Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hjalp en kolega på jobben med å sette opp og installere ny datamaskin + utstyr. I utgangspunktet ville jeg gjøre det gratis, men hun sa at det ikke kom på tale og jeg måtte ta meg betalt med vanlig takst.

Så da lurer jeg rett og slett på hva vanlig takst er for en slik jobb? Vil jo ikke ta en helt vilkårlig pris for å så finne ut at dette var alt for mye.

Takker på forhånd. :)

Skrevet

Vel, en som gjør det til daglig ville tatt 700+.

Synes 100kr per påbegynte time er et greit beløp. Kommer jo ann på økonomien til vedkommende.

Uansett er det jo hyggelig at hun faktisk vil betale for seg! Er jo ikke morsomt å bli "brukt" bare fordi man har kunnskaper de ikke har.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet
Én flaske er takk for hjelpen' date=' én flaske i timen er skattepliktig geskjeft.

. [/quote']

Er vell ikke helt riktig dette Ilan, om jeg får fire flasker vin i gave som takk for hjelpen , som tokk 4 timer, så tror jeg det er legetimt.

Skrevet

Tja, en flaske vin er vel neppe "vanlig takst"... :grin:

Jeg tror nok at "vanlig takst" for IT-tjenester (gjort av en profesjonell) fort kan komme på over 150,- per time. Men det er til syvende og sist opp til den næringsdrivende å fastsette prisen. Så om du selv setter takst til 50,- per time er det ingenting i veien for det (selv om det neppe er spesielt vanlig)...

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det var det jeg prøvde og lirke inn med tesje Nicklas. :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...