Lars Damgaard Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 hei allesammen ! - Er der nogen der kan oplyse en hel gjeng flyantuiaster om, hvilken stjerne / plant som står over Månen akkuret nu. Kl 18.20. Set fra Oslo mot Syd-West. på forhånd mange takk Siter
Martin Floor Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er rimelig sikker på at det er planeten Venus. Med unntak av sola og månen, er Venus det mest lyssterke objektet på himmelen. Siter
Vidar Solheim Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er rimelig sikker på at det er planeten Venus. Utklipp fra wiki: Venus er Jordens nabo i solsystemet, og går i bane nærmere solen. Dette gjør at planeten bare er synlig fra Jorden like før soloppgang eller like etter solnedgang. Den blir ofte kalt for Morgenstjernen og Aftenstjernen Mener at denne stjerna/planeten er å se hele kvelden også langs månen? Siter
Tommy Bernes Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Er nok Venus du ser ja.. Kan legge ved et bilde eg tok sist eg såg den sånn.. Da var det motsatt Siter
Thomas Thoresen Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Viss det er en stor stjerne i nærheten av månen så er det venus ja Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Altså en planet, ikke en stjerne Siter
Thomas Thoresen Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Sant nok det. Men folk har det for vane å kalle alt som lyser på himmelen, bortsett fra månen og sola, en stjerne Siter
Tommy Bernes Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Her er et bilde fra i kveld.. stligere når Venus var plassert over Månen. Mvh Tommy! Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Venus ligger over månen både i Honningsvåg og Tromsø på denne tiden også Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Stilig, ser ut som jorda har to måner Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Morsomt. Diskuterte akkurat dette med familien i går, uten å ha sett posten Siter
Ruben Olsen Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Mener og huske han Knut jørgen røed ødegaard sa at det der var stjernen Sirus jeg Som visst skal være den mest lyssterke stjernen om natta Siter
Stian Beinset Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Sirius er det nok ikke, den ligger ganske lavt på himmelen ved siden av stjernebilde Orion. Det er nok Venus. Siter
Trond Henning Haugen Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Mener og huske han Knut jørgen røed ødegaard sa at det der var stjernen Sirus jeg Som visst skal være den mest lyssterke stjernen om natta Den mest lyssterke stjernen' date=' ja. Den kan likevel ikke konkurrere med de nærmeste planetene (Venus, Mars, Jupiter). Sirius ligger omtrent på lysstyrkenivå med Merkur. Som du kan se på dette bildet var dette uten tvil Venus. Sirius er dessuten langt unna (helt sørvest, under Enhjørningen, Monoceros). Siter
Ishtiaq Khushi Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jeg lagde en gang en timelapse, og fikk tilfeldigvis med meg Venus som fulgte etter månen... http://www.ikhushi.com/fw/fw.mp4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.