Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig greit når man først fant ut hvordan det funka. Det var mye verre å lære seg å kjøre på "feil" side av veien.. :)

EDIT: Om noen skulle reise til England, og vil finne en slik en, så finner du en i Swindon, ved det flotte navnet "Magic Roundabout". Følg M4 fra London, og ta av til Swindon, og du kjører gjennom en på vei mot sentrum.

Skrevet

Jeg var på teorikurs kl. B nå i vinterferien (jaaaaaaada.. over 20 og ennå ikke lappen, men enkelte driter ikke sånn fancy valuta man trenger til alt). Kjørelæreren som holdt kurset mente at rundkjøringer var bra og det har vært snakk om (vet ikke om den debatten er over eller hva det var) at det i flere lyskryss i trondheim skulle legges om til rundkjøring.

Om jeg møter på en sånn gigantisk rundkjøring med rundkjøringer inni rundkjøringen ( :crazy: ) tror jeg at jeg bråbremserrr før jeg setter bilen i racergiret og durer strake veien hjem igjen. :grin:

Skrevet

Hm, tror jeg må ta meg en tur ned til New Lynn, for der skal det være et par brukbart kompliserte rundkjøringer. Uten sammenlikning forøvrig... :crazy:

Ellers kjører jeg daglig gjennom både rundkjøringer og lyskryss, og noen steder ser jeg at en rundkjøring kunne gitt en mer effektiv trafikkflyt enn det som er mulig med lyskryss. Så var det de berømte unntakene, da... :grin:

Skrevet

Nå er jeg og pappa så heldige at vi skal til England til sommeren, nærmere bestemt rett ved Swindon, og rett oppforbi (Se Fairford) senere. Pappa skal visst nok til Swindon for å finne noe, så jeg tror jeg skal legge en kjørerute der å sabotere hele opplegget :grin:

Komme deg til Magic R:

M4 fra London, eller andre veien.

Croft road mot Newport Sreet.

Sving opp Drowe street, og du er der.

Skrevet
Samme kan vel sies her i Norge når man må stoppe fullstendig opp med 50 tonn fordi en eller annen ikke gadd bryet med å bruke blinklyset ;)

Kjenner til det der! Fint med folk som mangler ekstrautstyr, har gått tom for blinklysolje eller av andre årsaker ikke blinker seg til høyre når de SKAL til høyre, slik at evt. andre kan passere igjennom uten å være redd for å få en bil i siden.

Var fin den rundkjøringa. Jeg prøvde å få en grei oversikt over hvordan man kjører der, men klarte det ikke. :grin:

Skrevet

Blinklys? Er du helt rusk? De virker jo bare av og til! ;)

Allerede før fylte 18 har jeg kjørt nok til å irritere meg grenseløst over manglende blinklys hos norske sjåfører, det er en alt for stor andel som driter i det :|

Skrevet
Jeg syns til tider ikke det er de som overhodet ikke bruker blinklys som irriterer meg mest - det er gjerne de som blinker i det de begynner å svinge. Håpløst :crazy:

Det er greit å blinke før man kommer inn i rundkjøringa hvis man med en gang skal kjøre av rundkjøringa igjen (hvis neste avkjøring kommer like etterpå), men ellers så er det unødvendig. Det skal kun blinkes ut av rundkjøringa, men for mange så er det som du sier, veldig stas å blinke inn i rundkjøringa...

Skrevet
Nå er jeg og pappa så heldige at vi skal til England til sommeren' date=' nærmere bestemt rett ved Swindon, og rett oppforbi (Se Fairford) senere. Pappa skal visst nok til Swindon for å finne noe, så jeg tror jeg skal legge en kjørerute der å sabotere hele opplegget :grin:

Komme deg til Magic R:

M4 fra London, eller andre veien.

Croft road mot Newport Sreet.

Sving opp Drowe street, og du er der. [/quote']

God tur til England, og lykke til med sabotasjen da Even :grin:

Skrevet
Jeg syns til tider ikke det er de som overhodet ikke bruker blinklys som irriterer meg mest - det er gjerne de som blinker i det de begynner å svinge. Håpløst :crazy:
også har du den typen som blinker men kjøre videre og du kjører ut og blir stående med en bil i sia :crazy:
Skrevet

Eller de menneskene som ikke slår av blinklyset og kjører 1-2 mil med dette på, og jeg som selvfølgelig bare MÅ sitte og stirre på det blinklyset helt til bilen svinger, slår det av eller vi svinger... :whistle: :grin:

VERDEN ER ET FORFERDELIG STED DERE.. :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...