Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

slik jeg ser det er nå det norske militæret et penge sluk uansett hvordan man ser det. men penge kunne vært prioritert på et annet vis,

istede for og øsle penger på det dyreste utstyret man finner så kunne man revudert litt og hevet "leve standarn" i millitæret, og da tenker jeg både på matrielt og på di ansatte.

og at norge trenger nye fly er ikke akkurat en hemelighet, di gamle F-16 flyene byner og dra en del på årene, og fly er ikke akkurat billig.

Skrevet

Ettersom Forsvaret i Norge i dag er knøttlite er det viktigere å bruke pengene på utstyr som i og for seg kan gjøre 3 soldaters jobb alene. Dermed har det våpenet gjort at det kan erstatte tre norske soldater.

Forsvarsstaben i Norge innrømmer at det norske forsvaret for øyeblikket kan forsvare en til to bydeler i Oslo mot en invasjon.

Samtidig trekkes det inn færre vernepliktige noe jeg synes er smart. Da kan de som vil inn komme inn og jobbe der noen år. Det hjelper ikke at de er inne i ett år for å lære seg et innviklet våpensystem ettersom de er utlært når de får dimmepengene. Da må Forsvaret på nytt bruke pengene på opplæring og ikke "bruk".

Ettersom Forsvaret i Norge i dag er knøttlite er det viktigere å bruke pengene på utstyr som i og for seg kan gjøre 3 soldaters jobb alene. Dermed har det våpenet gjort at det kan erstatte tre norske soldater.

Forsvarsstaben i Norge innrømmer at det norske forsvaret for øyeblikket kan forsvare en til to bydeler i Oslo mot en invasjon.

Samtidig trekkes det inn færre vernepliktige noe jeg synes er smart. Da kan de som vil inn komme inn og jobbe der noen år. Det hjelper ikke at de er inne i ett år for å lære seg et innviklet våpensystem ettersom de er utlært når de får dimmepengene. Da må Forsvaret på nytt bruke pengene på opplæring og ikke "bruk".

Levestandarden i Forsvaret er på ingen måte dårlig. Kvaliteten på maten, rom, dusjer og andre ting begynner å komme på et akseptabelt nivå. Hvis man verver seg får man svært gode fasiliteter å forholde seg til.

Man kan ikke sammenligne de vernepliktiges og vervede.

Skrevet

Det er det visst noen som har glemt å fortelle til Forsvarsbygg og Boligkontoret på KNM Harald Haarfagre. For jeg bor på en utrolig elendig forlegning.

Det var rart. Jeg bodde to måneder på KNM HH i 2005 og det var helt i orden. Hvilket kompani er du i? Luft eller sjø?

Mvh

Mathias

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...