Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som mange andre sitter nok å sikler over objektiver og annet fotoutstyr på nettet. Selv har jeg holdt øynene fastlåst på Sigma 10-20mm f4.0-5.6 EX DC HSM objektivet.

Overraskelsen og ubehaget kom raskt da klikket meg inn på www.fotovideo.no å fikk se at objektivet hadde gått opp 1400,- i pris! Jeg var rask med å sjekke www.japanfoto.no og kunne puste lettet ut da de fortsatt hadde objektivet til den overkommelige prisen av 3499,- Noe småstresset ble jeg da jeg forstod at en prisøkning på objektivene var på vei, Sigma linsen skulle jeg ha, men hadde i håp om å få dette objektivet i bursdagsgave.

Nå er bursdagen overstått og jeg har ingen bekymringer, overraskelsen var uansett stor da jeg nå ser at også Japanfoto har satt opp prisen på Sigma 10-20mm f4.0-5.6 EX DC HSM til stive 4899,- Jeg forhørte meg hos forhandlerne hvorfor prisen har tatt et slikt byks, og det viser seg at lav kronekurs og dyr innkjøpspris fra produsenten, tvinger prisene oppover.

Før du evt. bestemmer deg for å kjøpe ett objektiv i den nærmeste tiden, vil jeg anbefale deg å sjekke ut priser flere steder, ikke bare på nettet, men også hos fotobutikkene rundt om. Spesielt aktuelt kan det være å kjøre ett lite stykke for å besøke en fotoforretning som ligger ”litt utenfor”, som fortsatt har objektivene på lager, og derfor ikke har sett seg behov for å øke prisene!

Ett annet eksempel er Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM. Denne koster 7607,- på www.japanfoto.no, tar du turen til Telebutikken i Kongsberg får du denne til 6400,- Det enkleste er ikke alltid det beste..

Skrevet

Jeg (eller egentlig Ola Haldor) la i går merke til at også Canon 85mm 1,8 har gått opp i pris.

Men er det ikke en mulighet å kjøpe brukt? :)

Her får du 10-20 brukt til 2500 :)http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=10-20&id=104727

Enda en annonse. 2700 kr http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=104879

Dette er veldig billig for et utrolig kult og bra objektiv :)

Skrevet

Jobber selv på Elite Foto i Stavanger, og ser nå at prisene på det meste stiger. Hvis det er noen som har sittet lenge å ventet på noe, så kan det være lurt å gå for det ganske snart. Det er MYE som kommer til å gå opp i pris de neste ukene / månedene (kommer ann på lagerbeholdning).

Mathias :)

EDIT: Sigma 10-20 ligger på 4199,- hos Elite Foto etter prishøyning.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...