Andreas R.Pettersen Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 slik jeg ser det er nå det norske militæret et penge sluk uansett hvordan man ser det. men penge kunne vært prioritert på et annet vis, istede for og øsle penger på det dyreste utstyret man finner så kunne man revudert litt og hevet "leve standarn" i millitæret, og da tenker jeg både på matrielt og på di ansatte. og at norge trenger nye fly er ikke akkurat en hemelighet, di gamle F-16 flyene byner og dra en del på årene, og fly er ikke akkurat billig. Siter
Morten Ruud Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Ettersom Forsvaret i Norge i dag er knøttlite er det viktigere å bruke pengene på utstyr som i og for seg kan gjøre 3 soldaters jobb alene. Dermed har det våpenet gjort at det kan erstatte tre norske soldater. Forsvarsstaben i Norge innrømmer at det norske forsvaret for øyeblikket kan forsvare en til to bydeler i Oslo mot en invasjon. Samtidig trekkes det inn færre vernepliktige noe jeg synes er smart. Da kan de som vil inn komme inn og jobbe der noen år. Det hjelper ikke at de er inne i ett år for å lære seg et innviklet våpensystem ettersom de er utlært når de får dimmepengene. Da må Forsvaret på nytt bruke pengene på opplæring og ikke "bruk". Ettersom Forsvaret i Norge i dag er knøttlite er det viktigere å bruke pengene på utstyr som i og for seg kan gjøre 3 soldaters jobb alene. Dermed har det våpenet gjort at det kan erstatte tre norske soldater. Forsvarsstaben i Norge innrømmer at det norske forsvaret for øyeblikket kan forsvare en til to bydeler i Oslo mot en invasjon. Samtidig trekkes det inn færre vernepliktige noe jeg synes er smart. Da kan de som vil inn komme inn og jobbe der noen år. Det hjelper ikke at de er inne i ett år for å lære seg et innviklet våpensystem ettersom de er utlært når de får dimmepengene. Da må Forsvaret på nytt bruke pengene på opplæring og ikke "bruk". Levestandarden i Forsvaret er på ingen måte dårlig. Kvaliteten på maten, rom, dusjer og andre ting begynner å komme på et akseptabelt nivå. Hvis man verver seg får man svært gode fasiliteter å forholde seg til. Man kan ikke sammenligne de vernepliktiges og vervede. Siter
Aleksander.Rønning Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Hvis man verver seg får man svært gode fasiliteter å forholde seg til. Det er det visst noen som har glemt å fortelle til Forsvarsbygg og Boligkontoret på KNM Harald Haarfagre. For jeg bor på en utrolig elendig forlegning. Siter
Morten Ruud Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Mulig de har oversett den forlegningen akkurat som jeg har gjort Jeg var nå så heldig å bo på nydelige kaserner under hele mitt militære opphold Siter
Mathias Ganss Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Det er det visst noen som har glemt å fortelle til Forsvarsbygg og Boligkontoret på KNM Harald Haarfagre. For jeg bor på en utrolig elendig forlegning. Det var rart. Jeg bodde to måneder på KNM HH i 2005 og det var helt i orden. Hvilket kompani er du i? Luft eller sjø? Mvh Mathias Siter
Aleksander.Rønning Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Jeg bor på Sola Sjø Forlegning II - en gammel sak som sikkert er fra femtitallet. Er vel nok av asbest, mugg og råte i den. Tangvall: jeg hadde rekruttskolen min i Luftvernartilleriet (dvs på Ørland). Der hadde vi kremforlegning. Siter
Mathias Ganss Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Der du bodde nå har jeg ikke hørt om. Jeg bodde på 5. kompani under rekruttskolen i sjøforsvaret noe som var helt i orden. Senere ble det noe bedre boforhold på Ramstein Mvh Mathias Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.