Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Ønsker å starte ett nytt norsk VA. Det er mye muligheter for at stallen blir utvidet litt etterhvert til andre flytyper, men vi starter med kun 747 mellom Norge Asia.

Lurer derfor på om noen som KAN lage hjemmesider kan hjelpe meg med konstruksjonen av nettstedet til siden? Har ikke kjøpt noe domene, da det foreløpig ikke er avgjort noe navn. Jeg lurer derfor også på om dere har noen gode navneforslag?

Vi kommer også til å trenge paintere, så gi beskjed hvis dere er interesserte.

  • Svar 93
  • Visninger 1,3k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hva me en reåpenig av braathens safe? og med tanke av oppbygging av en hjemme side. Så finnes jo braathens safe farge koda er jo på nette. Så di skal det ikke være noen problem og få taki, Og muligheten for utvikling er jo pmdg B737 for eks.

Skrevet

Frode

 

Hei, det var ingen dårlig ide, og som han ovenfor har nevnt, hva med ett nytt Braathen SAFE?.. Ikke at Braathen SAFE hadde B747, men alt er jo mulig virituelt;)

 

Tanken bak er god den, så kan vi kanskje igjen få se de gode gamle Braathen SAFE fargene om ikke i virkeligheten så i alle fall virituelt..

 

Og om det hadde blitt 747 med i stallen, så kunne man jo ha flydd på sør-øst asia, slikt Braathen gjorde i gamle dager...

 

Oddvar

Skrevet
  • Forfatter

Er det flere som blir med på dette hvis vi går for en "modernisert" versjon av braathens S:A:F:E?

 

Innenlands i Norge tenker jeg vi kommer til å prøve å gjenopprette/remodernisere Braathens SAFE sitt gamle rutenett med mindre maskiner som feks 737-600/700/80/900

 

For dere langdistansepiloter tenker jeg på OSLO-KANSAI og OSLO-Hong-Kong. Vil etterhvert bli lagt opp til USA-ruter og. Dette vil bli lagt opp for PMDg og MD-11

Skrevet
Innenlands i Norge tenker jeg vi kommer til å prøve å gjenopprette/remodernisere Braathens SAFE sitt gamle rutenett.

 

Ja, det blir en slager, 747 innenlands i Norge! haha

Skrevet
  • Forfatter

Vi kommer til å starte med ruter norge-Asia, og derretter bygge opp ett rutenett i Norge med mindre maskiner. Beklager at jeg ikke var tydelig nok på det tidligere.Det er nå endret.

Skrevet

Lars Hassel

 

Hehe, 747 innenlands blir nok litt i overkant av hva som er mulig ja.. En tur så er hele transporten av passasjerer fylt opp i løpet av dagen. På den andre siden hvis det blir turer til Sør-øst asia... Da er kanskje en 747 litt mer riktig igjen?

 

Oddvar

Skrevet
  • Forfatter

Ok Da begynner ting å bli fastslått her,ser det ut som...

 

 

-VA Navn: Virtual Braathens SAFE

 

- Formål: Lage Braathens SAFE slik vi tror det ville vært anno 2009. DVS ett moderne flyselskap. SAS Braathens vil IKKE bli godtatt som en del av dette. dete skal være Braathens på sitt beste anno 2009

 

-Åpningsrute: Foreløpig ikke bestemt

 

-Vi kommer til å starte med noen lengre ruter mellom Norge - Asia for å se hvor stor oppslutning vi får på dette.

 

-Etterhvert satser vi på å lage Braathens SAFE sitt rutenett i Norgen slik vi tror det ville vært hvis Braathens SAFE fantes i 2009.

 

-Vi starter med noen lengre ruter mellom Norge og Asia for PMDG 747, og utvider derretter innad i Norge, før vi begynner å gå utover i Europa og resten av verden.

 

-Vi vil også starte ruter til og fra USA så snart vi har nok medlemmer til å betjene alle rutene.

 

Det vil ta litt tid for å finne ut av det rent praktiske slik som domene, template osv, men i løpet av 6 måneder tror jeg virent teknisk sett kan være oppe og kjøre og kanskje se vår "maiden flight".

 

Håper det finnes noen som kan hjelpe oss med dette her inne, som også gjerne vil være med all the way.

 

 

-Oddvar Johan Martinsen er da utnevnt til "Think-Tank"-ansvarlig.

 

- VI SØKER ETTER NOEN SOM KAN LAGE HJEMMESIDE FOR OSS.

 

Dette skal IKKE være en "freewebs, osv" side, men ett domene bygget opp fra bunnen.

 

Skrevet

Frode

 

Du gir meg mye ansvar nå.. Jeg som ikke kan en Dr**** om web design.. Men jeg er flink til og gi ideer da.. Som må videreutvikles.. Trenger noen som kan virkeliggjøre det jeg har i tankene i alle fall..

 

Og ja, vi TRENGER en som kan hjelpe VAet med web siden ja. Det er ingen lett oppgave og man får på plass dette, som kan samarbeide fremover... Vet ikke om det er noen her på Fs.no som ønsker og være med på dette jeg? Mye arbeid, mye frem og tilbake mellom de forskjellige innvolverte.

 

Oddvar

Skrevet

Ser ut som et spennende prosjekt. Har ikke mye å bidra med men et oppriktig LYKKE TIL håper jeg dere setter pris på :)

Gleder meg til å følge med på utviklingen.

 

Petter

Skrevet

Jeg er med på innenlandsrute Oslo-Molde med Wilco/PMDG 737.

Skrevet

Men er det greit at vi bygger oss opp på NYE fly, og ikke fly som Classic 737, MD80 osv.?

 

Kan også melde meg på som hub manager på Sola. Og ta meg av rute utvikling o.l derfra. Regner med at vi skal ha ruter nedover Asia fra andre flyplasser enn Oslo også?

Skrevet
  • Forfatter

Her blir det KUN snakk om PMDG 737-600/700/800/900/og 747-400 på langturer og muligens MD-11 på noen cargo-ruter. Når vi trenger folk skal jeg ha deg i bakhodet,Even ;)

Men først skal det planlegges og planelegges enda mer og settes opp en funksjonabel VA-modell som vil klare å leve.

Skrevet

Blir ikke dette litt dumt i forhold til folk som vil være med, men som ikke har PMDG? Evt. at de må bruke mange lapper på å kjøpe alle disse produktene for å utnytte VAet 100%?

 

Alternativet er å bryte loven..

Skrevet
  • Forfatter
Blir ikke dette litt dumt i forhold til folk som vil være med' date=' men som ikke har PMDG? Evt. at de må bruke mange lapper på å kjøpe alle disse produktene for å utnytte VAet 100%?

 

Alternativet er å bryte loven.. [/quote']

 

-Det er ikke VAet sitt problem hvordan folk får tak i addons. Vi vil ikke oppmuntre til "piracy", men kan ikke gjøre noe for å hindre det bortsett fra å oppmuntre folk til å kjøpe det "legalt". Hva hver enkelt gjør får være opp til deres samvittighet.. Men offisielt finnes det ikke noe forbud mot fildeling i Norge som er lovfestet. Derfor blir det litt feil å si at man bryter loven.Men nok om det.

 

- Vi ønsker selvfølgelig flest mulig piloter, og de som ikke har PMDG eller kan bruke det, vil få lære seg det om de kjøper det fra PMDG. Vi vil ha ett eget Pilot Training Department som vil ta seg av den delen.

 

[size:17pt][color:#FF0000]-VI SØKER ENDA ETTER WEBMASTER/WEBANSVARLIG TIL VIRTUAL BRAATHENSSAFE. TA KONTAKT VIA PM FOR MER INFO.

 

-VI TRENGER OGSÅ NOEN SOM KAN HTML PROGRAMMERING/INTEGRERING TIL Å LAGE ETT LOGGE-SYSTEM FRA BUNN[/color][/size]

Skrevet
  • Forfatter

Det vil bare si at vi stiller ett minimumskrav til medlemmene om at de skal kunne operere en flymaskin trygt fra A til B uten særlig uhell.

Skrevet

Så du mener at fly som Ikke er payware er utelukket, og at det ikke går an å fly trygt med freeware? HEHEHE..

Skrevet
  • Forfatter

[size:14pt] [/size] [size:17pt] [/size] [size:20pt] [/size] [size:17pt] [/size] [color:#FF0000]Mye OT her nå. Back on track please.....[/color]

Skrevet

Det er faktisk ikke OT, det diskuteres faktisk om ett krav til å være med i VA'et. Jeg har flere freeware fly som kan måle seg med payware, gjerne bedre og!

Skrevet
Det er faktisk ikke OT' date=' det diskuteres faktisk om ett krav til å være med i VA'et. Jeg har flere freeware fly som kan måle seg med payware, gjerne bedre og! [/quote']

 

spent på hvilke da?

Skrevet

De fleste freewaremodeller er jo langt bedre enn det beste fra feks Abacus.

 

Personlig, om 1 - 2 uker så er dette VAet glemt.

 

 

Skrevet

Sikkert noe av det som er bedre.. Men finn ett freeware fly som funker bedre enn hva for eks PMDG gjør til braathens som i dette tilfelle skal brukes?

 

Uansett så er Abacus noe av det dårligste av det dårligste. Lurte på hvilke freeware fly som var bedre å bruke enn payware til Braathens? :)

 

 

anyway, det er egentlig ett fett.. Frode får gjøre som han vil :)

 

Fortsett med brainstorming gutter :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …