Alexander Storvig Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Viss dette funker kommer det til å være så genialt! Ikke mere lav FPS! Beste grafikken noensinne og alt annet du kunne ønske deg når du spiller spill! Og nei du trenger ikke kjøpe ny pc: http://www.dagbladet.no/2009/03/25/kultur/spill/pc-spill/onlive/gdc_09/5456208/ WoW! sier jeg bare Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Fy**** Råeste jeg noen gang har sett :grin: Siter
Roy A. Helgesen Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Tror dere at Flight simulator noen gang vil bli implentert i dette systemet? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Tror dere at Flight simulator noen gang vil bli implentert i dette systemet? Helt klart Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Hvordan skal de da løse dette med tredjeparts addons? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Det betaler du med visan din...forskjellen er at du slipper og installere, eller sitte og pusle i 14 dager før det virker..... som jeg sa i en av de første postene her vedr MS sin stopp på Flightsim, du vil nokk spille mere Flightsim men ikke på pc din slik du kjenner den i dag...Nå er det slik at man faktisk skal tjene penger på spill.....synes dette er kjempe bra, men er nokk ikke like bra opplevelse om du sitter i en bambus hytte i afrika med gprs for og si det slik,,, Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Kanskje FS blir implementert ja, men ser liksom ikke helt point i å ha det der, man får jo ikke endret noe i spille, lagt til fly, lagt til scenery osv og da synes jeg hele poenget blir borte, men for erfarne brukere tror jeg neppe de vil bruke denne type FS.. Med at det åpner for mer arcade flyspill osv ja.. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Hvis man får samkjørt sin egen pc opp mot OnLive hvor f.eks. grunnversjon av FS ligger, så vil jeg tro at dette vil løses på en svært effektivt måte. Men baksiden av medaljen, vil bli at det sitter 6 åringer som er mer opptatt med å kræsje i andre fly online :eek: Siter
Tom Knudsen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Med den konklusjonen faller jo hele poenget med OnLive vekk, målet var jo å eliminere klient spec osv.. At man kan kjøre med f.eks en very low end maskin på samme måte som en citrix client i et server basert intranett eller nettverk. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Spennende nytt, absolutt. Men ift. flightsim er jeg spent på hvordan man eventuelt vil løse det mtp. alskens gadgets man har som yoke, pedaler, trackir, etc. :whistle: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Har du hørt om virituelle porter før? spiller ikke noe rolle om USB porten din er virituell og egentlig tilhører en mainframe i Huston.. Så dette er nokk mindre problematisk en ved første øyekast. Så lenge 70% av alle dere her på forumet, er på piratebay, så er dette bransjens eneste mulighet til og tjen pæng, og tjen dem ikke pæng så har dem ikke pæng til og lage kule greier...enkelt egentlig.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Spennende nytt, absolutt. Men ift. flightsim er jeg spent på hvordan man eventuelt vil løse det mtp. alskens gadgets man har som yoke, pedaler, trackir, etc. Hvis du så filmen som linken refererer til så ville du sett at extended box har usb porter til slike ting, bruker du mac eller pc har du jo dette enten på hovedkort eller eksterne løsninger. Når du da kobler deg til onLive så vil det sikkert registrere hva slags hardware du har og hva som evt er koblet til slik jeg forstod det, som f.eks tastatur og mus eller game kontrollere slik som vist på film. Siter
Christian Paulsen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 synes dette er kjempe bra' date=' men er nokk ikke like bra opplevelse om du sitter i en bambus hytte i afrika med gprs for og si det slik,,, [/quote']Ja altså konseptet som sådan er jo interessant, og at produsenter av spill ser etter nye måter å få inn pengene er også forståelig, men jeg frykter vel at det er en god stund til vi faktisk er klare for dette her. Det er jo fortsatt en betydelig andel mennesker i Norge som er tilknyttet nettet gjennom dårlig utstyr, langt unna, over elendig kobber, og som har hastighet, stabillitet, og latency, som minner litt for mye om det du har i bambushytta. Jeg forstår at de skal ha kommet opp med noen veldig gode løsninger, men det er jo en gang slik innefor teknikkens verden at ingenting blir bedre enn det svakeste ledd, og det jeg oppfatter som det svakeste ledd her, ligger utenfor produsentenes kontroll. Tom KnudsenKanskje FS blir implementert ja, men ser liksom ikke helt point i å ha det der, man får jo ikke endret noe i spille, lagt til fly, lagt til scenery osv og da synes jeg hele poenget blir borte, men for erfarne brukere tror jeg neppe de vil bruke denne type FS.. Med at det åpner for mer arcade flyspill osv ja.. Må si jeg ser det på samme måte. Selv om jeg ser at en del synes det måtte være drømmen med en FS som bare virket, uten at man egentlig kunne endre på noen verdens ting, så har jo FS i en årrekke hatt en stor gruppe brukere som liker å rote med det som er bak kulissene, alt i fra å lage sine egne lyder til default 737, scenerydesign, cockpit bygging, eller personlige tilpassninger. Jeg er ikke overbevist om at denne gruppen vil bli tilfredstilt med en online-versjon av FS. (Eller en X-Box versjon for den saks skyld...) Men dette vil jo tiden vise! Siter
Tom Knudsen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Jeg tror dette blir bra, så slipper vi å bruke fler foldig tusen på perifere utstyr, spill, utstyr osv.. Tenk bare hvor kult det blir når du bare tar med boksen på hotell rommet og spiller crysis mens man venter på middagen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Geir - da gjorde du meg litt klokere. Tom - jeg får ikke sett videoen.. Trykker play og får bare en grafisk framstilling av loading.. Siter
Martin Floor Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Eurogamer - Why OnLive can't possibly work Artig artikkel, blir spennende å se hvem som har rett. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Tja, jeg vet det vil virke, for er borti lingnende scenarier men da ikke innen for spill. Men som sagt det må infrastruktur på plass, så litt forskjell på og sitte på Lyse fiber eller i en bambushytte med gprs.... Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Med andre ord - dette er noe for dere by-boere... :crazy: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 28. mars 2009 Skrevet 28. mars 2009 Tja, jeg vet ikke, men dette er en teknologi som benyttes daglig mange steder i Norge, så vi på fjellet skal vell kunne klare oss bra tror jeg. Uten at jeg kan utdype dette noe mere en og si at ja, her i Norge har 70% tingene på stell... Siter
Tom Knudsen Skrevet 28. mars 2009 Skrevet 28. mars 2009 Det sies å kreve fra 3 til 5 Mbit linje, absolutt mulig både til land og til strand her i Norge, og linjene og hastighetene blir bare bedre og raskere med tiden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.