Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar Ola, det er kjekt å vite om.

Brukte noe tilsvarende med Messenger, og det var ikke så snappy akkurat. Men det begynner å bli noen år siden nå, så skal ikke uttale meg om det lenger.

Geir, jeg prøver å tro deg, og utvide horisonten for uforutsette problemer, og det er derfor jeg spør. ;)

Men det er jo litt vanskelig hvis du ikke kan komme med noe eksempel på hvordan dette er et problem. Og enten formulerer du det bare litt upresist, eller du tar rett og slett feil.

Man "lukker" jo ikke Windows, og ingen vinduer i Windows lukkes heller ned, eller endres på noe vis. Alle programmer fortsetter å kjøre, nedlastninger går, og forlater man RDP midt i skriving av et ulagret dokument, så er alt der i nøyaktisk samme stand man forlot det, neste gang man logger inn eksternt eller lokalt.

Så maskinen låses, men man logges ikke ut på vanlig måte med mindre man spesifikt ønsker det. Å lukke RDP kan vel best sammenliknes med det som skjer dersom man har brukerkonto med passord, og screensaveren krever passord for å komme seg inn igjen.

Så enten er du uenig i noe av dette, ellers kan vil vel kanskje enes om at det for all praktisk normal bruk ikke er noe problem? :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Tja Christian, vi kan fortsette denne på PM, jeg kan ikke gi så mange eksempler i et åpent forum. Men la oss si at du har en IP stream MPG2 på en maskin, du skal inn og fjernstyre denne, og når du er ferdig så er det ingen IP stream der lengre, det er bare et logon bilde.... og tja om jeg har peil eller feil, vet ikke jeg. Eneste jeg vet er at jeg er ranka som nr 3 globalt innen dette fagområdet som vi jobber med, så har fått med meg litt... :grin:

Skrevet
Jeg kan også, når jeg er i en samtale med noen via iChat, dele min eller be den andre dele skjermen sin. Har faktisk hjulpet en kamerat via iChat og kunne løst noen problemer i Final Cut som han stod fast med - og dette over helt ordinært bredbånd. Forbløffet over hvor god flyt og kvalitet det var på det.

Jeg er også VELDIG imponert over denne muligheten i iChat. Skulle bare teste den til en kompis, kom rett inn på første forsøk, ikke noe stress. Utrolig god flyt, bildet hang ikke mye etter eller noe.

Tilbake til windows-versjonen, jeg har ikke fått testet dette enda, ettersom logmein ikke likte Windtendo 7 så godt.

Skrevet

Hvis du skal bruke dette Windows til Windows kan du jo kanskje prøve Remote Desktop i Win-7 Åge. Hvis du skal til/fra MAC er det jo andre muligheter som feks VNC, og Geir kan sikkert fortelle deg hva mer som virker. Jeg er ikke så kjent med hva som går mot MAC.

Det beste fjernstyrings sytemet jeg har brukt er Nomachine-SSL, som gjør det mulig å styre Linux maskiner fra MAC/Windows/Linux. Men jeg vet ikke om det finnes som "server" for MAC selv om MAC har en del fellestrekk med Linux...

@Geir,

ja jeg får vel høre om det på PM da. :grin:

Det var ikke min mening å gjøre dette så tullete vanskelig, og det skulle ikke være nødvendig med noe rating, medaljer i TCP-IP, eller MCSE sertifisering for å snakke om dette på FS.no.

Og believe me, hadde jeg ikke trodd du hadde et eller annet poeng her, så hadde jeg ikke brukt så vanvittig mye energi på å prøve å forstå hva dette poenget i praksis var. ;)

Jeg ville bare nevne RDP i tråden fordi det i visse situasjoner er bedre enn logmein-free. Man får litt ekstra funksjonalitet, og hvis man som meg bruker dette 90% hjemme for styring av lokale maskiner, og 10% utenifra over internett, får man vesentlig bedre ytelse med RDP over lokalnettverk.

Siden du velger å ikke svare på, eller benekte noe av den informasjonen jeg har kommet med, og du dermed formodentlig er ening i at funksjonen er som jeg beskriver: -alt fortsetter å kjøre, men selve bildet forsvinner og man må fysisk gripe inn for å aktivere det igjen. Så kan jeg leve med at det finnes scenarioer der dette er et problem. Jeg har ingen, men folk får jo da avgjøre selv om den beskrevne virkemåten er et problem for deres bruk.

For at de skal kunne bedømme dette, er det viktig at beskrivelsen av hva som skjer er mest mulig riktig, så da håper jeg vi er eninge om den nå. Jeg har forklart hva som lukker, og hvordan.

Enig? :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jupp....he he... Det er vanskelig og prate om sikkerhet på et åpent forum, så jeg skal se om vi kan fortsette på PM. Ha en fin dag.

Skrevet

Hehe, utmerket!

Da tror jeg nok er sagt i den saken her. ;)

Og det haster jo ikke, men jeg er nysgjerrig av natur, og har ikke noe i mot utvidede horisonter, eller å lære nye ting, så hører gjerne mer om det i andre kanaler når det måtte passe.

@Åge, jeg sjønner, men da får vi nok vente til logmein blir mer Windows-7 vennlig. Vet ikke om noe workaround der enda.

• Premium Medlem
Skrevet
Beste programmet jeg vet om er Teamviewer

her kan du kjøre alt i fra den svakeste maskinen til den råeste.

Du kan fjernstyre på 56k modem som på ADSL2

http://www.teamviewer.com/index.aspx

Bruker dette selv i telefonsupport, men synes det er litt "svakt" på overføring av skjermbilder (tregt rett og slett). I alle fall i forhold til LogMeIn og RDP.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...