Nicklas Winger Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Driver en del med aksjer og trading selv, og lurte på om det kanskje fantes noen likesinnede her på forumet. Vi kunne i tilfelle bruke denne posten til og diskutere forskjellige strategier, aksjer, teknikker o.l. Kan begynne med å anbefale UMOO.com, som er en aksjeplatform på nett. Her bruker man virkelige kursjer og aksjer, men spiller turerninger akkurat som i poker. Man bruker et lite beløp for å kjøpe seg inn i hver turnering, men gjør du jobben din kan du vinne opptil $1000 i enkelte turerninger. Spillet er helt gratis, med mindre du ønsker å sette inn penger på kontoen din. Du lurer sikkert på hvordan man kommer i gang uten og bruke penger på dette? Enkelt. Når man er ny medlem, så får man muligheten til å spille i såkalte freerolls (turneringer uten buy-in) opptil fem ganger. Dette for å ha muligheten til og tjene noen slanter, slik at man kan spille videre Selv har jeg vunnet ca $70 frem til dags dato, og jeg har holdt på i to uker. Vært med i 5 turneringer. Siter
Sindre Hansen Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Driver selv med aksjer, og var svært heldig med IGE i dag Sitter for det meste short. Er du på stocktalk også? Hvis nei, anbefaler jeg forumet på det varmeste. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Hadde dilla på www.aksjespillet.no tidligere, men ble for tidkrevende å måtte følge med aksjene hele tiden. :grin: Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har vært rel. tungt inne aksjer ja de siste par årene med flere ganger 7-sifrede beløp. Hadde både forsøkt med selv å litt lese om ulike selskaper, regnskap osv. og ut fra det pluss tips fra rel. uavhengige/nøytrale steder selv å plukke ut noen gode handler og kjøpe aksjene gjennom nettbanken (mye billigere enn gjennom megler som skal ha den sure kurtasjen i prosentstørrelse). Men har også prøvd å gitt et par profesjonelle meglerhus "frie tøyler" med et beløp hver de skulle forvalte for meg. Dessverre har begge meglerhusene bommet skikkelig så det jomet og jeg har tapt ganske mye gjennom dem. Det skal sies at det nok også var dessverre et uheldig tidspunktet jeg måtte gå ut på, da jeg raskte måtte frigjøre penger til ny bolig. Men nå er jeg mye mer forsiktig og har bare noen få enkeltaksjer med mål å egentlig sakte, men sikkert å komme meg bort fra aksjmarkedet. Det er alt for lite fornuft og rasjonalitet, og alt for mye frykt og psykologi som styrer markedet for tiden. Det svinger vilt opp og like galt ned neste dag igjen. Aksjer som ligger på vinnerlisten én dag er det mange eksempler på dagen etter er blant børsens aller største tapere. Mulighetene for gevinst er der, men jeg tør påstå at så volatilt og uforutsigbart markedene er for tiden, må man absolutt også ha et element av flaks med seg for å lykkes. Men må allikevel aldri glemme at det alltid vil være et risikoaspekt når man velger å gå inn i (enkelt)-aksjer. Uansett hva den ene spesialisten etter den andre tuter ørene våre fulle med av gode argumenter om "sikre kjøp" med høy sanns. for avkastning, har jeg heldigvis (og dyrkjøpt) lært å med tiden bli litt mer skeptisk. Mine tidligere såkalte "sikre kjøp" har vist seg etter noen uker å bli noe helt annet og med en potensiell fallhøyde som i værste tilfeller kan bli gedigen. Et godt og veldig riktig råd når det gjelder aksjeinvesteringer fikk jeg av min far da han levde; sats aldri høyere enn man faktisk har råd til å tape! Jeg sitter nå igjen med bare enkeltaksjer i Norske Skog, Stepstone og IGE. Så også til min glede at IGE hadde funnet gull nå og idag raste oppover til rundt 80 øre. La håpe det fortsette. Men jeg kjøpte dem for et par år siden på kurs 4,58 så vil nok fortsatt bli sittende litt lengre på gjerdet før jeg selger IGE enda ja. Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Skrevet 23. januar 2009 Stocktalk har jeg vært innom, men aldri meldt meg inn. Er det ikke slik at det koster penger der? Men, dersom du mener det er verdt de slantene så kan det vel være en nyttig erfaring å ha med seg Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med til meglerhuset ditt for å få sitte short? De fleste krever jo en form for shorthandels-avtale. Pleier å variere litt mellom short og long.. avhengig av om jeg trader intradag eller i det lange. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.