Skrevet 16. februar 2009 15 år Hva skjer med disse flyene egentlig? Begynner de å gå tom for reservedeler i og med at Fokker er konkurs eller er disse flyene rett og slett bare dritt? Jeg får ukentlig mail om at en avgang er kanselleret eller veldig forsinket fra Værnes og i de fleste tilfellene er det fuellekasjer det gjelder. I går måtte KLM sende en 737 i ferryflight fra Amsterdam for å ta unna PAX som sto fast her og det er ikke akkurat pluss i boka, snarere penger i banken.
Skrevet 16. februar 2009 15 år KLM skal begynne å bruke Embraer 190 på denne ruten iallefall, det er det jeg har fått med meg.
Skrevet 16. februar 2009 15 år Forfatter Fått med meg det jeg også. De skal vel begynne tidligere enn planlagt P.g.a. Alle fiel med F-70/100.
Skrevet 16. februar 2009 15 år Tja, planen først var vel at de skulle byttes ut i desember i fjor eller noe, men dette ble utsatt. Var vel snakk om mai eller noe sånt nå ?
Skrevet 16. februar 2009 15 år Nå er det riktignok Fokker 100-maskinene som har vært befengt med en del tech og snags, samtidig som Fokker 70-maskinene stort sett har fungert veldig greit for KLM. Uansett er ALLE Fokker 100-maskinene erstattet av splitter nye Embraer190 på TRD fra og med: 29. Mars (starten på sommerprogrammet). Tidligere har det vært uttalt at alle Fokker 100 ble erstattet med EMB190, senest i slutten av Juni- måned - men pga. alle disse problemene har de sikkert prioritert TRD-ruten vil jeg tro.
Skrevet 17. februar 2009 15 år Ut fra hva jeg har forstått, skal fortsatt Fokker-70 benyttes der - mens Fokker-100 blir ersattet med de nye Embraer-maskinene fortløpende. Skal se om jeg ikke finner tilbake til noe jeg har lest om dette, og poster info evt. når jeg har funnet tilbake til dette.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.