Skrevet 30. januar 2009 15 år For de som har alt og ønsker seg mere klikk her for tøft fly Klarer ikke å linke bilde desverre, flash osv...
Skrevet 30. januar 2009 15 år "- Estimated Price: $139,000 USD (Standard Equipment)" Mer en jeg har råd til... :cry:
Skrevet 30. januar 2009 15 år Den vil jeg ha! Hvilken pris er det på den tro? Prisen for en standard modell er $139.000
Skrevet 30. januar 2009 15 år Forfatter prisen er ikke ille om man sammenligner med en av de litt dyrere volvo/bmw/mercedes og båter som allerede finnes i Norge. Absolutt oppnåelig om man går flere sammen.... bare begynne å spare.
Skrevet 30. januar 2009 15 år noen kjøper hytte, og noen... ja kjøper et fly! Var ikke galen pris på den saken der. Er bare snakk om prioriteringer!
Skrevet 30. januar 2009 15 år prisen er ikke ille om man sammenligner med en av de litt dyrere volvo/bmw/mercedes og båter som allerede finnes i Norge. Absolutt oppnåelig om man går flere sammen.... bare begynne å spare. Nemlig! Det ligger mange fritidsbåter i norske båthavner som koster minst like mye. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om hva jeg ville valgt ...
Skrevet 30. januar 2009 15 år Ja, med penger nok på bok er valget enkelt. Jeg regner forsåvidt med at det kreves noen PPL-klasser for å kunne fly herligheten...
Skrevet 30. januar 2009 15 år Og "lappen" til dette koster deg rundt 25000 så Artig sak det der, bortsett fra at jeg savner litt "vanlige" instrumenter.. EDIT: Gunnar: SPL, sports pilot licence. Forenklet utgave, med noen restriksjoner da.
Skrevet 30. januar 2009 15 år Ikke mer enn 25000? Det er da ikke så mye dyrere enn å ta vanlig førerkort for bil....
Skrevet 30. januar 2009 15 år Nei, bra ikke sant? It’s flying pure and simple with fewer complexities In conjunction with the 2004 creation of Light Sport Aircraft category, the Federal Aviation Administration (FAA) created the Sport Pilot license (SPL). The SPL is a new type of pilot certificate designed to get you safely and easily trained for recreational flying in Light Sport Aircraft. By restricting recreational flying for sport pilots to daytime, good weather, and in uncongested airspace, much of the complexities of learning to fly have been removed. As a result, the time and cost commitment to learn to fly are now half what they previously were. New pilots can be safely trained in a matter of weeks, versus months. Additionally, all hours logged sport flying can be applied toward higher pilot ratings, like the Private Pilot License. As a result, the new SPL is perfectly suited for beginner pilots, even as they aspire to eventually fly larger, more complex, transportation aircraft. Sport Pilot License - Training cost (estimated): $2,800-$3,500 - Type of airplane: Any that meets LSA classification - In-flight training: 20 hours (minimum) - Medical Requirements: Drivers License or FAA Medical - Minimum Age: 17 - Certification Process: must pass an FAA written and practical examination - Flying at night: No - Flying cross country: Yes - Flight in inclement weather or clouds: No - Flight in controlled airspace: Yes with additional instructor sign-off - Occupants: 2 (pilot and passenger) - Altitude limit: 10,000 ft. MSL (mean sea level) Partial contents of table courtesy of EAA. For more information, visit the EAA at http://www.sportpilot.org/ or the AOPA at http://www.aopa.org/sportpilot/. © 2008 ICON Aircraft, All Rights Reserved. | Legal | Privacy Policy | Contact | Site Map
Skrevet 31. januar 2009 15 år Jeg tror vi vil få se en enorm utvikling på slike lette GA fly til en rimeligere og rimeligere penge de neste 10 årene, slik at fly blir tilgjengelige for et bredt publikum. I fremtiden vil det være like vanlig å ha båt/hytte/motorsykkel som det vil være å ha et eget fly i garasjen. Dette vil nok da også føre til flere ulykker, og da tenker jeg på menneskelige feil. Håper at produsentene klarer å gjøre disse idiotsikre i bruk, men det tror jeg dessverre ikke er mulig..
Skrevet 31. januar 2009 15 år Du har forhåpentligvis sett signaturen til Morten Ruud; "Ingenting er idiotsikkert, for idioter er så oppfinnsomme."
Skrevet 31. januar 2009 15 år Sports Pilot Licence er vel omtrent det samme som Mikrofly? Eller tar jeg helt feil nå?
Skrevet 3. mars 2009 15 år Ja det lurte jeg på også ? I Norge MTOW er på 500kg for sport skjøfly. Synd fordi Icon har 650kg... Eller tar jeg feil?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.