Posted February 9, 200223 yr De som ikke har sett filmen om flyet som fikk revet av store deler av tak og vegger under flight over hawaii, har sjangsen i kveld klokken 23:30 på TV2. Jan Roar Rød
February 9, 200223 yr Joda, den er sann. Det skjedde med et fly fra Aloha Airlines, over Hawaii, 28. april 1988. Utrolig nok var det bare 1 av de 95 personene ombord som omkom. For informasjon og bilder, se http://www.airdisaster.com/photos/aloha243/photo.shtml Utrolig prestasjon å få det flyet ned på bakken...
February 9, 200223 yr Fint at dere sier det nå da! Jeg som ikke har sett filmen enda! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
February 10, 200223 yr Litt info om hendelsen... "The aircraft suffered an explosive decompression and lost approximately 1/3 of its roof while cruising at FL190. Pre-existing fatigue cracks in the fuselage from numerous takeoffs and landings. One flight attendant was ejected from the aircraft, which landed safely at OGG." Fra Airdisaster.com Foto på samme site.
February 10, 200223 yr Skulle nesten tro de døde der oppe når ikke de pustemaskene fungerte... Og burde ikke flere blitt sugd ut?
February 10, 200223 yr Du har sett for mye film [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Du klarer deg minst et par minutter før det er helt slutt i den høyden de fløy i, og straks man kommer seg litt nedover øker tiden man kan holde seg våken kraftig. 2.P var ekstremt dårlig til å ta på seg maska, hun fikk den vel egentlig aldri helt på... Clamer [ 10-02-2002: Endret av: Clamer F. Meltzer ]
February 10, 200223 yr quote: Opprinnelig postet av William Giffen Saebo: Ja er den sann? skal ta den opp tror jeg... Ja... den gikk vel litt sent for deg [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
February 10, 200223 yr Hei! Bra film dette her, men jeg reagerte på en ting. Folka i tårnet sa at flyet hadde INGEN sjanse til å lande med en fart på 170kts. Dette er litt rart, for i FS lander jo jeg helt fint i en fart på 160kts.! Nå er det jo foskjell på real og FS, og dette var jo et nødstilfelle, men likevel rart...
February 10, 200223 yr Vel grunnen til at de ikke burde lande med 170kts er at det rett og slett er for mye og runwayen der var ikke så veldig lang. Og de kunne bare bruke flaps 5 pga ristingen, satte på full flaps først etter touchdown. Så derfor holdt de en høyere fart enn normalt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.