Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poenget mitt var at ett VA som KUN baserer seg på Paywayre, kommer ikke til å gå rundt. Sånn er det bare, de kommer til å ha 2-3 medlemmer som er med hele tiden, mens andre ikke gidder å bli medlem for dem ikke har råd til å kjøpe paywayre, 13-14 år uten visa, ikke interresse for å kjøpe fly osv..

Såklart må det være lov å bruke payware, men dette MÅ være ett valg hvert enkelt medlem må få ta, istendenfor å kreve at alle bruker payware.

Og Alexander: På den siden jeg linket til finner du blant annet Project Open Sky sine Boeing 737 xxx modeller, flere forskjellige, blant annet -700 som er meget bra laget. Og det inneholder både lyd, panel, fly og alt man trenger :) Finnes også mange flere 737 xxx modeller fra andre en open sky inne på forumet også :)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Det er nettopp det som er poenget. Dette er ett VA for de som har VISA og hår på leggene.Ikke for kvisete fjortiser som aldri har sittet på i ett Braathens SAFE-fly tidligere

Hihi, er du LITT sta eller...? ;)

Gjest Aleksander Milde
Skrevet
Det er nettopp det som er poenget. Dette er ett VA for de som har VISA og hår på leggene.Ikke for kvisete fjortiser som aldri har sittet på i ett Braathens SAFE-fly tidligere

Nå syns jeg du drar den litt langt her. Har sett deg på TPB før. Men anyway. Dette forumet skal vel være for alle, så vidt jeg har forstått. Og at du begynner da å lager noe for kun de som har visa og payware, og ikke for fjortiser. Da drar du den litt langt.

Skrevet

Du baserer et VA på at alle som deltar skal ha VISA-kort, payware fly, hår på leggene og kvisefri hud? Frode, dette VA'et kommer til å gå dårlig, du bygger det på helt feile premisser. Dessuten ville ikke jeg deltatt i et VA som kaller seg Braathens SAFE, men som ikke har en eneste Fokker Friendship, Fellowship, 732 eller 737 classic. Det var ikke mange NGer i Braathens SAFE. Når dere hopper opp på heavy-maskiner bruker dere ikke engang det enste heavy-flyet Braathens har hatt, 767!

Det finnes plenty av VAer der ute som har veldig høy kvalitet og som oppererer med alskens NGer og heavy-maskiner. Derfor ser jeg ikke vitsen i å satse på et Braathens SAFE slik du gjør, selv ikke som en idé om hvordan selskapet ville sett ut i dag. Selskap går ikke fra å opperere 737 til å ha en stor flåte med 747 og MD-11 på seks-sju år.

-Det er ikke VAet sitt problem hvordan folk får tak i addons. Vi vil ikke oppmuntre til "piracy", men kan ikke gjøre noe for å hindre det bortsett fra å oppmuntre folk til å kjøpe det "legalt". Hva hver enkelt gjør får være opp til deres samvittighet.. Men offisielt finnes det ikke noe forbud mot fildeling i Norge som er lovfestet. Derfor blir det litt feil å si at man bryter loven.Men nok om det.

Litt interessant at dette kommer fra en person som har konto på TPB, som har sagt åpent på forumet at han benytter seg av piracy og som har vært utestengt i en måned nettopp pga denne kommentaren.

Jeg stiller meg ekstremt skeptisk til VAet ditt slik du har presentert idéene dine så langt

Skrevet

Braathens S.A.F.E er ett historisk flyselskap, om man skal få æren av å benytte dette navnet bør det brukes med respekt og med fokus på selskapets historie. Hvis man ønsker å ha ett moderne selskap med moderne flymaskiner, velg ett annet navn og la Braathens S.A.F.E få hvile på de gode minnene vi har.

Skrevet

Støttes 100%!

Det du sier der syns jeg er faktisk er veldig viktig.

Av alle navn så la no iallefall Braathens S.A.F.E ligge.

Iallefall frem til dere har en bedre ide som viser gode gamle Braathens!

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal finne opp hjulet på nytt hele tiden, det må da finnes haugevis med VAer der ute som allerede er godt i gang og som flyr de flyene dere er ute etter, hvorfor starte enda et, når dere ikke engang har kunnskapene som trengs?

Skrevet
Braathens S.A.F.E er ett historisk flyselskap' date=' om man skal få æren av å benytte dette navnet bør det brukes med respekt og med fokus på selskapets historie. Hvis man ønsker å ha ett moderne selskap med moderne flymaskiner, velg ett annet navn og la Braathens S.A.F.E få hvile på de gode minnene vi har. [/quote']

Jeg syns Ivar har et godt poeng her.

Braathens SAFE var et selskap som vi alle her kjenner til, og har assosiasjoner til. Jeg syns det blir feil å skulle "gjenopprette" selskapet, for så å tilpasse det egne interesser.

Skrevet
Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal finne opp hjulet på nytt hele tiden' date=' det må da finnes haugevis med VAer der ute som allerede er godt i gang og som flyr de flyene dere er ute etter, hvorfor starte enda et, når dere ikke engang har kunnskapene som trengs? [/quote']

Nettopp dette Frode også har sagt i lange tider, der han oppfordrer til å ikke lage flere VA..

Nei, hvem her er med å lager classic Braathens S.A.F.E? Fra begynnelsen til the end?

Skrevet

Det har nå vært litt meningsutvekslingsutveksling mens jeg har sovet i natt, og det som er kommet frem vil bli tatt til etterrettning.

Mange ting som er kommet er gode.

At vi ikke har kunnskapene som skal til er nettopp grunnen til at jeg vil gjøre dette. For å lære sammen med mennesker som har lyst til å lære noe nytt. Det blir spennende å se hva som kommer ut av dette.

Skrevet

Tror neppe jeg kommer til å melde meg inn i et VA som tar utgangspunkt i payware-addon. Jeg liker rett og slett ikke tanken på å måtte "betale meg inn" i et VA ved å bli tvunget til å gå til anskaffelse av nye payware-fly (selv om jeg her har de fleste av flyene som er nevnt).

Scandinavian Virtual Airline har det jeg mener er et godt opptakskrav hvor du demonstrerer at du er i stand til å lande et fly på ILS ved å følge både LLZ og GS. I Virtual British Airways må du bestå en teoriprøve om flyvning for å få bli med. Dette mener jeg er akseptable krav, spesielt med tanke på at ingen av delene krever at du må kjøpe noe nytt.

Er også enig med at det kan være lurt å holde seg noe realistisk til hvilke fly man ønsker å tillegge et "moderne Braathens S.A.F.E". Og da blir jeg litt skeptisk til bruken av 747. Tør jeg minne om at det er ytterst få selskaper som til vanlig flyr 747 til/fra Norge? Det eneste selskapet jeg kommer på i så måte er Korean Airlines, og den er endatil begrenset til frakt (cargo)...

Skrevet

Jaja, skal forsøke å holde meg saklig men blir litt problematisk.

Frode, først og fremst; svaret mitt ble skrevet i tråden som lå under "Snackbaren". Jeg varslet mod om feilposting, og den ble flyttet til utvikling.

Gidder ikke diskutere mer om den saken.

Skrevet

Frode:

Først, du skriver at du ønsker ett dagens Braathens VA, og dette ønsker du å starte problemet dit derimot er at du verken kan kode hjemmesider, lage logg system, painte eller rett og slett noe som helst. Du ønsker altså at andre skal lage ett Braathens VA hvor du skal ha æren av å være eier. Det blir helt feil, det er eventuelt andre som lager dette VA'et ikke du :)

Så:

Nå har du plutselig endret dine planer angående krav for å være med. Først står du frem med at dette kun blir ett VA for dem som har kvisefri hud, hår på leggene, visa kort og PMDG payware for Flightsim. Etter å ha fått mange imot deg angående dette, så sier du plutselig at det er OK med freeware fly, men du ønsker å få erfarne pilot som du kan "rådføre"deg med i starte, og som kan fylle stillinger i VA'et.

Kan jeg da spørre deg Frode: Hvordan har du tenkt å være leder for dette VA'et når du faktisk kun har en ide om å lage ett VA basert på payware fly. Du kan jo ikke lage hjemmesider eller noe (og ikke kom med at du har privat side, for den er freeweb og lages veldig enkelt) du kan heller ikke painte, og du har faktisk ikke alle ide'ene som trengs heller. Du spør jo andre om hjelp til alt, dette kommer ikke til å bli noe av :)

Skrevet

Mine tanker rundt dette er å gjøre som de fleste andre gjør, først skaffe seg et domene på et webhotell og be dem installere en form for bulletin board system, deretter lage en opsjon for å bruke fspassengers for å logge automatisk (og i tillegg en manuell mulighet for de som ønsker det)

Scriptet som brukes på VA'et for å vise/logge fspassengers sine flight-reports er brukbart dokumentert og det er nok mange du kan få hjelp av til å få på plass et slikt.

Hvis man begynner enkelt og bygger sakte etter 'lego' prinsippet så kan det bli bedre og bedre når kravene blir større. :)

Mvh Nils

Skrevet
Om du gir opp etter kritikk' date=' så kan du takke deg selv. Da har du ikke særlig tro på dette selv. [/quote']Jeg har enda tro på det. Men blir ikke noe mer info her. Jobber heller videre i det stille.
Gjest Eivind Oterhals
Skrevet
Greit. NÅ blir ikke dette noe av. Takk for all negativ kritikk og ingen hjelp. Takk for ingenting...

Du har jo deg selv og takke da :/

Skrevet
Hvorfor skal alle de nye VAene være fake?

Lag et selv da :)

Den som lager et VA bestemmer vel selv hvordan det skal være. Jeg driver selv og mekker et, i utgangspunktet kun for min egen del. Dette er også "fake" som du kaller det, ettersom jeg har funnet opp et eget navn.

Skrevet

Ja, men om man bestemmer seg for å lage ett VA Braathens, eller ett VA SAS Braathens, så må man jo basere VA'et på nettopp disse selskapene. Som ditt tilfelle hvor du lager ett helt nytt selv, eget navn og slikt, tror jeg ikke noen har noe imot.

Skrevet

Kjør på du! Jeg synes de fleste VAer er kjedelig. Er alt for like hverandre.

Dersom du vil bruke kun payware fra PMDG så synes jeg det er god idee. I verste fall de som er i mot dette blir ikke med.

Og ikke ta negativ kritikk så tungt. Det finnes like mange meninger som mennesker i verden og noen er positive, noen nøytralle og noen er negative.

Og husk, det er du som er sjefen i VA, du som er GUD, du som bestemmer.

Stå på!

Skrevet

Takk Martin. Jeg har innsett at uten riktig kompetanse og ett godt samarbeid med andre som KAN dette med å lage hjemmesider ,så vil det aldri bli realisert. Det er DET som gjør det vanskelig, for ingen her inne sier seg villig til å hjelpe med feks HTML-programmering. Det tyder jo på en enorm motvilje som uansett før eller siden ville blitt ett problem uavhengig av min oppførsel tidligere.

Skrevet
Kan jeg da spørre deg Frode: Hvordan har du tenkt å være leder for dette VA'et når du faktisk kun har en ide om å lage ett VA basert på payware fly. Du kan jo ikke lage hjemmesider eller noe (og ikke kom med at du har privat side' date=' for den er freeweb og lages veldig enkelt) du kan heller ikke painte, og du har faktisk ikke alle ide'ene som trengs heller. Du spør jo andre om hjelp til alt, dette kommer ikke til å bli noe av :) [/quote']

Kjære verden, dette er da overhodet ikke relevant. Frode spør jo om hjelp her nettopp på grunn av de overnevnte punktene. Et VA drives faktisk bedre når initiativtakeren ikke er nødt til å gjøre alt selv...

Dette --> link <-- er satt opp av en som overhodet ikke har forhåndskunskaper om php, og alikevel vil jeg påstå at den tekniske løsningen fungerer helt fint! (nei, ikke all verdens med brukere for tiden, men det er vel mer på grunn av at jeg har reklamert lite for det)

Noe kan man lese seg til, andre ting kan man få hjelp til...

Skrevet
Greit. NÅ blir ikke dette noe av. Takk for all negativ kritikk og ingen hjelp. Takk for ingenting...

Dette er vel ett diskusjonsforum hvor man får yttre sine meninger? ;)

Å starte ett VA er i utgangspunktet kun motgang, nytt personell må finnes, administrativt arbeid må på plass, mangel på engasjement i "staben", samt frafall.. Kanskje like greit at dette legges dødt hvis man ikke er villig til å stå imot kritikk på godt og vondt. :)

Etter min mening burde det kun finnes to typer VA'er. Den type VA som er basert på ett virkelig flyselskap, samme flytyper etc. (kan også omfatte eldre flytyper og ruter), og den type VA som har ingenting å gjøre med ett virkelig flyselskap, basert på CEO's ville fantasi og kreativitet (goodwill!). En mellomting finner ikke innpass.. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...