Gjest Skrevet 12. februar 2002 Skrevet 12. februar 2002 Jag satt och zappade runt på TV:n nyss och fann ett "UR" (Utbildnings Radion) på SVT1. Där hade man ett program där man talade med James Reason, en engelsk risk forskare, om flygsäkerhet. Han hade mycket intressant at säga, men en sak som kom fram var något jag inte tänkt på... I dagens högteknologiska samhälle, där flygindustrien är ett gott exempel, sker olyckor så sällan att det framgångsrika arbetet för att förebygga olyckor faktiskt blir en fara i sig. Olyckor sker så sällan att man inte får en god överblick av var problemen ligger. En intressant paradox! Siter
Dag Johansen Skrevet 12. februar 2002 Skrevet 12. februar 2002 Jeg så faktisk samme programmet (ble lei av sport på alle kanaler), og der hadde de en flott gjennomgang av årsakene til SAS flyet som styrtet ved Arlanda. (Har vært diskutert her tidligere - søk på sas og arlanda og start ikke den diskusjonen på nytt her!) Alt i alt ett program dere bør få med dere om det går i reprise. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 12. februar 2002 Skrevet 12. februar 2002 Fikk desverre ikke med meg hele, men fikk med meg 'Swiss Cheese' forklaringen. Har vært borti den tidligere, men bare som illustrasjon. Interessant hvor mye som egentlig må gå galt før det går virkelig galt. En ting stusset jeg over: Australia anser seg selv tydeligvis for å ha ett ekstremt (i forhold til andre) syn på sikkerhet - i positiv vei, men har jeg alltid følt det 'motsatt' selv. Da etter å ha hørt flygere selv fra Australia uttale seg. UR har hatt misc program om flyging, har bla sett noen landinger med noe soim lignet på en C152, men fikk ikke annledning til å se alt. Så følg med på STV [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.