Gå til innhold

Meg i Drammen Grand Prix 2008 T-250 + BONUS x2

Featured Replies

Skrevet

Hei alle. Vil bare dele dette med dere. 2008 sesongen var min siste sesong i rundbane klassen T-250.

Litt info om klassen: Båtene har en minimums vekt på 180kg med fører. Båter på ca.13 fot og har motorer på 15hk. Toppfarten er på ca.40 knop som er 74km/t.

Jeg bytter nå klasse fordi det er litt kjedelig å kjøre den klassen. Vil ha nå i 2009 gå over til en klasse som heter GT30. Klasse med 30 hk motorer. Skal også prøve å være med i VM i 2009.

Nokk snakk, her er filmen:

[video:youtube]6vfML0z-7qU

Så var det bonus ;)

F2000. Dette er den nest største rundbane klassen i verden.

Motorene er Mercury V6 på 2L og har ca.200-220hk. Båtene har en toppfart på ca.100knop. :)

[video:youtube]1ezmhm9LTKo

Enda en liten bonus film :P

F1. Den største rundbane klassen i verden.

Motorene som blir brukt er Mercury V6 på 2,5L og har ca.350hk.

Båtene har en toppfart på 130-140knop. Pilotene får også veldig store påkjenninger i vær sving. Hvor dem trekker 5-6G.

[video:youtube]evLsa62biqM

Mere info på Fredriksen Båt Sport

Takk til TK-Film.nofor begge filmene.

Kommentarer settes alltids pris på ;)

Skrevet

Bra video.Er selv rimelig opptatt av båter.Min far hadde selv en Hydrolift-F23 med en V8 på 300Hk,som jeg var så heldig og få "disponere" i 3 år.

Er vel klassene og gå i dette,når du satser såpass.

Schumacher starta vel med gocart han også :grin:

Skrevet

Ser spændende ud i hvert fald! Ikke en sport man ser/hører meget til i Danmark.

Kun 15hk og alligevel 40 knob?!

Er du (semi-)prof?

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, ja han gjore det ;) Skal bli gøy å prøve ny klasse også det med VM. Klassen jeg nå har kjørt fra 2005 (T-250) er litt kjedelig pga. det er en nasjonal klasse. Blir spendene å få mere fart på sakene. Blir også MYE vansklere å kjøre med så mye vekt som blir bakpå hekken. Motoren jeg skal ha veier vel 70-80kg og ikke noe vekt i fronten av båten. Kan bli spendene i vind og sjø :P

Skrevet
  • Forfatter
Ser spændende ud i hvert fald! Ikke en sport man ser/hører meget til i Danmark.

Kun 15hk og alligevel 40 knob?!

Er du (semi-)prof?

Ja, har hatt båten min i 41,4 knop etter GPSen. Proppelen som kjør farten der. Proppelen koster vel 4000-4500nok.

Nei vil ikke si semi prof. :P

Er bare Norges Cup Mester 2007 & 2008.

Ikke mere en det.

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, ja det er det. Er ikke så lett å flippe rundt med den :P

Gleder meg også til sommeren. Håper jeg har fått min nye racing båt og motor før 9-10 mai da sesong start er. Over 40 knop det er da livet starter ;) Men det råeste jeg har vert med på er vel Formel 1 båt (F1). Det var HEFTIG :grin:. 0-100km/t på 2sek, 0-200km/t på under 8 sek og toppfart på 125knop (230km/t). :D

Trakk vel 5-6G i svingen :whistle:.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …