Tom Knudsen Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Norton Internet Security... Symantech... Begge disse navnene er synonymt med svindel og/eller søppel. Sier meg til dels enig dette ja.. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Skrevet 19. februar 2009 Norton Internet Security... Symantech... Begge disse navnene er synonymt med svindel og/eller søppel. NIS er et veldig flott program ser du: Den er stor' date=' treg, og har alt for mange funksjoner. Den bruker mer ressurser enn FSX på max instillinger (en liten overdrivelse, nuvel), finner ingenting av skadelig maskinvare som virkelig er skadelig og den kommer alltid med pop-ups og forespørseler når du minst trenger dem. Nå har jeg ikke erfaring med 2009, fordi når jeg ser dette programet på en maskin jeg bruker er min neste handling én av to alternativer: 1, step away from the computer; 2, avinstaller fort som ville h**vete. Vil du ha et godt tips? Ikke tenk på å laste ned noe program med brannmur, fordi med mindre du har inn-linja kobla rett i PC'n så har du en firewall allerede; i ruteren. Angående beskyttelse mot lugubre programmer, så er vettug surfing prior uno. Ligg unna alt av exe-filer og activeX-kontrollere du ikke vet hva er. Når du først får et dårlig program på maskinen så bruker du et freeware-program som Spybot S&D eller adaware (foretrekker spybot, krever lite ressurser og er skummelt kjapp, i tillegg til å alltid løse de probleme jeg har) til å søke gjennom maskina. Gjør dette en gang per 1-2 uker, eventuelt når du har klikket på noe du ikke burde ha klikket på, og du vil ha en sikker maskin [/quote'] nå må jeg nesten si d at NIS2009 er noe helt annet en hva jeg har vært borti i fra Symantech fra før, bruker ikke noe cpu og er kun aktiv når pc'n er inaktiv. noe som er veldig flott. og så fort du rører musa så blir NIS inaktiv.(noe gunnar var nøye med og presisere) var ganske skeptisk til NIS2009 før jeg instalerte den, og jeg må jeg ble positiv overaska, og når d kommer til adware og slikt så bruker jeg CCleaner og den er jeg veldig fornøyd med. som du ser så bruker ikke NIS2009 så mye av verken CPU eller minne. Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 bruker ikke noe cpu og er kun aktiv når pc'n er inaktiv Hørtes jo ikke helt trygt ut da he he.. Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Har bare gode erfaringer med NOD32. Har tidligere kjørt Norton, Panda ol, men NOD32 er helt suveren. Eneste problemet med NOD32 som jeg kom oppi ifbm fornying av lisensen var at de krevde en adresse i USA eller Canada før kjøpet gikk igjennom. Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Hener det at du får disconnet på VATSIM eller CTD med FS9 ved bruk av NOD32 Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Stemmer det Tom, men da er det bare å ekskludere scanning av exe filer som feks Squawkbox.exe i NOD32 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.