Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen din var god fra bunnen av den Frode, men hvis du

"lar fler komme til" så tror jeg fler er villig til og bli med på dette, for det blir ikke lett for deg og bygge opp ditt VA helt for deg selv! Men stå på det trenger du! :)

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Takk Martin. Jeg har innsett at uten riktig kompetanse og ett godt samarbeid med andre som KAN dette med å lage hjemmesider ' date='så vil det aldri bli realisert. Det er DET som gjør det vanskelig, for ingen her inne sier seg villig til å hjelpe med feks HTML-programmering. Det tyder jo på en enorm motvilje som uansett før eller siden ville blitt ett problem uavhengig av min oppførsel tidligere. [/quote']

 

Nei, jeg har samme problemet med FreshAir.. Skulle få ett design, men det har jeg ikke sett snurten av! En som lager paint også, men den har jeg heller ikke sett :grin:

 

Det er jo klart mange av oss er positive i forhold til dette, men det kommer kansje litt brått på mange? Som sagt så blir det litt rart med en plutselig MD11, 747 og 737NG flåte. Og MD11 + 747 fra norge til Asia? Lite forespørsel mener nå jeg.

 

Jeg skulle gjerne sett noe slik som dette, men nå er det fakta at det mangler gode, norske VA. Det finnes vel ikke så mange VA som er basert i norge, som driver med kvalitet.

 

Og det må det være for å bli suksess. Kjenner til en fyr som har startet flere VA, og alle har gått dunken pga dårlig web oppsett.

Skrevet

Dagen i dag har faktisk vært litt produktiv takket være en flink designer som toktak i det i løpet av ettermiddagen. Så nå ruller ihvertfall ballen i riktig retning. Og det i seg selv er jo ett bra tegn.

Skrevet

Helt korrekt som du sier, Martin Adam. Og det arbeides nå hardt med å finne ut av feks logge-system og en del andre praktiske løsninger så vi får se hva tiden bringer. Gode sider er allerede konstruert, og ligger for tiden trygt oppbevart frem til lansering. Vi har valgt å ikke sette noen dato for lansering,da erfaring tilsier at det alltids kan dukke opp noe uforutsett, men vi håper på å være i drift og se de første turene bli flydd og logget i løpet av vår/sommerpartiet av 09.

 

Med en MYE mer ydmyk holdning en tidligere i denne posten lurer jeg nå på om det finnes noen dyktige folk som kan hjelpe til med painting av liveries blant annet... Vi regner med å ha fem 737-700 i stallen ved oppstart. PMDG /freeware har litt mindre betydning...Men helst til PMDG først og fremst. :crazy:

 

Prøver også å finne frem til alle kongenavnene fra middelalderen o l som har vært brukt med hvilke registreringer. Hvis det er noen som kan bidra der, så send meg gjerne en PM ;)Det settes stor pris på.

 

 

Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet og innse at jeg ikke klarer dette uten bidrag fra flere. Oddvar Johan Martinsen har vært med på laget siden ideen om å starte dette kom opp, og har en stor del av æren for at dette prosjektet i det hele tatt nå ser ut til å faktisk bli en realitet (hvem hadde vel trodd det :grin:) og han vil bli sentral person i VAet og, så vi er garantert en stabil situasjon

i styret / ledelsen og i den daglig driften av medlems-forumet og flere essensielle deler av driften.

 

 

Skrevet

Alle monner drar,Gunnar :grin: Takker og bukker så lavt og mye det går ann ;)

 

Dette er alle 737-700:

 

LN-SUA/TUA Ingeborg Eriksdatter 28211 1998 (Må gjerne paintes)

LN-TUD Margrete Skulesdatter 28217 1998 (Paint fra PMDG)

LN-TUF Tyra Haraldsdatter 28222 1999

LN-SUB/TUB Ragnhild Eriksdatter 29089 1998 2002 (Må gjerne paintes)

 

LN-SUC/TUC Astrid Olavsdatter 29090 1998 2002

LN-TUE Gunnhild Gormsdatter 29091 1999 2003

LN-TUG Ingerid Svendsdatter 29092 1999 2003

LN-TUH Margrete Ingesdatter 29093 1999 (Må gjerne paintes)

LN-TUI Kristin Knudsdatter 29094 2000 (Må gjerne paintes)

LN-TUJ Eirik Blodøks 29095 2001 (Må gjerne paintes)

LN-TUK Inge Bårdsson 29096 2001

LN-TUL Håkon IV Håkonsson 29097 2002

LN-TUM Øystein Magnusson 29098 2002

 

Vi ønsker å bringe tilbake hale-flagget på alle fly, istedet for "vingen", hvis det er noe som kan være akseptabelt(kom gjerne med innspill), dette for å lette jobben til paintere da dette templaten leveres fra PMDG til 737-700-modellen deres, men også for å ha en rød tråd igjennom flyparken slik at det går godt frem på events at vi er norske:

 

1070089.jpg

 

* De flyene som er merket med "Må gjerne paintes" er de 5 flyene vi håper å ha klare i stallen ved lansering *

 

Flere fly vil komme etterhvert hvis det finnes paintere som er villige til å ta den restrerende jobben når de fem er tatt.

Skrevet
PMDG har i alle fall allerede en paint av LN-TUD tilgjengelig...
Nettopp. Er den jeg nettopp la inn en referanse til.

 

LN-TUD ser ut til å ha den "vingen" på halen jeg sikter til....som jeg gjerne vil ha byttet ut med flagget:

 

0239253.jpg

 

LN-TUH "Margrete Ingesdatter" med flagget:

 

1070089.jpg

 

 

Men jeg vet ikke helt hvor akseptabelt og hvor godt grunnlaget er for denne endringen? Hva mener dere?

Skrevet

Flott Gunnar :) Da har vi løst det problemet :)

Takker for god hjelp :)

 

[font:Fixedsys][size:14pt][color:#FF0000]Lurer på om noen kan ta på seg å lage ett skjema for registrering av nye medlemmer i XHTML?[/color][/size][/font]

Skrevet

HM... la meg sette deg i kontakt med de som har laget sidene. De skjønner sikkert de greiene der. :grin:

 

Blir skrevet i XHTML dette,etter hva jeg skjønner..... :blush:

 

Men til gjengjeld så er det foreløpige resultatet meget bra.

Skrevet
Når det kommer til nettside osv' date=' så kan vel en god start være FrontPage? Holder på med det på skolen selv, og er ganske greit når man lærer seg dvs. funskjoner... Har også lært litt om Access (database) [/quote']

 

Takk PK.

Vi har sansynligvis det vi trenger. Rent teknisk sett kunne vi nok vært oppe å gå i løpet av 8-10 dager, men vi tar oss god tid for å prøve å luke ut tekniske problemer osv.

 

Det lønner seg nok.

Skrevet

Tror jeg ville tenkt godt gjennom hvordan du vil at websystemet skal fungere.

Det er ikke så enkelt hvis du vil ha et fungerende system med store muligheter.

 

Har lagt bak meg ca 100 effektive programeringstimer og 1000vis av programerings linjer i PHP oh MYSQL. Og, det er lang vei igjen før jeg blir ferdig.

Men slik er det hvis du skal lage noe som er fleksibelt, har mange muligheter, og fullautomatisert. Men så sies det at jeg er ja#"¤#"¤ pirkete så, ;)

Skrevet

Bare et lite tips her:

 

FS Flight Keeper

FS Flight Keeper contains many features for Virtual Airlines (VA), which need a standardized way of logging, transmitting flights and even want to upload actual flight reporting maps. FS Flight Keeper can transmit fully customizable flight reports via Email or any available Web Service (page). FSFK also offers realtime (live) ACARS. This means that ACARS messages are created in realtime and automatically transmitted to an Virtual Airline web service. The service can then store and process the received messages. Virtual Airline (live ACARS) Traffic can be displayed on the world map. With the Virtual Airline Software Development Kit (SDK) and the contained example services and databases any VA can develop FSFK compatible web service in a really short time.

Skrevet

Takk,Dag. FSFK var en av de tingene jeg ønsket å innføre da jeg nylig satt som NK i Virtual Norwegian. Det var mye diskusjon da mange hadde motforestillinger mot å faktisk som de kalte det "pay to log", i og med at de må kjøpe programmet for å få benyttet loggbok osv. Jeg vet egentlig ikke hvordan holdningene til det er mer generelt utenfor Virtual Norwegian, men jeg tar gjerne imot innspill på det hvis noen legger opp en tråd eller ett sjema for spørreundersøkelse her på fs.no om det, slik at vi kanskje finner ut hvorvidt vi ønsker å gå for den løsningen , eller om vi kanskje skal gå for FSPassengers, som selv om det også koster penger kan brukes mer frittstående i forhold til ofline-flygning osv + at det faktisk samtidig er med på å gjøre flygningen mer interaktiv i og med at man kan gjøre så mye av "det lille ekstra" med det og det er så tilpassbart til enhver flight-situasjon med failiures osv.

 

Så jeg lemper ballen litt tilbake til deg Dag, ken du lage en slik undersøkelse? En tredje mulighet er å lage ett mer basic pirep-system basert på web-skjemaer etc.

 

Forresten synes jeg det hadde vært en god ide med eget dedikert fora her på fs.no hvor de forskjellige VAene her i Norge kunne poste nyheter, og etterspørre teknisk hjelp dersom man skulle trenge det og hvor medlemmer med kompetanse kan være med på å gratis bidra til at fs fortsetter å utvikle seg både for fs 2004 og FSX, hvor VAer kan sette opp samarbeids-events osv osv.

VATSIM/IVAO har sitt eget fora her inne, så kanskje vi og kunne finne bruk for ett slikt fora?

 

Legger ut noen baller både til Dag og til resten av medlemmene her inne for å finne ut hvilke muligheter man kan ha for videre utvikling i forholdet mellom de forskjellige VAene som eksisterer .

 

Det er fantastisk å se hvor mye frivillig utvikling av freeware-fly,scenery ol som egentlig foregår i fs-Norge. Vi har en ny utgaveav ENTO på trappene, en ny utgave av gode gamle Fornebu er nettopp komet i filbiblioteket. All respekt til dere som bruker mange timer på å utvikle slike prosjekter for oss andre som får nyte godt av det når det er ferdig.

 

Jeg var faktisk langt forbi tanken om å gi opp dette prosjektet med Virtual Braathens i går. Å takle negativ kritikk er en ting, men når man mottar direkte drittkasting via msn (skal IKKE nevne navn her)så gjør det noe med arbeidslysten, og det gjorde at en del av dere her inne også etterpå dessverre fikk veldig ufortjent på pukkelen. Jeg vurderte egentlig å legge ut ett screenshot av samtaleloggen fra msn for å begrunne oppførselen min, men jeg fant ut at det svir nok at episoden kommer frem anonymt. Jeg har heller ikke noe å tjene på det personlig eller i forhold til utviklingen. Men å få høre at "dette er ditt lille dritt-VA" er ikke akkurat det som får meg til å juble. Den personen vet hvem den selv er. Og personen har kommet faktisk med gode innspill i ettertid.

 

Jeg snakket litt generelt om dette med å kjøre dette igang med Oddvar Johan Martinsen etter mitt "final worst moment" i går i denne tråden, og han sa noe smart. Selv om du møter motstand lønner det seg aldri å la seg knekke av den. Heller ta den med seg og snu den i en positiv retning. Og det har gitt gode resultater foreløpig, og det gjenstår å se videre i utviklingen hva som skjer.

 

Håper alle får en flott dag.

 

 

 

Skrevet

Er, som sagt, negativ til å måtte "betale meg inn" i et VA. Jeg har ikke noe imot at det eventuelt åpnes for donasjoner mht. serverplass og domene, ect. Men når pengebruken blir obligatorisk, da stritter jeg imot. Og her ser jeg ingen forskjell på å kreve bruk av fly som må kjøpes til simmen (PMDG, LevelD, ect), eller ekstraprogrammer som koster penger (som FSPax, m.fl.).

 

Dersom noen av de VA-ene jeg er med i pr. dags dato skulle finne på å kreve noe som helst av det overnevnte vil jeg øyeblikkelig melde meg ut av VA-et...

Skrevet

Ja, Gunnar. Mitt nøyaktige poeng du setter fingeren på der når du sier at det ikke må bli obligatorisk at man må betale for å kunne være med på moroa.

 

I forhold til serverplass og domene kommer det til å gå direkte av min egen lomme,da donasjoner helt ærlig faktisk ikke har vært inne i tankene mine ( Noen som føler for å bidra så er selvfølgelig det hyggelig, men ikke noe jeg hverken kan eller kommer til å jakte etter/ basere meg på.) , for dette er noe jeg også vil og noe jeg føler at jeg både KAN og VIL kjempe for å klare. Og om jeg senere kanskje når det er skikkelig i gang og har en stabil drift, eller jeg plutselig ikke lenger kan ha hovedoppsynet med VAet lenger, så er det prisen det koster å få ta over. At man overtar de to punktene og viderefører det nøyaktig som det er så lenge det fungerer tilfredstillende.

 

 

 

Skrevet

Jeg for min del, er veldig fornøyd med VAFS. Her legger du bare alt av ruter inn i systemet, og lar pilotene fly. Om man feks har fløyet ruten OSL-BGO så kan man ikke starte på TRD-AES neste, man må fly fra BGO eller kjøpe seg inn på klapp :)

 

Her får man også lønninger, som nok gjør at pilotene blir mer motivert, blir litt mer konkuranse seg imellom når man tjener "penger" på turene man flyr

Skrevet

Her får man også lønninger' date=' som nok gjør at pilotene blir mer motivert, blir litt mer konkuranse seg imellom når man tjener "penger" på turene man flyr [/quote']Men man kan ikke bruke pengene på annet enn jumpseats... det er da ikke så spennende , siden jumpseat-flightene ikke teller mot effektiv flytid. Hadde det vært tilfellet hadde det vært enda mer interessant med VAFS.

Skrevet

Nei.Problemet er at folkene bak VAFS i en eller annen anledning klarte det kunststykket å si at de kom til å utvide mulighetene for å bruke de opptjente pengene, noe som har fått enormt mange brukere i vill forventning. Og det har visst tatt sin tid....etter hva jeg skjønner...kan ihvertfall ikke se noen endring iPilot Center slik som det er lovet i flere poster på forumet til VAFS....her skulle det blant annet komme måter å bruke opp virtual cash på.....

 

 

[color:#FF0000]Registrering, loggesystem, pilotside og rutesystem er under utvikling så tidligere etterlysninger om hjelp til dette bortfaller.[/color]

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Du tar vel med classicene til Braathens SAFE også?

 

Jeg stiller meg positiv til dette, flyr gjerne OSL-MOl-OSL hvis du får dette til, noe det ser ut som du klarer :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...