Skrevet 18. februar 2009 16 år Hvordan lande et fly Jeg vet ikke med dere men jeg kjenner jeg dør litt i meg når jeg leser sånne ting, jeg blir bare sittende å se etter feil som oftest er mange.
Skrevet 18. februar 2009 16 år Etter en stund får du svar med nummeret på landingsbanen, vindforhold og temperaturer. Plott dem inn i flyets computer (3). når jeg leste dette stilte d seg et spørsmål i hode mitt "og hvordan bruker man da så flyet computer" Husker når jeg bynte med pmdg 737 sin fmc så skjønte jeg bra lite, og en som aldri har sett en slik han skal bli bra tullete i hode bare for og finne ut hvor plotter jeg inn RWY, vind og temp.
Skrevet 18. februar 2009 16 år Flyet ditt har akkurat kommet over skylaget, og plutselig ser du kapteinen i fallskjerm gjennom vinduet. Hva gjør du? Ser etter en ekstra fallskjerm, og hopper etter! :grin:
Skrevet 18. februar 2009 16 år Tja, jeg hadde nok gått frem til F/O og spurt om jeg kan få sitte ved siden av han og kanskje sette ned landingshjulene.
Skrevet 18. februar 2009 16 år I 300 meters høyde er det normalt at du skrur av autopiloten, setter bort drinken og begynner å styre manuelt. Ææææh? Dette kan ikke være SAS.. Får ingen ting der..
Skrevet 18. februar 2009 16 år Sakset fra kommentarfeltet: Hadde blitt mye turbolens hvis jeg satt bak spakene ja, hehe:D ...jeg vil også ha turbolens!! :eek:
Skrevet 18. februar 2009 16 år Dette må da være ment som en spøk, tror man gjør det bedre hvis man ikke prøver å følge denne. Når den sier "twenty" trekker du styrepinnen helt tilbake (10) og slipper gassen (4). :eek: Nå har jeg aldri flydd 737, men noe sier meg at dette blir i det minste en meget ubehagelig landing.
Skrevet 18. februar 2009 16 år "Stall, Stall" *smell*... I alle fall dersom du trekker stikka helt tilbake... Og angående det å spørre F/O om å få sitte ved siden av ham; jeg antar at han hoppet ut av flyet på motsatt side i forhold til kapteinen... :grin:
Skrevet 18. februar 2009 16 år Dummeste landings walkthrough jeg har sett. "En 737 lander som regel på autopilot"...??? Javel! Trenger ikke røre FMC for at det skal skje heller da tenker jeg. "Hjelp flyet å stoppe farten ved å vende jetkraften. Det gjør du ved å dra i håndtaket markert med nummer (8)." Spørs vel om flyet stopper med det første ved bare å dra i den.
Skrevet 18. februar 2009 16 år "Stall' date=' Stall" *smell*... [/quote'] Nja, ifølge SASFA instruktøren i 737 simmen på FLG ifjor skulle man sitte med stikka i magen på 30. En 737 reagerer ikke så fort, men kjapt nok til at man får nesen nok opp. Men ja, jeg er skeptisk til denne guiden... Sukk. Mathias EDIT: Ser ihvertfall ett STORT problem med denne guiden. Det står aldri hvordan man skal få kontakt med ATC. Og store deler av denne guiden består av kontakt med ATC. :grin:
Skrevet 18. februar 2009 16 år Angående ATC så er det litt creepy at de mener en skal kalle dem opp først 30 minutter før landing, så om du må ta over på climbout så skal man ikke rope opp da?
Skrevet 18. februar 2009 16 år Radioene er jo markert ved fire handles, ikke så lurt å dra i dem når det ikke er brann vel?
Skrevet 18. februar 2009 16 år Sakset fra kommentarfeltet:Hadde blitt mye turbolens hvis jeg satt bak spakene ja' date=' hehe:D [/quote'] ...jeg vil også ha turbolens!! :eek: Er vel det jeg pleier å ha søndas morran det når jeg våkner etter nattas væskepåfyll. Og ingen andre enn meg selv skal holde i "spaken" da nei,,,,
Skrevet 18. februar 2009 16 år For en idiotisk greie...De hadde bare peiling på Boeing sto det...he he....men men , jeg lærte da noe her, reversjering av jetstrømmen skjer ved og nappe i spoilers...he he
Skrevet 18. februar 2009 16 år Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen, men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk). De to andre gangene møtte aldri hjulene bakken og jeg utførte go-around når jeg nådde ca 60 - 70 graders pitch. Etterpå ble det selvsagt et par lowapproacher etterfulgt av en slags roll, og til slutt en stall turn eller hammerhead. PS: Kan selvsagt ikke si at det er dette som skjer hvis du prøver det i virkeligheten.
Skrevet 18. februar 2009 16 år Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen' date=' men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk). [/quote'] Klassisk. Får du eit hopp der flyet tek til lufta igjen, så gi på litt motor. Å senke nasen vil GARANTERT føre til ei hard landing, med stor sjans for strukturelle skadar.
Skrevet 18. februar 2009 16 år Med godt over 20 grader pitch, stallspeed, og power nær idle tror jeg du får en ganske fast landing hvis du ikke senker nesa også. Er i alle fall en stor fare for det. Har prøvd det i 172en, da gir jeg bare gass samtidig som jeg senker nesa, slik at flyet går sakte ned mot rullebanen igjen. PS: Jeg ga også full gass på den FSX-737en.
Skrevet 18. februar 2009 16 år Det er mye vanskeligere i Data simmen, lettere i full simm, og enda lettere i virkeligheten.... det er mange elementer som man ikke er i nærheten og få med seg forran dataskjermen...
Skrevet 18. februar 2009 16 år Tror jeg velger å legge vekt på den humoristiske delen av artikkelen. Tror nok ikke artikkelforfatter skrev denne i fullt alvor
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.