Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, dollarkursen. Hvorfor er denne så sinnsykt høy for tiden? Når amerikansk økonomi går så dårlig som den gjør. Hvordan kan det da ha seg at dollarkursen er på over 7 kr? Noen som har noen formening om den vil endre seg i løpet av neste 6 måneder?

Hvorfor bare raste den opp med 1 krone på ca. 1 måned i høst vi hadde? Noen som kan gi meg svar :)

Skrevet

En annen ting som gjør att korna er svak i forhold til dollaren er att oljeprisene er veldig lave for tia. Går oljeprisen opp så styrkes den norsk krona. Og da går som regel dollaren å ned siden usa importerer nesten all olja si. Så da styrkes krona i forhold til dollaren.

er vertfall sån jeg har fått det forklart av en som kan litt om det.

Er selv i usa nå, og merker att det svir god i pengboka nå i forhold til når jeg kom hit. Da var kursen på bare 5.

Gjør stor forskjell på prisen på utdanninga.

Skrevet

Ja, jeg sliter også med samme problem. At det svir i lommeboka her borte i statene. Jeg leste på e24.no for en stund siden at det var noen som spådde at dollarkursen ville være nede på 5.50 i slutten av året. Skjer det så låter det jo godt :)

Sånn som det er nå med dollarkurs på over 7 kr så er det jo såpass dyrt her borte at det er jo norske priser på masse ting. Den er sur altså :\\

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Handler i Dollar hver dag, og blør......

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...