Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Heisann, jeg har nå tenkt å prøve ut IVAO hvor jeg skal være atc og pilot, men når jeg skal laste ned IVAC/IVAP må jeg logge inn. Jeg har fått ID og website password, men når jeg logger inn kommer dette "Take care typing your password, as you have two different passwords, one for the Website and one for the online network. Click the 'Reminder' page for a set of new passwords or for an email containing your current passwords " Meget surt da jeg vil fly! Siter
Sindre Holberg Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Du skal bruke det andre passordet. Ikke web passordet Siter
A L Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 HUsk forskjellen på ivao.aero og ivao.org.. Du skal antakelig bruke ivao.aero Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Står jo at jeg skal bruke web-passordet? "Website Password:" står det Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Hva mener du Alex? Siter
A L Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jo, dette har nokk ikke noe med problemet ditt, men husk forskjellen, en gang så hadde jeg glemt passordet og gikk inn på IVAO.org for å finne passordet og det fant den ikke fordi jeg hadde registert med på ivao.aero, bare husk at det er to forskjellige sider.. Husk da at du skal registere deg og bruke ivao.aero Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Hehe, der ligger nok problemet. Hva skal jeg laste ned innpå .org da? Hvor finner jeg det? For å logge inn btw Siter
A L Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Om du har lagd enn bruker på .org så kan du bare drite i den. du skal ikke bruke .org Lag heller en ny bruker på www.ivao.aero lykke til! Siter
Andreas Lygre Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det Alexander mener er at du skal bruke www.ivao.aero og IKKE www.ivao.org. Dersom du har registrert deg på ivao.org så må du registrere deg på nytt på ivao.aero. Du er ikke i listen over registrerte medlemmer på ivao.aero Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Sånn, nå har jeg registrert meg på aero Takk for hjelp! Skjønner ikke poenget med .org da men, jeg er vel ikke den første til å rote med dette! Siter
A L Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg dreit meg skikkelig ut på det ble litt forvirra Siter
Andreas Lygre Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det ligger en lang historie bak skiftet fra ivao.org til ivao.aero ...og nei, du er ikke den første Nå er du i listene våre Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Går det ann at en norsk atc kan være f.eks twr i England, eller utlandet generelt etter hvert? Siter
Sindre Holberg Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Ja Men du kan ikke sitte hvor som helst med den rankingen du får først. Feks ikke Gardermoen ... Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Vet det. Vet du hvor lenge man må sitte for å sitte i utlandet? Siter
A L Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det har ikke noe med det å gjøre, men er du S1 ranking kan du kun sitte på de minste flyplassene, dette gjelder i alle land. Men Hvis du er C1 så kan du sitte på nesten alle flyplassene og du kan vøre CTR nesten overalt Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Ok, kult, det kreves hvor mange timer ca? Siter
Sindre Holberg Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 For S2(TWR): 12 timer For S3(TWR,APP): 25 timer+teoretisk test For C1(TWR,APP,CTR): 50 timer+praktisk test+teoretisk test Siter
Andreas Lygre Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Når det er snakk om hva rank man må ha for å kontrollere forskjellige posisjoner, så blir det fastlagt av staben i den individuelle divisjonen. I Norge er disse kravene per i dag ganske lave, da vi fortsatt jobber med å få flere medlemmer med høyere nivå. Etter hvert vil nok kravene stige. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.