Skrevet 9. februar 2009 16 år wow, blir spennende og følge med på. Høres jo meget rart ut at to fly skulle få trøbbel samtidig da. Noen som har de på scanner å hører hva som skjer?
Skrevet 9. februar 2009 16 år Fly nr. to fikk nok ikke trøbbel. Det er standard at vingmann følger flyet med problemer helt ned uten å lande, for så å gjøre et close-pattern og lande selv. For den uinvidde kan dette se ut som et mislykket landingsforsøk.
Skrevet 9. februar 2009 16 år Det sto jo at begge flyene hadde problemer... Men skjønner ikke hvorfor VG absolutt skal ha med fakta om flyet. Vil du vite mer om det, så slår du opp i ett leksikon, eller wikipedia. Du venter ikke på at VG.no skal skrive noe om det..
Skrevet 9. februar 2009 16 år Bra at dei kom seg ned (ikkje at å kome seg ned er det største problemet). Stussar litt på utsegne frå teknikaren, det at det er så få feil på flya. Synast at eg har høyrd fleire gonger at jagarfly står mange timar på bakken i året.
Skrevet 9. februar 2009 16 år Fly nr. to fikk nok ikke trøbbel. Det er standard at vingmann følger flyet med problemer helt ned uten å lande' date=' for så å gjøre et close-pattern og lande selv. For den uinvidde kan dette se ut som et mislykket landingsforsøk. [/quote'] Det sto jo at begge flyene hadde problemer... Men skjønner ikke hvorfor VG absolutt skal ha med fakta om flyet. Vil du vite mer om det, så slår du opp i ett leksikon, eller wikipedia. Du venter ikke på at VG.no skal skrive noe om det.. Det var kun ett fly som fikk indikasjoner på tap av thrust. Det er i henhold til SOP at begge fly da lander.
Skrevet 9. februar 2009 16 år Bra at dei kom seg ned (ikkje at å kome seg ned er det største problemet).Stussar litt på utsegne frå teknikaren' date=' det at det er så få feil på flya. Synast at eg har høyrd fleire gonger at jagarfly står mange timar på bakken i året. [/quote'] Er ofte slik med "kompakte" fly at når noko går skeis, så må halve flyet demonterast for å komme til delane som er ute av drift. Så det kan ta ti timar å demontere, 3 timar å skifte del, og 12 timar å montere igjen. Då er ein raskt oppe i nokre timar sjølv om det berre er snakk om nokre få feil.
Skrevet 9. februar 2009 16 år - og jeg tror ikke Norge hadde hatt råd til å fly flyene mer enn Forsvaret gjør til daglig likevel... med mindre man tok seg råd til det med mer penger til øving
Skrevet 11. februar 2009 16 år Spørs hvilken høyde og fart.. Takeoff sea level static rundt 8L/sek tror jeg, mens hvis vi for eksempel går opp til 5000 fot og 820 knop vil fuelusage øke til omtrent 150% så ca 12L/sek
Skrevet 11. februar 2009 16 år Ok, jeg har tall i fra sjefen på F16 kjeller, i forbindelse med jobb. Han er en av de som kjenner F16 best her i Norge så jeg vet ikke jeg....
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.