Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei jeg tenkte jeg skulle diskutere en sak.

Jeg har to unger med en frisør fra før av, jeg har kjempet en kamp i 14 år for å få se datteren min som er 14, og min sønn på 11 har jeg nesten aldri, sett.

Jeg har vunnet rettsaker men hva hjelper det nå hun til stadighet nekter meg å se dem, min datter har nå blitt så stor at hun har selv ønsket å se meg og min familie.

Så til kjernen av saken:

Jeg betaler et skyhøyt barnebidrag på kr 7900 i mnd p.g.a av at besøket fra mine barn er så pass lite som det er, moren har alltid utnyttet dette til sin fordel og hun passer på

å søke endring i bb så ofte hun føler for.

Men hun jobber 100 % som hjelpepleier og sammtidig jobber hun svart som frisør, datteren vår sier at hun har frisørstol hjemme samt at hun også drar hjem til "de eldre"

og klipper dem når hun forstår at de vil ha besøk av en frisør, i følge min datter er det en ca 3-5 personer i uka dvs en sånn ca 4000-4000 pr måned i svart arbeid.

Dette beløpet er selfølgelig svart og det blir ikke beregnet inn når mor og far skal sette opp økonomien i NAV sine skjema for beregning av bb.

Jeg mener jo at så lenge hun potensielt kan tjene så mye som 40000 i året så er dette å betrakte som ren svindel, hun får betalt for en svarte jobb og hun får betalt av meg siden hun har lavere inntekt enn meg i hvertfall på pairet.

Politiet sier at dette kan ikke vi gjøre noe med, og Nav sier det samme, Nav er et idiotisk system etter min mening, la meg begrunne dette:

La meg ta et par eksempel. Jeg ble nektet etthvert sammvær med mine barn da jeg skilte lag med min eks samboer:

Jeg tenkte og skitt la gå jeg tok et år i Bosnia for Nato og SFOR. jeg avtalte et bb med moren og vi var enige om at jeg skulle betale inn på hennes konto hver måned,

det ble gjort til punkt og prikke.

Da jeg kom hjem lå det et krav fra den gangen trygdekontoret på x antall tusen i bb, det viste seg at moren hadde rapportert inn at jeg ikke betalte bb, derfor så gav den

flinke staten vår henne selfølgelig det de mente hun hadde krav på!

Jeg måtte bevise at jeg hadde betalt, og siden jeg hadde brukt bankoverføringer, så gav de seg etter at jeg la frem bevisene mine, Men noen motkrav eller noen form for

tilbakebetaling fra moren ble det aldri satt igang. Skjønn dette de som vil?!?.

Jeg har vunnet frem i en rettsak med at jeg har krav på å se mine barn annehver helg og i alle ferier. moren nekter fortsatt og NAV klarer da og sende et brev der de sier at bb kanskje må økes enda mer siden

sammhveret med dem er på et minimum, de begrunner dette med at det er det "faktiske sammhveret som teller" De setter seg da over en norsk rettstol, noe som er oppsiktsvekkende nok.

Men tilbake til saken, hvordan skal jeg få bevist at hun jobber som frilance frisør, og tjener en masse penger på dette, hun får da ekstra penger av meg samt sine svarte

penger bb fra meg og full lønn fra sin hvite jobb!

PS! Jeg trenger vel ikke si det, men jeg er meget bitter og kritisk på den norske stat!

Håper på noen fornuftige svar?

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha forhørt meg med en advokat. Prøv å finne en advokat som har erfaring på området.

Jeg synes dette systemet er helt horribelt. Mor skal få og få. Og far skal flås for det han er god for og litt til. Det virker som om det i nav sitt system bestandig er far som er det sortefår. :mad:

Håper du får orden på dette..

Skrevet
  • Forfatter

Jeg orker ikke mer advokat, jeg har holdt på med advokater i 14 år nå og jeg er LEI av å vinne frem men samtidig tape!

Mor får jo fri reteshjelp og jeg må betale, jeg har brukt hundretusener på dette!

Skrevet

Kjære Kenneth.

Synd og høre om saken din, jeg føler med deg, har hvert gjennom akkurat det samme nå i snart 11 år og vet hvor vanskelig dette er. Det som du skal merke deg er at det er en lovendring som tredde i kraft 1 januar vedr kravet for dokumentasjon om sammværsavtale. Denne gjør det litt letetre for deg og få fjernet sammværsfradraget fra mor, og lagt dette over til deg. Det er ikke tvil om at dette er god økonomi for mor. Selv har jeg betalt opp i mot 12K i måneden i barnebidrag så jeg vet hva det går i.

Nav systemet består i hovedsak av kvinner og rød grønne tøffel menn som garrantert ønsket JAS velkommen, vanskelig system og være mannlig bidragspliktig i , det er rett og slett korrupt. Selv har jeg fått en saksbehandler dømt for dokumentforfalsking etter at exen og denne saksbehandleren fant hverandre rundt interiørmagasiner og andre felles intresser, vips så var bidraget mitt forhøyet, men jeg tokk de de slutt.

Jeg har opprettet en gruppe på facebook rundt dette Her.

Dette er desverre skikkelig urettferdig...

Skrevet
  • Forfatter

Takk for støtten Geir, Da var jeg medlemm av gruppa di!.

Jeg har for to år siden vunnet frem med sammhver i retten, der ble det inngått rettsforlik dagen før rettsak. men hva hjelper det når eksen min har overtalt barna mine til å ikke besøke meg p.g.a at da må de kanskje bo på gata, som datteren min sier!.....forb...møkkasystem, jeg blir svindlet av eksen, men at staten nærer opp under dette er ikke til å tro.

hva mener du med den lovendringen Geir?

Skrevet

Jeg har ikke helt fått satt meg inn i lovendringen selv, men slik jeg har blitt fortalt det, så er det lempet på kravene til dokumentasjon på om du har sammvær eller ikke, netopp for og utlingne de tilfellene som vi står oven for, der mor manipulerer barna fordi hun tjener penger på det.

Jeg har også masse rets avgjørelser på sammvær etc, men hva hjelper det, mor setter opp barna eller rett og slett bare trenerer sammvær....kvinne dagen? til helvet.... dette området ønsker de ikke likestilling.... og advokater? bare tull....det hjelper ikke så lenge systemet er som det er, har brukt trillebår lass på advokater, eneste som tjener på dette er advokatene, og de som taper er barna....og oss økonomisk.

Skrevet

Nekter moren samvær, har du rett til å stoppe barnebidraget. Barnebidraget er i lov forutsatt samvær. To unger og 7900???? Tror ikke du bør ha en privat avtale, eller så bør du få tatt opp det beløpet med en saksbehandler, for det kan ikke være vettugt annet enn om du tjener ca 46000 kroner per måned etter skatt.....Men bakdelen med å la betalingen gå via staten er at de tar sin del skjult i forvaltningsgebyr osv.Men på en annen side, hvis moren misbruker en privat avtale så fortjener hun det. Det offentlige trekker mer enn moren vil få. Betaler du 8000 så vil staten gi henne 4000 og beholde resten selv.

Skrevet

Hvorfor er det egentlig slik at i slike tilfeller får noen barn treffe pappa, mens andre ikke? Jeg har omtrent aldri bodd med faren min (tror han flyttet ut før jeg var ett år), men jeg får besøke han så ofte som jeg vil. Mamma og pappa deler på reiseutgiftene.

Er det noen kvinner som bare er helt jævlige, eller er det det offentlige (retten, NAV osv.) som ikke gidder å ta tak i alle sakene de får, slik at systemet kan utnyttes?

Skrevet

Er det noen kvinner som bare er helt jævlige' date=' eller er det det offentlige (retten, NAV osv.) som ikke gidder å ta tak i alle sakene de får, slik at systemet kan utnyttes? [/quote']Bare ett svar tilde to spørsmålene: Ja. En god kombinasjon av giddalaushet fra det offentlige og mødre som utnytter retter på måter de ikke burde.,osv.

Skrevet
Hadde staten bare giddet å kaste inn ressurser nok til å stoppe slik utnyttelse...
Hvorfor skulle de gøre det når de tjener på det selv? (jamfør mitt tidligere innlegg ovenfor)Det må nok en real folkebevegelse til for å få øynene til politikerene opp for statens grådighet i denne løsningen slik den er nå...
Skrevet

Frode om du mener det bare er og stoppe bidraget om moren holder tilbake barna, da kan jeg fortelle deg at det er en ønskedrømm som desverre ikke er tilstede i dag. Jeg har ikke privat avtale men ligger og surfer mellom 10000 og 12000 i måneden for to barn. det blir så dyrt fordi jeg ikke har barna, og det er det bare mor som tjener på...rettferdig?

Skrevet
  • Forfatter
Tror ikke du bør ha en privat avtale' date=' eller så bør du få tatt opp det beløpet med en saksbehandler, for det kan ikke være vettugt annet enn om du tjener ca 46000 kroner per måned etter skatt....[/quote']

Ja der sa du det Frode, det er ikke vettugt, og jeg har en offentlig beregnet avtale!

Skrevet

All sympati med deg Kenneth , Har også vært med på lignende , men med ett barn da...kansje det hadde vært en ide`å kontakte en journalist å fremlegge saken i sin helhet slik att det blir belyst i media.

Eneste måten jeg tror dette hjelper på er å få saken offentlig belyst sånn att noen politikere kan få litt innsyn , og nå i disse valg kamp tider så tror jeg nok att enkelte politikere ville ta tak i saken din og prøve å få til en endring.

Er vel ikke akkurat så lett å stå frem offentlig med en sånn sak da det gjerne er en del personlige ting man ikke vil belyse i all offentlighet , men er sikker på att man også kan stå frem som anonym for å få saken belyst i media.

Uansett,lykke til Kenneth og eventuelt andre som måtte slite med samme problem.

Skrevet
Frode om du mener det bare er og stoppe bidraget om moren holder tilbake barna' date=' da kan jeg fortelle deg at det er en ønskedrømm som desverre ikke er tilstede i dag. Jeg har ikke privat avtale men ligger og surfer mellom 10000 og 12000 i måneden for to barn. det blir så dyrt fordi jeg ikke har barna, og det er det bare mor som tjener på...rettferdig? [/quote']Som far har man rett til å i samarbeid med trygdekontoret først få en redegjørelse om samvær fra mor, og hvis det der kommer frem at hun holder tilbake samvær uten grunn, vil man kunne få stoppet utbetalingskravet. Ta det via trygdekontoret, som er den riktige veien å gå,Kenneth.
Skrevet

Har nokk prøvd dette ser du, bevis byrden ligger på bidragspliktige, og hvordan beviser man dette. Det du påstår her er desverre slik som jeg ser det, helt feil..

Skrevet
  • Forfatter

Jeg må le ikke av noen av dere, men av hele suppa. Det endte til slutt med at jeg tok med barna på politistasjonen i Drammen, fikk de til å bekrefte at jeg hadde, dem, svaret fra Trygdekontoret var at " dette beviser jo ingenting, bare at du har hatt dem i det øyeblikket du var hos politiet"

Jeg vant frem med en sak i retten men da begynte barna å nekte å komme til meg etter en "samtale" med mor, hun meldte meg til barneværnet...den saken ble selfølgelig henlagt som ingen grunn til bekymring, men at hun faktisk var i stand til det beviser for meg at denne ordningen som er nå er statlig svindel!

Skrevet

Sørg for skriftlig / fotografisk bevis eller at en kompis kan være med som vitne når du skal hente ungene. Dermed kompletterer du bevisbyrden fullstendig.

Skrevet

Ran...... rett og slett ran....

Skrevet
  • Forfatter

Da har jeg idag snakket med NAV forvaltning, de som har noe å si ovenfor NAV lokalt.

NOK et håpløst svar er jeg redd.

De sier nå at nå etter 1.1-09 så betyr ikke morens inntekt noe, det er bare min inntekt som betyr noe, og samhver, der betyr ikke mine rettspapirer noe som helst da det er det faktiske sammver som betyr noe, dvs jeg har kastet 100.000 kroner rett ut av vinduet siden mine rettspapirer som sier at mine barn skal være hos meg ikke betyr en dritt. møkkaNorge.

Hvorfor er det ike noen politikere som ser at slik ordningen er nå så kan man bare trenere og gjøre hva man vil for å tjene økonomisk på at barna ikke har kontakt med den andre foreldre?

I Sverige kommer det faktisk politi på døra og henter ungene om man ikke sender ungene til den andre part som avtalt.

Jeg synes at det er tragisk at man må bruke politiresurser på slikt, men hva er alternativet, til opplysning sendte jeg nå inn en bekymringsmelding til barneværnet på at mor nå nekter sammhver igjen,

Jeg vet jo hva de kommer til å si, at man må ta kontakt med advokat, men det hjelper jo lite nå NAV ikke engang bryr seg om hva en tingrett sier!

Skrevet

jeg tror faktisk det hadde vært best for alle parter om barna selv kunne velge hvor de ville være, om de ville være en ferie der og noen dager der osv.

det går jo selvfølgelig på at begge parter er TRYGGE og bo sammen med da!

Når det er sagt mener jeg det er leit at barna dine ikke får være/bo sammen med deg.

Skrevet
  • Forfatter

Det er vanskelig for barna å velge, de vil være lojale mot den de bor fast hos uansett, slik er nå et barnesinn.

Et barn har best av å ha både mor og farskontakt.

Slik systemet er idag, så kan den som har barna tjene veldig ømkonomisk på å trenere en evt. kontakt fra den andre part.

Skrevet

Keneth, skal vi gå i media? seriøst...... Jeg har masse kontakter i media, Tv og aviser... jeg er fristet..

Skrevet

Det er leit og si, men dette er velkjente historier som kommer i di fleste varianter. Desverre alt for sjelden i farens favør.

Min støtte til alle dere som har slitt og fortsatt sliter med disse problemene.

Stå på videre og ikke gi opp..

Skrevet
  • Forfatter

jeg er med! Men min erfaring er at media må dekke saken generellt, ikke med navn eller bilde av noen av oss, da dette kan slå tilbake på barna våre

Skrevet

Hei Kenneth, så du på tv2-nyhetene i går (21-nyhetene i vertfall). Der var det om en mann med to barn, men moren hadde kidnappet de 2 norske barna og tatt de med utenlands til sitt hjemland mens han måtte betale barnebidrag som tilsvarte langt mer enn en normal månedsinntekt i det landet moren nå bodde i.

Skrevet
  • Forfatter

Nei det så jeg beklageligvis ikke, men det høres jo sannsynlig ut, heia Norge igjen.

Det burde ikke være vanskelig å få til et bedre system en det vi har idag, men NAV/myndighetene er jo ikke interessert i det!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …