Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker selv Norton (2009), og er i grunnen fornøyd. Spesielt liker jeg innføringen av "idle system check" hvor PC-en sjekkes mens jeg er ute av huset. Mye bedre enn at den skal sjekke PC-en til faste tider, for da kan det plutselig hende at jeg faktisk bruker PC-en når den setter i gang...

Og ja, jeg har sjekket; "idle system check" stopper det øyeblikket jeg rører musa eller tastaturet. ;)

Skrevet
Bruker selv Norton (2009)' date=' og er i grunnen fornøyd. Spesielt liker jeg innføringen av "idle system check" hvor PC-en sjekkes mens jeg er ute av huset. Mye bedre enn at den skal sjekke PC-en til faste tider, for da kan det plutselig hende at jeg faktisk bruker PC-en når den setter i gang...

Og ja, jeg har sjekket; "idle system check" stopper det øyeblikket jeg rører musa eller tastaturet. ;) [/quote']

og der ligger vell mitt problem, at jeg har 2007 versjonen. men var og undersøkte nå, og som telenorkunde så er NIS2009 gratis. hvordan er NIS2009 og bruke?

Skrevet

Brukte NOD32 men pga at det skaper en del konflikter med fs så har jeg i de siste årene kun brukt AVIRA ANTIVIRUS freeware. Ikke noe over, ikke noe ved siden av eller noen under når det gjelder ressursbruk, beskyttelse eller updates, en liten fiks og så er den irriterende reklamen vekk og hele programmet er sykt sykt bra til å være freeware.

Tar bl.a Trojaner som ikke NOD32 oppdager..

Som et sekundært program bruker jeg soleklart IOBIT Advanced System Care PRO et program jeg aldir kunne vært foruten..

Skrevet

Jeg bruker gratisversjon av Avast på hjemme pc'n og er veldig fornøyd! Eneste som er minus, er at når du scanner pc'n og programmet finner noe så må du velge hva du vil gjøre før scanningen fortsetter.

På skole pc'n har jeg lisensert versjon av Symantec. Den er jeg ikke fornøyd med. Den bruker litt for mye ressurser på å scanne, er alt for treig til å oppdatere og det den finner av virus klarer den ikke å fjerne.

• Premium Medlem
Skrevet
avast er desverre ikke et alternativ' date=' har prøv dette før og fikk ganske store problemer med tilkobling til internett,

[/quote']

Hva slags problemer? Har installert dette på rundt 50 maskiner rundt omkring, og aldri hatt noen form for problemer!

Skrevet
får ikke koblet på me wifi'n' date=' men med kabel går det fint. [/quote']

Det er ikke brannvegg-innstillingene dine på de to nettverkskortene som er forskjellige da?

prøvde og slå av brannveggen funka like dårlig da også, og innstillingen er helt lik.

Skrevet

Etter en lignende tråd i forumet her tidligere, gikk jeg over til NOD32 - og har ikke angret et sekund. Trekker lite ressurser, oppdateres en eller flere ganger om dagen (og dette gjør den uten å spørre om du vil oppdatere - man får bare beskjed om at "nå har jeg oppdatert! Lev livet lurt i trygghet.." og jeg trenger ikke bry meg med å trykke meg gjennom dialogbokser slik som jeg måtte med Norton.

En annen viktig faktor er at det er det billigste jeg har vært ute for også.. :)

Skrevet
Etter en lignende tråd i forumet her tidligere, gikk jeg over til NOD32 - og har ikke angret et sekund. Trekker lite ressurser,

Tror du bør se på prosess library en gang til Ola ;)

NOD32 trekker 30000+ på en Windows maskin av XP type, har ikke sjekket i Vista men antar det er noe av det samme.

En god blanding av virus og pest program gjør maskinen sikker, skal man ha en optimal løsning bør denne etter min mening være av hardware type som feks en gatekeeper osv.

Skrevet

etter og ha prøvd både NOD32, AVG og NIS2009 i dag. så tror jeg at det blir NIS2009, var litt mere oversiktlig, både NOD32 og AVG ligge og kjører konstant og trekker mere resusser en jeg vil(I XP vell og merke), takker for svar. d har vært til stor hjelp.

Skrevet

Norton Internet Security... Symantech... Begge disse navnene er synonymt med svindel og/eller søppel.

NIS er et veldig flott program ser du: Den er stor, treg, og har alt for mange funksjoner. Den bruker mer ressurser enn FSX på max instillinger (en liten overdrivelse, nuvel), finner ingenting av skadelig maskinvare som virkelig er skadelig og den kommer alltid med pop-ups og forespørseler når du minst trenger dem. Nå har jeg ikke erfaring med 2009, fordi når jeg ser dette programet på en maskin jeg bruker er min neste handling én av to alternativer: 1, step away from the computer; 2, avinstaller fort som ville h**vete.

Vil du ha et godt tips? Ikke tenk på å laste ned noe program med brannmur, fordi med mindre du har inn-linja kobla rett i PC'n så har du en firewall allerede; i ruteren. Angående beskyttelse mot lugubre programmer, så er vettug surfing prior uno. Ligg unna alt av exe-filer og activeX-kontrollere du ikke vet hva er. Når du først får et dårlig program på maskinen så bruker du et freeware-program som Spybot S&D eller adaware (foretrekker spybot, krever lite ressurser og er skummelt kjapp, i tillegg til å alltid løse de probleme jeg har) til å søke gjennom maskina. Gjør dette en gang per 1-2 uker, eventuelt når du har klikket på noe du ikke burde ha klikket på, og du vil ha en sikker maskin

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...