Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften kjære godtfolk :)

Da har vi i FoxJam endelig fått spillet inn en av våre nyeste låter. Vi er et ny-opprettet band fra Stavanger som spiller alt fra reggae til hip-hop. Da vi lagte denne nylig innspilte låten tenkte vi at vi skulle prøve oss ut på noe nytt; funk med hip-hop. Vi synes selv at resultatet ikke var så værst, men har gjerne lyst på tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk, det er alltids saker og ting vi kan gjøre bedre.

Grunnen til at jeg legger ut dette her er at av det jeg har forstått så er det mange musikere og andre musikkinteresserte inne på forumet, så det skader vel ingen :)

Håper på å få noen kommentarer og tilbakemeldinger :) Takker på forhånd

http://www.myspace.com/foxjamriddims

Skrevet

Som gammel hip-hopper vil jeg vel ikke kategorisere dette som hip-hop. Jazz/funk med litt gjesterap på toppen.

Som Jazz/funk fungerer det nok utmerket og jeg kunne fort ha rulla terningen til 4,kanskje 5 om jeg var mer inn i den type musikk. Jeg liker i og for seg alt,går på klassisk som rap,heavy som pop,men har nok sjela mi nærmest hip-hoppen.

Så for meg måtte beaten,både skarp og basstromme vært mye mer markant og slående i stilen om jeg skulle kunne se på dette som hip-hop. Min spådom er at du ikke når hip-hopperne med dette,så om det er målet ville jeg gjort produksjonen mye røffere og mindre snill med mye mer vekt på nettop,trommer og bass,som ER og BLIR alfa og omega,the heart and soul of hip-hop/rap. Men bortsett fra det så var det fengende. :)

Bare en liten kommentar om sammenslåinga til Åge. "HipHop / rapping" Det er ikke nødvendigvis hip-hop om man rapper litt på en låt. Det er samtidig ikke nødvendig å rappe,for at det skal være hip-hop! ;)

Skrevet

Takker for tilbakemeldingene :)

Kan si meg enig at dette kanskje ikke kan kategoriseres som hip-hop, men heller inneholder flere hip-hop elementer. Idéen var hvertfall å ha et komp med funk-groove og rapping over (+ diverse effekter). Hadde man da endret på basstromme og skarp ville det blitt mer hip-hop, men da hadde funk-elementet forsvunnet :) Muligens en litt vrien sak, men alt er vel avhengig av smaken!

Skrevet

Jeg må si denne låten falt meg i smak. Tok meg selv i å spille den tre ganger på rad før jeg dro på jobb, og det hører til skjeldenhetene.

Lyrikken var ikke helt i henhold til ryttmen alle stedene, men en utrolig fengende låt som passer godt til sosialt samvær og en fortjent fredagspils.

Skrevet

Målet er vel uansett å få låtene sine ut fra stuio og ut til folk? En bør benytte hver og en vei for å bli hørt. Man starter på bakken, så får man bli mer og mer skyhøy etterhvert. :grin:Har du evt. flere låter dere har produsert som du vil presentere ovenfor oss?

Skrevet

Jada, det vil vi :) Foreløpig har vi lite konkret stoff, men vi har flere ferdiglagte låter. Vi ordnet nettopp en studiodeal og skal sannsynligvis spille inn album i begynnelsen av Juli. Ellers kommer det nok en eller to låter til innen 1 mnd.

Skrevet

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger folkens! :)

Har et lite oppdrag til folk som måtte finne dette morsomt:

Vi har foreløpig ingen logo(eller bandbildet for så vidt), det får vi ikke fiksa før påsken. Så hvis noen kjeder seg så må dere gjerne lage en liten logo! Vi er åpent for det meste, men tror gjerne at graffiti passer oss godt.

Bildet kan sendes til matzwarland@gmail.com og blir mottatt med et stort smil! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...