Emil Topstad Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Jeg kjønner ikke hvorfor man ikke kan oppføre seg ordentlig og "voksent" i denne sammenhengen, selvfølgelig har jeg forståelse for sinnet deres men de er faktisk voksene mennesker... :crazy: de kan heller vise det på en mere rolig måte, de blir ikke hørt likevel når de gjør sånn de gjør. KLIKK HER! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Tja, "hørt på" blir de vel ikke uansett framgangsmåte, men de får nå ihvertfall oppmerksomhet, sikkert større enn en tilsvarende fredelig demonstrasjon. Når det nå var sagt, så betyr det ikke at jeg er enig, hverken med den ene eller den andre siden...snakker kun om frammgangsmåten i mitt svar. Politikk lar jeg være, folk er alt for polarisert til at noe fornuftig utveksling "over gjerdet" er mulig. Siter
K J Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Det er i hvert fald ærgerligt at politik og sport blandes sammen. Sådan burde det ikke være. De israelske tennisspillere skal have lov til at spille hvor i verden de har lyst, da de jo ikke har noget at gøre med den dårlige behandling af palæstinensere nede i Gaza. 80% af disse voldelige idioter har sandsynligvis ikke noget forhold til Israel/Palæstina-konflikten, men ser bare en mulighed for at lave lidt uorden/ballade fordi de alligevel ikke har andet at lave. Siter
per berge Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Ett godt bevis på att komunister, nazister og islamofashister leker godt sammen. Same same. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 For noe jævlig. pakk... men men... Det var like mye politi i her som en tredjedel av det Norske forvaret engasjert her, men nå får jo hele det Norske forsvaret plass på Colorline da... :grin: Siter
Frode Skibrek Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 For noe jævlig. pakk... men men... Det var like mye politi i her som en tredjedel av det Norske forvaret engasjert her' date=' men nå får jo hele det Norske forsvaret plass på Colorline da... :grin: [/quote']Jeg skjønner at det var ment som en spøk, Geir, men jeg måtte bare løse den sammelikningen: Forsvarets styrke i fred: ca. 23 000 (inkl. befal, sivilt tilsatte og vernepliktige). Styrke ved mobilisering (i tilfelle krise eller krig): ca 83 000. Color Fantasy som er Color lines største skip per dags dato: Maks kapasitet : 2 990 Hvis man regner sammen kapasiteten på følgende båter: Våre skip: Color Fantasy Color Magic Color Viking Bohus SuperSpeed 1 SuperSpeed 2 Så kommer man opp i en total flåtekapasitet på: 12979 Så den sprakk,gitt :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Det var ment som en spøk ja, men det er ikke langt unna sannheten ser du. Det er ca 10 stk som må stå igjen på kaia, om de ikke sitter i baren da.... VG :-) Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det er i hvert fald ærgerligt at politik og sport blandes sammen. Sådan burde det ikke være. De israelske tennisspillere skal have lov til at spille hvor i verden de har lyst' date=' da de jo ikke har noget at gøre med den dårlige behandling af palæstinensere nede i Gaza. 80% af disse voldelige idioter har sandsynligvis ikke noget forhold til Israel/Palæstina-konflikten, men ser bare en mulighed for at lave lidt uorden/ballade fordi de alligevel ikke har andet at lave. [/quote'] Helt enig i dette her du sier. Selv liker jeg ikke den Israelske regjering for sin politikk. Men ærlig talt, disse tennisspillerne kan da ikke noe for det! De spiller tennis, de dreper ikke folk (håper jeg da). Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 "It takes two to tango"... :whistle: Siter
Ilan Sharoni Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Mener du Gunnar at politiet og har kastet stein på demonstrantene og sparket deres biler, eller prøver du bare å være så utrolig morsom? Personlig synes jeg ikke at det er morsomt når en opphisset folkemengde slipes løs på gata. Slik skjer sjeldent av seg selv. . Siter
Andreas Nysveen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det Gunnar sa er vel bare at det alltid er to sider av en sak? Siter
K L Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Og sidene her er idrettsutøvere og voldelige demonstranter Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det jeg kommenterte var først og fremst dette; Den som sår vind høster storm. Da jeg ikke klarer å se for meg hvordan politiet i Sverige har "sådd vind" klarer vel nå de fleste å se hvordan jeg tolket utsagnet... Siter
Ilan Sharoni Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Jeg vet ikke hva den svenske politiet holder på med, men jeg har heller ingen grunn til å tro at hendelsen i Malmö skiller seg vesentlig fra det som skjedde i Oslo for bare noen uker siden. Og en viss erfaring med norske forhold har jeg faktisk: I de siste 20-30 har riksdekende TV hatt minst ett innslag per uke om de slemme israelittene som har ikke lært noe av holocausten. Noe var fakta, mye var kraftig redigert. Resten var lokale politikere som ville opp ved å klatre på motstandere. Det vil jeg kalle for å så vind. Pøbler er ikke på jakt etter hvor eller hva de kan hjelpe til med. De er ikke mer opptatte av politikk enn til å få vite hva de har lov til å gå løs på. Det har fått rimelig klar beskjed om i hvert fall i Norge. . Siter
Christian Paulsen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Pøbler er ikke på jakt etter hvor eller hva de kan hjelpe til med. De er ikke mer opptatte av politikk enn til å få vite hva de har lov til å gå løs på. Riktig, og det vi ser her er ikke politiske ytringer, men pøbelstreker uten annen mål og mening enn å drive herverk og sloss. Altså når folk i Sverige eller Norge stiller opp i demonstrasjoner med balltre, bomber, og finlandshetter, så er det nokså innlysende at de ikke er der for å fremme noen sak, eller gjøre noe godt for palestinere eller andre saker de liksom "sloss for". Dette er bare voldelige utskudd. Bare få de stripset og hiv de på glattcelle, det er ingen som er interessert i meningen til idioter med finlanshette. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.