Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Vi har nylig byttet ADSL+IP-leverandør til Ventelo. Problemet er at vi har bestilt portering av vårt gamle telefonnummer, men nå - 1 mnd etter leverandørbytte så har Ventelo fremdeles ikke gitt oss tilbake vårt gamle telefonnummer. De påstår at bestillingen har stoppet opp i systemet deres og at de har sendt ny bestilling på portering og at vi i løpet av få dager vil få melding om porteringstidspunkt som vi blir tildelt. Nå - snart 2 uker etter denne mailen ble mottatt, har det fremdeles ikke skjedd noe, mailen om porteringstidspunkt har ikke dukket opp og de har heller ikke svart på mail etter at de skulle lage denne nye bestillingen. Ringer en til kundeservice, kommer en etter en halvtime i tale med en som ikke kan gi noe fornuftig svar.

 

Har Ventelo mistet kontrollen over situasjonen ikke greier å oppfylle vårt krav til portering?

Hvordan er det mulig for oss å få tilbake vårt gamle telefonnummer?

Er det noen på forumet som har kompetanse og erfaring med slike saker som dette?

Skrevet

Når en portering feiler, så er det etter min erfaring 80% av tilfellene den tidligere leverandør som er problemet. Har du tatt kontakt med din tidligere leverandør og sjekket om de har registrert at telefonnummeret skal porteres? En portering tar normalt sett 10-14 dager, men har vært borti forhandlerservice (som jeg den gangen brukte) ordnet en portering på mye kortere tid etter samme problem oppstod.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …