Tord Øvrebotten Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Hei! Hjalp en kolega på jobben med å sette opp og installere ny datamaskin + utstyr. I utgangspunktet ville jeg gjøre det gratis, men hun sa at det ikke kom på tale og jeg måtte ta meg betalt med vanlig takst. Så da lurer jeg rett og slett på hva vanlig takst er for en slik jobb? Vil jo ikke ta en helt vilkårlig pris for å så finne ut at dette var alt for mye. Takker på forhånd. Siter
Jarand Kihl Løkeland Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Vel, en som gjør det til daglig ville tatt 700+. Synes 100kr per påbegynte time er et greit beløp. Kommer jo ann på økonomien til vedkommende. Uansett er det jo hyggelig at hun faktisk vil betale for seg! Er jo ikke morsomt å bli "brukt" bare fordi man har kunnskaper de ikke har. Siter
Alexander Storvig Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Én flaske vin pr. time... Enig med Kristian her, du kan be om en god flaske vin som takk. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Skrevet 10. mars 2009 Takk! Hørtes ganske fornuftig ut Jarand. En flaske vin pr. time. Kunne blitt interresant om man hadde holdt på i et par dager. :grin: Skal nevne begge deler for henne, så får man se hva hun finner ut. Siter
Ilan Sharoni Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Én flaske er takk for hjelpen, én flaske i timen er skattepliktig geskjeft. . Siter
Frode Skibrek Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Hm Hva med Ø.Sundes låt om kemneren? "Nå tømmer han septikktanker dag og natt , og betaler 50% i skatt" :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Én flaske er takk for hjelpen' date=' én flaske i timen er skattepliktig geskjeft. . [/quote'] Er vell ikke helt riktig dette Ilan, om jeg får fire flasker vin i gave som takk for hjelpen , som tokk 4 timer, så tror jeg det er legetimt. Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det er vel ikke verre enn at man kaller det for en samlet gave på fire flasker, i stedet for og si at man tar en flaske i timen? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Tja, en flaske vin er vel neppe "vanlig takst"... :grin: Jeg tror nok at "vanlig takst" for IT-tjenester (gjort av en profesjonell) fort kan komme på over 150,- per time. Men det er til syvende og sist opp til den næringsdrivende å fastsette prisen. Så om du selv setter takst til 50,- per time er det ingenting i veien for det (selv om det neppe er spesielt vanlig)... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det var det jeg prøvde og lirke inn med tesje Nicklas. :grin: Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det var det jeg prøvde og lirke inn med tesje Nicklas. :grin: :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.