Skrevet 14. februar 2002 22 år Så en 747 KLM med winglets fly over kontoret. Kraftig climb rett opp i skyene. Missed Approach?. Ta en titt på himmelen dere i Stavanger området. Muligens den kommer igjen.
Skrevet 14. februar 2002 22 år Kom den tilbake, Øystein? [ 14-02-2002: Endret av: Olav M. Rønningen ]
Skrevet 14. februar 2002 22 år kanskje Anders Presterud vet noe mer og om han fikk tatt bilder av fuglen?
Skrevet 14. februar 2002 22 år Forfatter Så ikke mer til den. Forsvaret spurte etter highloadere for 747. Kanskje det er noe øvelse på gang?
Skrevet 15. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Krister Bye: kanskje Anders Presterud vet noe mer og om han fikk tatt bilder av fuglen? Vet ikke stort, vet bare at den har vært her. Mulig den kun gjorde én low approach. Hadde visst holdt på litt i vest, over havet med diverse air work. Og jeg har dessverre ikke bilder... grrrrr! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]
Skrevet 15. februar 2002 22 år Snakket med dem i tårnet... Var bare en øvelsestur fra KLM sin side. De gjorde en touch'n'go... Sikkert opplæring av nye styrmenn eller utsjekk av kapteiner. Iflg. flightplan var det en 747-400...
Skrevet 17. februar 2002 22 år Det er jeg faktisk ikke sikker på... [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Tror ikke det var deg i allefall... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [ 17-02-2002: Endret av: Knut A Kræmer ]
Skrevet 18. februar 2002 22 år Leser forøvrig i Stavanger Aftenblad i dag at formålet med turen var å teste motorer og diverse systemer. Jumbo'en gikk til Billund etterpå...
Skrevet 18. februar 2002 22 år Jepp, de var på navtur i Nordsjøen (i stor høyde). De ba om touch and go på bane i bruk på Sola. Men de ombestemte seg tydeligvis etterhvert og gjorde heller en missed approach, gikk visstnok ned til 20 fot.
Skrevet 19. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Anders Presterud: De ba om touch and go på bane i bruk på Sola. Men de ombestemte seg tydeligvis etterhvert og gjorde heller en missed approach, gikk visstnok ned til 20 fot. Hvor mange kroner sparte KLM på det? Landingsavgift på en 747??? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 19. februar 2002 22 år Hehe... jeg er ikke sikker, men sikkert noen kroner ja. Nesten litt rart det ikke koster å gjøre en low app også, for oss er det jo like mye "arbeid".
Skrevet 20. februar 2002 22 år Hvor mye koster egentlig en landing paa Sola ? 5000 kr [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]
Skrevet 20. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Anders Presterud: Hehe... jeg er ikke sikker, men sikkert noen kroner ja. Nesten litt rart det ikke koster å gjøre en low app også, for oss er det jo like mye "arbeid". "Luftskatt" kunne man kalt det... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
Skrevet 21. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Joakim Brestrup: Hvordan uttaler du GRZEGORZ??? Nå blei jeg forbanna! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Du ser jo at det er fornavn Georg og etternavn Korycki og det kan vel ikke vere så jæ**** vanskelig å forstå hvordan du uttaler det? Jeg syns man måtte ta en test for å bli medlem i fs.no så man slipper folk som dette og ikke minst, innlegg som dette
Skrevet 21. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Jeg syns man måtte ta en test for å bli medlem i fs.no så man slipper folk som dette og ikke minst, innlegg som dette Som ditt? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Skrevet 21. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Rune Valestrand: Hvordan uttaler man Oldervoll? Skulle ikke vere noe problem å uttale det!?.. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]
Skrevet 21. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av georgkorycki: Hvor mye koster egentlig en landing paa Sola ? 5000 kr [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Det fant jeg ut etter litt leting i AIC-A... 99.65kr. pr. påbegynt tonn inntil 75 tonn, deretter 49.83kr. pr. tonn. Beregnes etter Max Take-off Weight... Så KLM sparte mellom 21774 og 23369 kroner på å ikke touche Sola, siden 747-400 har MTOW mellom 362875 og 394625 kilo. Er det rart flyselskap går dukken og ingen vil etablere seg i Norge??? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. februar 2002 22 år jøie meg trur fs.no må virkelig inføre en iq test.... for noen innlegg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. februar 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Olav Moldestad: jøie meg trur fs.no må virkelig inføre en iq test.... for noen innlegg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Håper det er "navne-krangelen" du sikter til... [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. februar 2002 22 år Nå finnes det jo årskort/avtale ordninger slik at prisen blir helt annen enn at man betaler for hver enkelt operasjon.En slik ordning har de fleste operatører som opererer ved norske flyplasser.KLM kan foreks.kjøpe årskort for Sola (bare som et eksempel).Hvordan skulle regningen sett ut for oss i Luftforsvaret om vi skulle betalt landingsavgift for hver landing vi foretok? mvh Hans Petter Stue
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.