Martin Skaatun Skrevet 20. februar 2002 Skrevet 20. februar 2002 Hvem fortrekker du mellom Airbus og Boeing? Gjerne også hvorfor. Siter
Jarle Vidtun Skrevet 20. februar 2002 Skrevet 20. februar 2002 Jeg har alltid vært stor tilhenger av Boeing, mens Airbus synes jeg passer mer på charter og lange turer.. vet ikke hvorfor men... 1.Boeing 2.Airbus Jarle [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 20. februar 2002 Skrevet 20. februar 2002 Foretrekker Bombardier (dem bak DHC8) jeg da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 jeg foretrekker boing 737-4 tom. 800 serien innenlands. airbus er også sinsykt deilige å fly på sim. også in the real world. dch8 er fabelakig stødig og kan benyttes på korte rullebaner også i dritt dårlig ver. over til nyeste Airbus 6xxx er jo vanvittig. ikke noe jeg har prøveflyd men se på dei maskinene! der er det trykk! med venligst hilsen 1.offiser Moldestad Thai airways Tg336 bkk to ksi tg2897 ksi to bkk er den faste ruta jeg flyr, hils på om dere er på desse trakter [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 En ting som irriterer med 737 er at vinduet sitter litt lavt i forhold til setet slik at man må krøke seg litt sammen for å se ut. Dessuten har den tresetere på begge sider (i alle fall på økonomiklasse), noe som gir større fare for å havne i midtsetet. Men ellers er det jo et greit fly. Siter
Odd Vegard Kandal Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av Olav Moldestad: med venligst hilsen 1.offiser Moldestad Thai airways Tg336 bkk to ksi tg2897 ksi to bkk er den faste ruta jeg flyr, hils på om dere er på desse trakter [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Er du pilot i Thai Airways? Siter
Jacob O Thomsen Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 737 79T BBJ er DET sejeste fly der findes af civile fly så min farvorit er en 737.. Her er et par billeder af hvor dan man kan forvandle en ganske admindelig charterflyver ind til det rene paradis. http://www.airliners.net/open.file?id=220388 http://www.airliners.net/open.file?id=213608 http://www.airliners.net/open.file?id=213606 http://www.airliners.net/open.file?id=213607 Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 28. februar 2002 Skrevet 28. februar 2002 quote: Boeing har jumbojeten som er et must på lange turer. 767'ene er også kjempegreie fly, selv om de er litt gamle. Litt vennskapelig konkretisering: 747 gjorde sin første flytur 9 februar 1969 (747-100). 767 derimot gjorde sin første flytur 26 september 1981. Jumboen begynner virkelig å bli en gammel konstruksjon, i motsetning til 767 som man vel fremdeles i verste fall kanskje kan begynne å kalle middelaldrende. Begge er uansett fine langtursmaskiner. quote: Airbus har også flotte fly, men Boeing har fly i alle størrelser, så derfor synes jeg de fortjener min førsteplass. Hva som er best har jeg ingen formening om egentlig, men Boeing's lange historie med sine mangfoldige produkter er fascinerende. For ikke å snakke om Douglas........ Når det gjelder "fly i alle størrelser" så er vel Airbus etterhvert fullt på høyden med Boeing sitt produktspekter, ihvertfall hvis vi snakker om kommersielle fly. Ok, 747 er fremdeles det passasjerflyet som tar flest passasjerer (opptil ca. 525 pax ?) mens Airbus største pr. dd vel er A340-500 (ca. 315 pax ?). A340-600 er vel ikke bygget ennå (ca. 380 pax i standard konfig)? Hva som skjer med Boeing's aldrende gigant 747 når Airbus kommer med sin moderne A380 (550 pax?) får man bare vente og se. 747 har jo siden 1969 vært modernisert en rekke ganger og skal vel oppgraderes igjen i et siste forsøk på å møte trusselen fra Airbus' gigantiske 380, men det er jo grenser for hvor lenge man kan koke suppe på gammel spiker. Uansett; jeg har i utgangspunktet ingen spesielle favorittfly. Luftfartshistorien har så mange juveler at det er umulig for meg å trekke ut en "vinner" i så måte. Siter
Christian Håkonsen Skrevet 2. mars 2002 Skrevet 2. mars 2002 Airbus all the way her. Skjønner ikke hva du mener med at Boeing har et større utvalg når det gjelder størrelser. Airbus tilbyr da et ikke minst like brett spekter som også er bedre tilpasset dagens flybransje. Men jeg må innrømme at jeg liker cockpitene til Boeing bedre... Siter
Mats Bristol Skrevet 2. mars 2002 Skrevet 2. mars 2002 Liker vel egentlig Boing best, har mest "erfaring" med dem. Men beundrer Airbus litt også, siden de ar sidestick. "Det er bare i Airbus du kan få en skikkelig "meal"...stikken er byttet ut med et bord" -en dansk kaptein i programmet "Farvel med Fornebu" Siter
Gjest Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 1. Airbus 2. Boeing Jeg har hatt Boeing som yndlings før, men nå har jeg blitt en mega stor Airbus fan. Jeg har bestilt bøker om Airbus og skal bli med på Airbus fabrikken. Jeg synes Airbus har en meget fin lyd fra motorene og er meget støyisolerende. Jeg så en som skrev at 737 hadde vinduene ganske langt nede. Det er jeg helt enig, det har ikke Aibus.(Ikke som jeg har vært med på!). Airbus har også veldig stort utvalg av fly. AIRBUS [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
SH Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 1: McDonnell Douglas MD-90 (jada, jeg vett at boeing eiger McDD nå, men synes flyet mister mye av stilen ved å kalle det for Boeing MD-90) 2: Boeing generelt 3: Airbus generelt Siter
Stig Enoksen Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Mine 9 på topp favoritter: 1. Fokker (F27/50/60) 2. Beechcraft (De fleste) 3. DeHavilland (DHC 6/7/8) 4. Embraer (De fleste) 5. Airbus (De fleste) 6. Boeing (De fleste 7x7er) 7. McDonnell Dougles (MD11/8x) 8. Fokker (F28/70/100) 9. Douglas (DC8/9/10) Digger mest turbo prop fly (twinmotorer) Siter
Simen Trovatten Taraldsen Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: Ja, men 767 er ute av produksjon, og 747-400 er vel nyere enn 767-xxx (siste modell)(?). Nja... den første 747-400 rullet ut fra Everett 26. Januar 1988. Den første 767-200 rullet ut 4. August 1981, mens den nyeste modellen av 767, -400ER kom rullende ut fra hangaren 26. August 1999. Så helt riktig blir det ikke. Ute av produksjon? Det er da bare 767-200 som er ute, mens 200ER, 300ER & 400ER fremdeles er i beste velgående. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.