Per Steffen Skrevet 9. februar 2002 Skrevet 9. februar 2002 Her er et tips til dere som har et Geforce 3 skjermkort. Får håpe det ikke blir for teknisk. Jeg buker nvidia 21.83 drivere og nvmax for å manipulere driverne. I verson 4.00.26 versionen av nvmax finnes det en setting for antialiasing som heter 4 samples + Quincunx. Ved å bruke denne settingen opplever jeg nesten en utrolig pent bilde i fs2002,helt fritt for taggete kanter på fjell og fly og har samtidig god fps. Nvmax har nå lagt ut version 4.00.40 for download og der er denne funktionen fjernet.Nå har den en setting som heter 4 samples + S filter og som ikke er så bra. Grunnen for oppdateringen var at tweaken skulle virke korrekt med 27.xx drivere. Så dere som tweaker litt og er så heldig og fått downloadet nvmax 4.00.26 før den vart fjernet,dere bør prøve denne settingen. Ser at den setter verdier i registeret som ikke er mulig å sette med verken nvidia driverne sitt kontrollpanel eller nvmax 4.00.40 Per Siter
Gunnar Malmstrøm Skrevet 9. februar 2002 Skrevet 9. februar 2002 HEJ. Skulle du kunna tänka dig att maila den versionen av NVmax som du har. Det hade varit spennande att prøva den. Min mail adress er gmalmstr@c2i.net M.V.H Siter
Jimmy Nielsen Skrevet 10. februar 2002 Skrevet 10. februar 2002 Findes der en lignende version til GeForce2GTS? Hvis der er, ved du/i så hvor jeg finder den? Måske på nvidias sider! Siter
Per Steffen Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Skrevet 10. februar 2002 Hei Jimmy Du kan bruke nvmax til Geforce 2,men du vil ikke kunne bruke de settingene som jeg beskriver. Dett er en type antialiasing som bare er bygget inn i Geforce 3. Nvmax er det ikke Nvidia som har laget, så du finner den ikke på deres hjemmesider. Men søk på Google så finner du den. Sett deg inn i hjelpe fila før du begynner å tweake. Ellers så kan det gå til he.... Per Siter
Jimmy Nielsen Skrevet 11. februar 2002 Skrevet 11. februar 2002 Tak Per, jeg prøver på Google [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Arne Wulvik Skrevet 11. februar 2002 Skrevet 11. februar 2002 Jeg kan også anbefale å ta en titt på GeForce Tweak Utility som finnes på www.geforcetweak.com Denne kan brukes til alle GeForce-varianter, og lar deg også lagre forskjellige oppsett - altså slik at du kan ha ett sett med tweaks som funker optimalt med FS, ett som får 3D Shooters til å gå som ei kule osv. Ellers finner man mye nyttig på www.guru3d.com Arne Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.