Lars B. Frostad Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Fra TV3: Suksesserien Charterfeber ruller videre, og sesong fem av den populære dokusåpen tar oss med til det velkjente reisemålet Tenerife - en populær ferieøy for mange norske turister som ønsker sol og varme på vinterbleke kropper. Her blir det i kjent stil paraplydrinker, høy solfaktor og mange språkforviklinger. Charter-kongen Svein har opparbeidet seg nok erfaring til å være reiseleder, og med seg på laget har han charter-kompisen Viggo. Sammen med Svein skal han ta seg av en gjeng med norske charterturistergjennom deres for anledningen nyetablerte reiseselskap ”Happy Nice Holiday”. Hvordan det går, og om Svein får smake sin egen medisin nå som han er ansvarlig for typiske nordmenn på sydenferie, får vi svar på denne våren. Bingovertinnene Lisbeth og Nansy reiser vekk fra en hektisk hverdag i Sarpsborg, og de to venninnene har nærmest oppnådd kultstatus etter deltakelse i de to foregående sesongene av Charterfeber. En annen charter-veteran, Hilde, er også med til Tenerife. I tillegg blir vi kjent med flere norske charterturister, og det ligger an til velkjente opplevelser alle kan kjenne seg igjen i – for de fleste nordmenn har en eller annen gang vært på chartertur til Syden. Premiere i morgen på TV3, kl 20:30. Denne femte sesongen fra TFS, blir nok en av de "verste" (les: mest ville) vil jeg tro. Nå som denne har rullet i såpass mange sesonger allerede, og TV3 i forkant gikk ut og SØKTE etter folk som ville være med i denne femte sesongen - ja ta tror jeg vi kan belage oss på å se mye rart! Vet at TV4 i Sverige også skal spille inn en slik syden serie bl.a. på Gran Canaria (i Januar / Februar), men dette blir en litt mer seriøs serie tror jeg. Som bl.a. skal følge med på guidenes arbeidsdag der nede osv (som riktignok kan være "vill" nok). (I teaseren som har gått på TV3 en stund nå, kan man bl.a. se disse bingovertinnene: Lisbeth og Nansy - bruke kikkert inne på taxfree'n på OSL; de skal jo ha sine fire flasker med Baileys åkke som. Var faktisk ganske imponerende, hvor MYE sigaretter, tobakk, sprit og baileys de hadde med i forrige sesong - når de hadde kommet fram til Kypros!) Så får vi se om noen blander i sammen "kolli" med "kilo" på innsjekkings- automat denne gangen på OSL, kan jo bli noen fine nye meter med tags.. haha. Kan nevnes på slutten, at den såkallte "glamourmodellen" Linni Meister også dukker opp i denne sesong: 5 - uten at jeg logrer ivrig av den grunn. Sesong-premiere altså på TV3 Norge, i morgen (Tirsdag 3. Februar) kl: 20:30. Episodene kan også sees via www.tv3.no. Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg kunne ikke brydd meg mindre! Siter
Sindre Hansen Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Hehehehe.. Gleder meg, det er enkel og morsom underholdning. Selvom jeg ikke akkurat blir så stolt av å bo i Sarpsborg når man ser disse bingovertinnene på tur... Siter
Lars B. Frostad Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Her kommer en ny "teaser" (videosnutt) som viser to såkallte "babes" som ikke er helt vant med å reise: Videoen finnes ca. midt på siden nedenfor: http://www.side2.no/tv/article2525847.ece'>http://www.side2.no/tv/article2525847.ece Aldri alene før: Blant de nye deltakerne finner vi den 19 år gamle tvillingene Marthe og Chalotte Enge fra Oslo. De to blondinene har faktisk aldri vært på ferie alene. - Enten så har vi reist med mamma eller så har vi reist med noen venninner som alltid har vært litt sånn mammaer da, så de har tatt vare på alt sammen. Står også litt info om disse bingovertinnene som etterhvert visstnok har fått "kult-status" (utrolig nok): Nansy har nettopp blitt utnevnt til sjef over Lisbeth i bingohallen, og skal også prøve å sjefe litt over venninna på ferie. Forrige gang var det nemlig Lisbeth som bestemte det meste, og nå har venninna lagt en hemmelig plan for hva hun har lyst å gjøre. Les mer her: http://www.side2.no/tv/article2525847.ece Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg blir flau som Nordmann av dette her. Har fått med meg halve episode 1, og jeg er allerede sjokkert. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Her gjelder det og drite ut folk så mye som mulig. Men jeg må trekke på smilebåndet,da de må tenke og tannhjulene kommer fram :grin: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Skrevet 4. februar 2009 Og ting dukker stadig opp i forbindelse med denne sesongen av Charterfeber: tur-retur Tenerife: 17 år gamle Camilla Fors dukker i kveld opp i den populære realityserien, til tross for at hun egentlig ikke er gammel nok. "«Charterfeber»-deltaker jukset på alderen TV3 innrømmer rutinesvikt": http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=546834 "Skilte lag etter Charterfeber, serien ødela forholdet": http://www.seher.no/php/art.php?id=803414 Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Charterfeber er herlig "white trash", det gir meg vel ikke akkurat lyst til å dra på chartertur, men syns det er artig å se på alle de utrolig harry og teite folka Siter
Truls Petter Elven Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Hadde jeg fått gratis ferie i 14 dager med med gratis flytur og opphold og lønn så hadde jeg nok også vært bajas og tett i nøtta jeg også :grin: Siter
Morten Ruud Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Også får man henge med Svein og Viggo! Siter
Frode Skibrek Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Den serien gjør at jeg skjønner hvorfor nordmenn har ett dårlig charter-rykte i utlandet. Herregud for tomskaller og dårlig engelsk endel av de snakker....for ikke å nevne oppførsel generelt. Var vel de to "bingo-vertinnene" som bestilte øl på hotellet FØR de i det hele tatt hadde rukket å sjekke inn..... da er man f*** meg desperat :grin: Har vært endel på Malta og i Spania, og sett mye "dumme ordmenn " selv. Skjønner hvorfor ryktet vårt er som det er i utlandet og i syden ja. Billige blondiner osv....Hadde de vært like billige her hjemme så.... :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Nå skal det vel sies at denne Norske Versjonen av Charterfeber neppe går på tv i utlandet, så serien gjør oss ikke dårlig beryktet i utlandet, men heller de personene som er med i serien som andre ser i utlandet som gir oss dårlig rykte. Nå skal det sies at feks i Tyrkia, Hellas, Egypt og diverse andre land har ikke nordmenn så dårlig rykte som feks i Spania. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Skrevet 5. februar 2009 He he, nei man kan si mye rart om charter - og charterpax - men morro er det lell. Har selv jobbet i charterbransjen, og kan trygt konstatere - at med noen få unntak; er nordmenn svært velkommen og har et godt rykte på destinasjonene. Er mange nasjoner og land, som har ett LANGT dårligere og betydelig mer frynsete rykte enn nordmenn ja! Var vel de to "bingo-vertinnene" som bestilte øl på hotellet FØR de i det hele tatt hadde rukket å sjekke inn..... da er man f*** meg desperat :grin: He he, ja de to er bare helt sheriff. Maken til originale damer, skal man jommen lete lenge etter. Lisbeth og Nansy som de heter (med DEN brede dialekten) er i hvertfall glad i baileys'en sin, to flasker pr. person (fire totalt) går med på kun én uke der i gården ja. I tillegg til hundrevis av sigaretter, tobakk, sprit osv osv. Denne "engelsken" de kommer med, er jo bare helt vill! Nansy har jo i tidl. sesongen kommet med gullkorn som: "Do you have summetone??" , og "I want to prut", "I pay for paraply??", "This is luksuslife!", osv osv.. :cool: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Ikke akkurat en serie jeg går inn for å få med meg, men har da sett et par episoder. Grei underholdning, men synes de kunne spart seg for datingen og andre ting som tv3 står for. Serien skal vise nordmenn som oppfører seg som gjennomsnittlige charterturister, og det greier de helt fint på egenhånd Har forresten sansen for Svein. Minner meg veldig om Bjarne Brøndbo, og det sier vel sitt.. Siter
per berge Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Også får man henge med Svein og Viggo! bare jeg hører denna Svein i bakgrunnen går det ett støkk i meg. Gi den mannen en neva Ritalin fortere enn faen. :blush: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.