Skrevet 24. januar 2009 15 år Jeg syntess de burde bytte ut gangbroene på osl jeg. Fungerer som de skal men utsende på disse er helt forferdelig...
Skrevet 24. januar 2009 15 år Hvis det er utseendet man går etter når det gjelder gangbroer har man missforstått
Skrevet 24. januar 2009 15 år er ikke utsenet jeg går etter men de gangbroene på Garedermoen er rett og slett STYGGE!!! må bare få sagt det... men det er seff ikke utsenet det går etter :grin:
Skrevet 24. januar 2009 15 år For å kunne komme med en sånn mening så bør du si hva du misliker så sterkt og hva som burde vært gjort annerledes? Etter min mening står gangbroene i stil til resten av bygget som er et åpent og "luftig" bygg.
Skrevet 24. januar 2009 15 år Gangbroene på Gardermoen er... hvordan skal jeg forklare dette?... Gangbroene på Gardermoen er liksom så "flate og avlange"... liker mer den typen med gangbro uten mye vinduer og som er litt "bratte" som de på reina sofia flyplassen på Tenerife. men det er smak det går på her...
Skrevet 25. januar 2009 15 år Jeg liker gangbroene på Gardemoen, og det er nettopp på grunn av alle glassrutene. Av samme grunn liker jeg også veldig godt gangbroene i Tromsø. På NZAA (AKL/Auckland International) har gate 5 et liknende oppsett med glassruter, og det å gå ombord i en 777 eller 747 gjennom denne gangbroen er en litt spesiell opplevelse, i alle fall sammenliknet med de "solide rørene" du finner nesten over alt ellers...
Skrevet 25. januar 2009 15 år Absolutt enig. OSL sine broer står i stil til hele konstruksjonen, og er ikke vonde å se på heller. Jeg foretrekker virkelig å se ut over flyplass og fly i stedet for å studere fremmede folks nakker, eventuelt veggen.
Skrevet 25. januar 2009 15 år Jeg synes ikke dette er ett så stort problem som alle vil ha det til. At Stavanger regionen ikke får tilført nok midler, er ikke en hemmelighet. At Avinor her heller ikke har så mye midler som de skulle hatt, ingen hemmelighet det heller. Kostnadene hadde steget veldig høyet hadde vi tatt inn gangbruer. 200 millioner kostet denne nye terminalen, den har plass til 8 fly, og med bruer hadde det kanskje vært plass til bare 6? Uansett, propell fly, og regionale fly trenger ikke gangbruer, Widerøe har blitt lovet at de først og fremst skal parkeres her, det samme gjelder andre typer mindre fly. Ang. handikappede så er det blitt lovet at fly som handikappede skal ombord i, SKAL parkeres ved gate. Mot at du sender inn til Avinor at du er handikappet. I tillegg, hvis de skulle bygget med bruer, så måtte hele infrastrukturen bli endret. Hva er resultatet? Jo, byggekostnader som blir virkelig høye. Alternativet til å bygge denne nye terminalen, var å fjernparkere flyene. Let's face it people, Avinor SVG har ikke nok penger til å bygge både en innenlands terminal med gangbruer, og en utenlandsterminal (Uten gangbruer). Kan vi ikke heller være litt glade for at den kjære flyplassen vår vokser. For tross alt, Sola er jo hele Norges flyplass! :grin:
Skrevet 25. januar 2009 15 år Jeg liker gangbroene på Gardemoen' date=' og det er nettopp på grunn av alle glassrutene. Av samme grunn liker jeg også veldig godt gangbroene i Tromsø.[/quote'] Helt enig! Gangbroene på Gardermoen er prakteksempler, etter min mening. Det er jo glassrutene som gjør dem så flotte. Det som derimot ikke er noe fint, er de gyselige gangbruene på Flesland. De ser jo ut som containere! Ikke et eneste vindu.
Skrevet 25. januar 2009 15 år Gangbroene på Gardermoen blir bare j***** varme på fine sommerdager. Å stå i kø der inne er ikke til å holde ut. Men nå er vi vel litt off-topic. ilmar
Skrevet 25. januar 2009 15 år Det som derimot ikke er noe fint, er de gyselige gangbruene på Flesland. De ser jo ut som containere! Ikke et eneste vindu. Kanskje derfra ordet "Tuben" stammer fra..? :grin: Men back to topic..
Skrevet 25. januar 2009 15 år Det beste er selvsagt å la være med gangbroer i det hele og det store. Ingenting slår det å kunne observere "monsteret" du skal om bord i fra bakkenivå. Jeg har fått gå opp en "god gammeldags" flytrapp opp i en 777-200ER, og av alle mine flyopplevelser er det ikke mye som kommer i nærheten av det... Har du noen gang følt deg liten...? :grin:
Skrevet 26. januar 2009 15 år Det som derimot ikke er noe fint' date=' er de gyselige gangbruene på Flesland. De ser jo ut som containere! Ikke et eneste vindu. [/quote'] Kanskje derfra ordet "Tuben" stammer fra..? :grin: Men back to topic.. Om noen av dere OSL folk husker hva vi snakket om? :grin: For en gangs skyld har vi fokus på SVG, og da vil vi ikke sulle det vekk til OSL igjen.. Vi vet at dere er misunnelige ang. at vi fikk oljen, but let's face it, vi er best, derfor er dere sure :grin:
Skrevet 26. januar 2009 15 år Fisk :sick: Olje? Nyttig, men uinteressant. Jeg vil ha flyplasser med fly på jeg :cool:
Skrevet 26. januar 2009 15 år Fisk :sick: Olje? Nyttig' date=' men uinteressant. Jeg vil ha flyplasser med fly på jeg :cool: [/quote'] Her har vi en mann av kongelig blod folkens! "And let them words become the holy bible!" :grin: Jeg bøyer meg i støvet!
Skrevet 26. januar 2009 15 år Om noen av dere OSL folk husker hva vi snakket om? :grin: For en gangs skyld har vi fokus på SVG' date=' og da vil vi ikke sulle det vekk til OSL igjen.. Vi vet at dere er misunnelige ang. at vi fikk oljen, but let's face it, vi er best, derfor er dere sure :grin: [/quote'] Jeg hører ikke til OSL, selv om jeg liker gangbruene dems Hører til Torp jeg, hvor det ikke er noen gangbruer, det fungerer helt fint. Man får en bedre opplevelse av selve flyet, som Gunnar nevner her, det er helt klart.
Skrevet 27. januar 2009 15 år Stemmer det du sier ang. gangbruer. Hvor mange andre her er glade i f. eks å komme til ett annet land, og du får vite at du slettes ikke skal ha bru, men trappebil, slik at du får tatta litt bilder av flyet, luktet den herlige lukten osv? Syns det er helt greit med litt primitiv teknikk også..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.