Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norskeklubben i Auckland har meldt seg på en "skandinavisk messe" hvor de ønsker å vise frem Norge. Og da bestemte de seg samtidig for å sette meg i sving med å lage en PowerPoint presentasjon med norske natur- og stemmningsbilder.

Jeg har noen bilder selv som jeg kan bruke, men jeg trenger flere. Spesielt siden mine bilder er begrenset til senhøst/vinter.

Navn på fotografen bak hvert enkelt bilde vil selvsagt være inkludert i presentasjonen, i hovedsak nede i høyre hjørne.

Bilder kan sendes på e-post (gunnern1 (at) orcon (dot) net (dot) nz), eller last dem opp på nett og send link til meg på PM.

Eller best av alt; last dem opp på nett, og legg dem ut i denne tråden, så alle får se bildene som vil representere Norge på New Zealand! ;)

Skrevet

Jeg har noen få bilder fra Nordkapp her: http://picasaweb.google.no/marius.a.h/Nordkapp#

Den ene dagen jeg tok bilder var det veldig tåkete, men kanskje et eller to av de andre kan brukes? Det er ikke så mye natur og grønne trær, men det er i hvert fall bilder av en solnedgang ved verdens ende :)

Hvis du finner ut at du vil bruke noen bilder, sender du bare en PM med link til hvilke bilder det gjelder ;)

EDIT: Hvis du blar innom katalogen som heter "Honningsvåg" på den linken jeg skrev lenger oppe, så er det et par bilder av en perlemorssky der som kanskje kan være noe.

Gjest Jon Ola Gisnås
Skrevet

Skal bla litt rundt i Aperture og se om jeg ikke finner noe. Har endel brukbart fra fjellet både sommer og vinter.

Interessert i f.eks 17 mai ?

Skrevet

Feel free til å bruke mine bilder hvis du finner noe intressant i stream'en.

Min photostream på flickr

Så sant det ikke dreier seg om å tjene penger på det, direkte eller indirekte. Jeg er ikke noe særlig til 'fotograf', mer en dude med kamera :D Mine bilder er også 'behandlet', i enkelte tilfeller ganske ekstremt, men noen liker dem jo. Side 4 og 5 har vel de 'beste'. Side 8 og 9 inneholder ett bilde hver, vet ikke. Bildene mine kjører creative commons.

Stein Liland er også å finne på flickr, men kjører copyright, så her er det nok lurt å spørre om lov først :) En av mine største forbilder når det gjelder landskap. Bildene hans er rett og slett helt perverst bra! Så dreier det seg da også om Lofoten, så det mangler jo ikke akkurat på gode motiver :D Du finner bildene hans her.

Skrevet

Sjekk http://www.panoramio.com/, der er det masse herlige naturbilder. Jeg antar det går bra å sende forespørsler til fotografer om å låne bilder av interesse.

For å finne/browse bildene anbefaler jeg http://maps.google.com/, velg kart-knappen, samt bilder under "mer"-knappen. Da får man opp Panoramio-bildene som ikoner på kartet. Noe lignende kan man også gjøre i Google Earth.

Selv har jeg en del bilder på http://www.panoramio.com/user/1916599

Skrevet

Mye pent her, ja.

Jeg har jaktet litt på nettet også, og fant denne;

http://www.naturfotograf.no/default.asp

Så jeg har spurt Dag Røttereng om å få bruke bildene han har på nettsiden, og han svarte ja. :)

Ingen trenger å være bekymret for at noen skal bruke bildene kommersielt i forbindelse med bildepresentasjonen. Hadde det vært snakk om det, så hadde jeg sagt ganske klart "nei" til å lage presentasjonen i det hele tatt.

EDIT: Jeg kan vel ellers nevne at dette blir det første bildet jeg plukker ut fra egen beholdning;

Natures_painting_by_Gunnern1.jpg

Skrevet

Heisann..

Har også et bilde tatt fra småfly dersom det er ønskelig.. Bildet er tatt over Lønavatnet ved voss og man ser Voss lenger fremme i bildet :)

IMG_148.jpg

Har faktisk et til :) Tatt ved Skjervet utenfor voss.. (Der man begynner på Hardanger) :)

IMG_4880-1.jpg

Håper de er brukandes, Vi Snakkes!

Mvh Tommy :D

Gjest Jon Ola Gisnås
Skrevet

Ok her er noen:

Juninatt i Trondheim:

huseby-juni-slr.jpg

Fra en jakttur i Husdalen:

jakttur-slr.jpg

Et bilde av skjærgården på Hvasser, kompaktkamera:

hvasser-compact.jpg

Litt klatring.. Opp ei rute på Hornaksla som jeg mener å huske heter Ingrid Espelid.. ;)

klatring-espelid-compact.jpg

Et bilde av Trollveggen, tatt med kompactkamera:

trollveggen-compact.jpg

Til slutt et bilde av Blåhø (1672 moh) i Trollheimen. Bildet er tatt under nedfarten fra Okla som ligger på andre sida av Gjevilvatnet.(sørvestlig retning).

blaahoe-compact.jpg

Skrevet

Ok, back on track. PowerPoint filen begynner etterhvert å ta form. Jeg har "nappet" noen bilder fra diverse bilde-kontoer (flickr, mm.). Selvsagt bare fra de som har gitt meg lov. Mange av bildene i denne tråden har også funnet veien inn i PowerPoint.

Og Tom Knudsen;

Her er en ønskeliste;

- Strandvinter

- Fjell og snø

- Into the Ocean

- Ulstein

- Misty Lake

- Coast of Norway

- Stillhetens aften

- Et lite stykke Norge (Ikke kua, men den fra et sted mellom Trondheim og Molde)

- Fjellelvens Stillhet

- Strandkanten

- Shadow of dawn

- Golden sands

- 3 of a Kind

- Top View

- Rainbow

- Nasjonalen..

- Perfect Storm

- Sunnmørske alper

... Jeg har forøvrig funnet ut at oppløsning i PowerPoint stopper et sted under 1200x800 piksler, så de trenger ikke være veeldig høyoppløselig. Men litt bedre oppløsning enn det som var på fotosiden ville vært fint. :)

Tommy:

Har du den fossen uten ramme?

Forøvrig er jeg ganske målløs over alle de flotte bildene jeg får lov til å bruke. Det er ikke stort annet å si enn

[size:17pt][color:#FF0000]Tusen Hjertelig Takk![/color][/size]

Skrevet

Vet ikke hvor brukende dette bildet kan bli, men laster det opp uansett.. er nok ikke det mest spenneden bildet.

Bildet ble tatt sent i oktober da jeg var på jobb ombord i bilferga "Nordmøre".

Bildet er tatt i retning årsundøya i Tingvoll kommune. Bildet ble tatt med min mobil telefon.

24102008123-1.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...