Gå til innhold

Windows 7 - Release September

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp,

broderen sin PC fikk en liten revolusjon! Denne PCen har en liten økning, og alt går flytende.

Eneste problemet med FSX og Win7 er når jeg skal installere tileggsscenery. Når mappen skal legges til i databasen er det vanskelig å trykke "ok", blir bare vist videre til undermapper osv. Merkelig...

Kan jo nevne at filmredigeringen ble merkbart lettere.

Skrevet

Har kjørt Win 7 i 3 md nå med FSX og har ikke hatt større nevneverdige problemer.

Som Geir sier, problemet med å legge til Add-ons er der, ettersom dette må gjøres manuelt med å redigere scenery.cfg og legge til dette manuelt. Funksjonen med å legge det til i FSX har jeg ikke fått til å fungere.

Noen Add-ons har jeg vært nødt til å innstallere i Vista-modus også, men ellers har det bare vært fordeler.

De som venter på final release har virkelig noe å glede seg til, med muilghet for en performance boost med Win 7.

Skrevet
Hâper heller pâ at de bruker god tid pâ bugs og ikke rusher det.

Jeg tror, og håper, de kommer til å gjøre det rimelig greit denne gangen. Selv om det er en god del forbedringer, og noen nye ting, er det teknisk sett fortsatt såpass mye Vista at jeg tror det vil bli langt mindre smertefylt enn overgangen XP til Vista var, med sine dramatiske endringer i håndtering av enheter, minnestyring, brukerrettigheter, osv.

De som har mest å glede seg til er vel de som sitter med middels til svake maskiner. Det virker så langt til å skalere veldig godt nedover ifht maskinkraft, mens Vista jo var/er sirup ifht XP på alt annet enn de aller kraftigste maskiner.

Men det skal likevel bli litt spennende å se hvordan dette blir i praksis når OEM produsentene får fylt opp maskinene med alt sitt skrot og dobler resursbruken med tvilsomme programmer. Hvis det fortsatt er like responsivt da vil det bli et betydelig løft på feks billige laptops, som jo slet tungt med Vista og tildels fortsatt gjør det.

Men de som sitter på en noenlunde kraftig maskin for FSX har i grunn ikke så mye å se frem til rent ytelsesmessig. De som opplever en kraftig boost, gjør det enten fordi de har en svak maskin, eller fordi de går fra en lite optimalisert Vista installasjon til en clean 7. Ytelsesproblemene og flaskehalsen i FSX er rett og slett ikke et operativsystem-problem i noen nevneverdig grad, og kan heller ikke løses med et operativsystem.

Det er alltid noe å hente på forbedring av drivere, men her er det ingen større endringer fra Vista til 7. Så jeg tror ikke man skal ha alt for store forventninger på FPS i FSX og denslags, men det er jo mye annet som er forbedret, og jeg tror dette vil bli det Vista ikke ble: en udiskutabelt god arvtager til XP, og med en litt mindre trøbblete start. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...