Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann

Jeg kunne gjerne tenke meg å ha en TV på soverommet. Hjemme i leiligheten har jeg et kabel-tv uttak i veggen som er knyttet til borettslaget, trenger derfor ingen dekoder. Problemet er bare at jeg kun har et slikt uttak i stueveggen altså langt fra soverommet. Jeg lurer derfor på hvordan jeg kan få koblet til en TV på soverommet.

Jeg kunne selvfølgelig strekke en skjøteledning gjennom hele leiligheten, men det blir kronglete og stygg løsning. Kunne også fått en montør til å montere et nytt uttak, men slike montører tar seg ofte godt betalt.

Er det da noen her som har et forslag til hvordan jeg kan løse dette? Har hørt at det finnes muligheter for trådløs overføring (noe ala WLAN), men jeg kjenner ikke til dette så godt.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

desverre vet ikke jeg om noen andre løsninger enn å trekke en kabel ;)

Du må nokk borre noen hull i vegger, ja det blir kroglete, men det blir greit når du er ferdig

Skrevet

Det finnes løsninger med trådløs overføring fra et uttak til et annet, men jeg er redd det vil koste deg mere enn å få en montør inn. Montør er vel ca 1000 kr pluss materiale. Mens en sånn streamer blir på minst det dobbelte da du må ha en boks i begge ender med tilkobling til TV på den ene siden og kablen på den andre siden.

Skrevet

Du kan jo kjøpe en splitter å sette i uttaket som du allerede har. Så kjøper du antall meter med kabel du trenger å legger opp kabelen selv. Du bestemmer selv om du vil bore deg gjennom vegger eller om du ønsker å legge den gjennom døråpningen. Personlig hadde jeg boret hull i veggen å tredd kabelen. Bare husk å ikke bruke for stor bor. Kan tenke meg at 6mm er stort nok. Husk å kjøpe kabel uten plugger montert, disse monterer du etter at du har trekt kabelen. Dette er ikke noe problem å gjøre selv, bare ta deg god tid slik at det blir pent utført. Sett gjerne av litt tid til å planlegge trase for kabelen, slik at du finner den beste/letteste/peneste veien å gå.

Skrevet

Clas Olson funker greit...har det selv, gjennom etasjeskillere. :-)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …