Gå til innhold

Acars


Gjest Mats Brendesæter

Anbefalte innlegg

Gjest Mats Brendesæter
Skrevet

Hei, kan noen forklare meg hvorfor ACARS ikke er i bruk på Vatsim, foreksempel til å sende pos reports på oceanic flight? Håper noen kan forklare meg litt mer og hva Acars brukes til også.

Gjest Mats Brendesæter
Skrevet

Jeg tenker mer for communication mellom pilot eller kanskje for å lage boards for avganger og arrivals. OG! foreksempel nå på cross the pond ville det vært perfekt for Pos reports. slippe alt det stresset.

Skrevet

ACARS hadde sikke blitt verdsatt på VATSIM, men dersom det skal gjennomføres er det mye arbeid som først må gjøres. Aller først må man bestemme seg for om det skal lages en egen VATSIM ACARS-applikasjon, eller om ACARS-modulene i addon fly skal benyttes.

 

I det første tilfellet (egen VATSIM ACARS) må ACARS-modulen lages, og Radarprogrammene til ATC (ASRC, VRC og EuroScope) må oppdateres. Nøyaktig hvor mye strev dette vil innebære er jeg mindre sikker på.

I det andre tilfellet må man klare å få produsenter av addons til å bli enig om et felles ACARS-format. Og fremdeles må altså radarklientene (ASRC, VRC og EuroScope) tilpasses for dette...

 

Nå vet ikke jeg hvor relevant ACARS vil være for VATSIM i det hele tatt, men jeg har i alle fall ikke hørt noe om at ACARS skal implementeres på VATSIM....

Skrevet
cross the pond ville det vært perfekt for Pos reports. slippe alt det stresset.

 

Så du vil helst fly samtidig som eventet,men slippe all atc'n?

Merkelig holdning,men men..

Det"stresset" som du beskriver det som.. er jo det som gjør CTP til hva det er. Organisert galskap! :grin:

Men,ofte er "galskap" veldig lokkende vettu,og i dette tilfellet så ville jeg da ikke vært det foruten. :D

Så position reports via Acars? Neh..dårlig forslag.

Dessuten,for deg som velger å stå utenfor selve eventet,så blir det da MYYYYE mindre "stressende" enn for oss andre.

Det blir nok som ifjor,en frekvens for hvert enkelt NAT.

Så ifjor var jo den delen den aller MINST "stressende",og det blir nok ikke annerledes i år. Som nevnt,de utenfor eventet får fly på et alternativt track,og der blir det jo hvertfall ikke no "stress".. Traveleste delen av CTP er nok clearence,taxi and takeoff,samt oceanic clearence.

Til sist,takler man ikke "stress" er CTP feil dag å fly på! :grin:

Gjest Mats Brendesæter
Skrevet

Det er langt fra hva jeg mener. Men i real life brukes Acars, og det er mye det vi prøver å simulere her. Acars hadde også vært en kjempe god ting for å lage kule ankost og avgang tavler til FS flygere. Men men. Jeg var med i fjor det gikk helt fint, har ikke med det å gjøre. Det er jo ikke "stress" som jeg beskrev det som i farten. Men Acars ville fungert veldig bra. Men Acars er en helt ny utvikling av Vatsim og vil ta lang tid.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...