Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei!

Noen som har tips til oppkjøring? Tenker da først og fremst på de tekniske spørsmålene man får før kjøring!

Takker! :)

Skrevet

Jeg fikk et så enkelt som forklar hva vognkortet sier on dekkdimmensjoner. jeg la ut om, bredde i prosent av diameter og alt det der, og fikk faktisk beskjed om at det var ikke nødvendig å gå SÅ nøye inn i det.

har foresten glemt dette nå, så dersom noen husker hva det står for er det bare å fylle inn.

Skrevet

Jeg fikk vindusviskerne, og sjekket kjapt om de var jevne og gode, samt godt festet.

Så var det opp med panseret og peke ut hvor jeg fant oljestav, lokk for påfylling av mere olje og noen andre småting...

Skrevet

Jeg tror jeg var heldig. Fik selv INGEN, zero, tekniske spørgsmål. Det var bare at slippe koblingen og afsted, og lappen var i hus :grin:

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om hvorfor vi har et to-krets bremsesystem.

Skrevet

Jeg fikk ikke noen slike spørsmål da jeg kjørte opp - men det er vel ni år siden sånn cirka. Hadde jeg fått NOEN av de spørsmåla der så hadde jeg ikke kunne svart et kvekk...

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om hva forskjellen på kjørelys bak og bremselys. That's it!

Tok meg en runde, og jeg kunne plutselig reise ut å hente pappa sin bil! :grin:

Skrevet

Trenger ikke bekymre deg for de tekniske spørsmålene. De er veldig enkle bare man tenker litt logisk.

Husker ikke hva jeg fikk selv, men tror det var om "bremsekraftforsterkeren" (tullete ord) og hvordan man skulle sjekke om den var i orden. :)

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om frontlyktene. Fortalte da litt om at det er konstruert for å lyse litt mot høyre og ca. 40-50m fremover, viste også for sensor hvordan man slo på fjernlys. Fikk også spørsmål om hvordan man slo på varmen på bakruta, og da var det ikke verre enn å trykke på knappen.

De fleste kjøreskolene har en oversikt over hvilke spørsmål du kan få på oppkjøring.

Lykke til.

Skrevet

Da jeg kjørte opp (2004) fikk jeg spørsmål om å peke på bremsevæskebeholderen og spylervæsketanken.

Så du har ingenting å være redd for. en komplett idiot klarer dette.

Skrevet

Når jeg kjørte opp til motorsykkel i fjor sommer fikk jeg spørsmål om forbrems. Den og noen få andre kunne jeg skikkelig, de andre var jeg mere usikker på. Flaks ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …