Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Kanskje et dumt spørgsmål, men jeg er desperat efter at finde svaret:

Kan MacBook's afspille HD-film? Kan jeg købe for eksempel James Bond som Blu-Ray og afspille den på min Mac?

Det er jo muligt at se trailers i HD-kvalitet via apple.com, og hvis man bor i USA kan man også downloade HD-film.

Da må DVD Player-applikationen vel være kompatibel med Blu-Ray også?

Skrevet

Forutsetningen for å se Blu-Ray er at du har en Blu-Rayspiller. Så visst Macbooken din har det så kan du også se Blu-Rayfilmer.

Skrevet
  • Forfatter

MacBook har et vanligt CD/DVD-drev. Om det kan afspille Blu-Ray ved jeg ikke, men jeg troede at det havde at gøre med det program, du afspiller filmen i (VLC-player, Quick Time etc.).

Skrevet

Mac kan ikke uten videre spille Blu-Ray. Da må du ha en BD-rom på maskinen. Pr. dags dato har Apple ikke implementert eller fastsatt planer om å gjøre det - men noen smartinger i USA har satt i gang noe som gjør at lisensen for å bruke BD-utstyr er betraktelig mindre enn hva det var før - så innen et års tid, kanskje? Men da er det nok snakk om at hardwaren må byttes ut.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …