Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er programmet som lar deg gjøre det.

Logmein gir deg full tilgang til hjemme-pc-en din når du er på veien, eller til kontor-pc-en når du er hjemme.

Forlat pc-en påslått og koplet til nettet når du drar, logg inn på en webside og fjernadgangssystemet viser deg pc-ens skjerm i nettleseren. Så kan du fjernstyre PCen din. Logmein bruker SSL-VPN-funksjonalitet. Det betyr at tryfikken er tungt kryptert, og at den slipper gjennom enhver brannvegg som måtte stå i veien

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8RBMK46mkb8

Skrevet

Vurderer sterkt å kjøpe dette prograammet, da jeg kan installere link mellom min laptop og stasjonære pc og overvåke leiligheten via webkameraene jeg har trådløst tilkoplet pcen. Dermed kan jeg sjekke om huseieren tar seg ulovelig inn eller dama drar opp til leiligheten min uten lov. Eneste som mangler er muligheten til å kople den til alarmsystemet og aktivere det via remote og.... men det kan sikkert ordnes.... :grin:

• Premium Medlem
Skrevet
testa den mellom stasnjonær pc'n og bærbarn' date=' funka ganske fint. syntest det var ganske fint at den overfører lyd også, i "ok" kvalitet.

Edit: eneste minuse er at man bare 100 min. og 30 dager og bruker di minuttene på. :crazy: [/quote']

Hvis du installerer "LogMeIn Free" versjonen, så er det ingen tidsbegrensninger i LogMeIn. Denne versjonen mangler imidlertid funksjonalitet for filoverføring og lyd - men dekker behovet for ren fjernstyring.

Skrevet
...eller dama drar opp til leiligheten min uten lov.

Bra förhållande :confused:

Måste hon be dig om lov när hon ska skita också eller?

Min leilighet er MIN leilighet. Jeg kom hjem fra en bytur for en stund tilbake. Dama hadde ringt og lurte på hvor jeg var , og hun var sigende hos seg selv påandre siden av trondheim. I virkeligheten satt hu i stua mi og gav meg øra fulle. Nå kan jeg bare logge meg på laptopen og sjekkefør jeg går inn. Så overraskelsesmomentet er tatt bort :grin:
Skrevet

Har hatt noe tilsvarende på foreldrene mine sine PC. Endte med at noen brøt seg inn. Hvordan er sikkerheten med LogMeIn?

Lett å installere? Kan eldre folk gjør det selv uten hjelp? Må man installere brannmurtunnel?

.

Skrevet
Logmein bruker SSL-VPN-funksjonalitet. Det betyr at tryfikken er tungt kryptert' date=' og at den slipper gjennom enhver brannvegg som måtte stå i veien

[/quote']

Veeel..... den siste delen av setninga der er vel en mildt sagt drøy påstand i forhold til måten bedriftsnettverk bør vere beskytta :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei. Vi bruker denne programmvaren, har den på ca 300 pc rundt om, alt i fra Forsvaret til Politiet. Den er sikker, men du må jo ha kontroll på enkelte andre elementer vedr. sikkerhet.

Men til privat bruk skal denne være mere en god nokk.

Skrevet

Og nå skal jeg lage litt kvalm. :whistle: Til den nette sum av 0,- får vi tilsvarende som en medfølgende flott greie i Mac OS. :grin:

Men interessant er det jo uansett, har jo en PC med Windows stående, og flere kamerater som sliter fra tid til annen..

Skrevet
Og nå skal jeg lage litt kvalm. :whistle: Til den nette sum av 0' date='- får vi tilsvarende som en medfølgende flott greie i Mac OS. :grin:

[/quote']

Hehe, for min del gjør du ikke noe kvalm med den kommentaren, det viser bare at det er et bruktbart operativsystem med alt man trenger ;)

Har ikke prøvd logmein, men blir vel nødt til å prøve det engang :)

Skrevet
Og nå skal jeg lage litt kvalm. :whistle: Til den nette sum av 0' date='- får vi tilsvarende som en medfølgende flott greie i Mac OS. :grin:

Men interessant er det jo uansett, har jo en PC med Windows stående, og flere kamerater som sliter fra tid til annen.. [/quote']Er jo gratis-versjon av dette og da. Dog uten lyd osv.

Skrevet

jeg syntest det me lyd var ganske greit. siden jeg har en pc i stua og en i kjellern, og mesteparten av musikken er på pc'n i kjellern og annleget står i stua. så sånt sett er det ganske greit. tror ikke madamen gotar at jeg drar hele stasjonær rukle opp i stua me joystick pedaler 3skjermer osv. bare så vidt at man får ha bærbarn der :crazy:

Edit: sånn da var det kjøpt og betalt.

Skrevet

trådløs router og shared media? ;p enklere kan det ikke bli. Vista ordner biffen selv, med noen tastetrykk...

men mitt forslag til deg er media center pc, det mest geniale jeg har anskaffet meg. Et pent mediacenter kabinett som står fint under tven ved stereoen. Den tar tv, radio, internett, dvd og blu-ray hvis en ønsker det, osv osv osv. Da blir samboern glad når hun kan laste ned favorittserien og kan se de når hun vil. Jeg ønsket også å kunne bruke pcen som skrivebords pc til internett, skriving osv, så jeg har koblet til en eksta skjerm med tastatur og mus. Måtte en alvorlig lang dvi-kabel til, men ;p

Skrevet
trådløs router og shared media? ;p enklere kan det ikke bli. Vista ordner biffen selv' date=' med noen tastetrykk...

men mitt forslag til deg er media center pc, det mest geniale jeg har anskaffet meg. Et pent mediacenter kabinett som står fint under tven ved stereoen. Den tar tv, radio, internett, dvd og blu-ray hvis en ønsker det, osv osv osv. Da blir samboern glad når hun kan laste ned favorittserien og kan se de når hun vil. Jeg ønsket også å kunne bruke pcen som skrivebords pc til internett, skriving osv, så jeg har koblet til en eksta skjerm med tastatur og mus. Måtte en alvorlig lang dvi-kabel til, men ;p [/quote']

Sant nokk. har vært inne på tanken. men siden vi aldri ser på tv (ikke akkurat så mye og se på tv når man bor langt uti skauen heller her i nord. får bare in Nrk1 og Tv2. ) egentlig så blir det og kaste penger ut vinduet. og da syntes jeg dette var et bra alternativ.

Edit: og vista kommer ikke på tale!

Skrevet

[/quote']

Neh, er da bare hyggelig det Ola. ;)

Men si meg, hva heter dette egentlig i "epleland", i-...?

Siden du nevner det er det kanskje ikke alle som er klar over at både fjernstyring og fjernhjelp også følger med i Windows. (RDP - eksternt skrivebord.)

Men det er som vanlig noen begrensninger:

Såvidt jeg husker kan man både og gi fjernhjelp med alle versjoner, men det er i utgangspunktet bare XP Pro og Vista Business/Ultimate som lar seg fjernstyre. Man kan styre FRA alle versjoner, og det støtter bla lydoverføring, filoverføring, "klipp og lim", og printer.

Skal man styre lokale datamaskiner innenfor husets 4 vegger vil jeg si dette er bedre enn logmein, men skal man over internett kan det hende man må åpne port 3389 i modem/ruter. Sikkerhetsmessig kan man med fordel velge en annen egendefinert port. Så med andre ord vil nok logmein være enklere å komme i gang med over nett, dersom man klarer seg uten den ekstra funksjonaliteten.

Geir-Finstad

Hei. Vi bruker denne programmvaren, har den på ca 300 pc rundt om, alt i fra Forsvaret til Politiet. Den er sikker, men du må jo ha kontroll på enkelte andre elementer vedr. sikkerhet.

Men til privat bruk skal denne være mere en god nokk.

Jøss, det var litt forbausende at akkurat politi og forsvar bruker dette. I den grad noen trekker sikkerheten med logmein i tvil, så dreier det seg ikke om kryptering og denslags, men det faktum at dette styres av og går gjennom servere hos logmein. Som privatperson ville jeg ikke være det minste bekymret for dette, og farene med å surfe med en web-browser i Windows, eller har Quictime Player installert, er nok en større risiko for folk flest enn at logmein håndterer eksterne sesjoner.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Man må jo ha litt ekstra stasj i tilegg da, men Logmein funker greit på port 80....men det er andre hensyn som må taes, uten at jeg vil gå noe inn på det her. Men softwaren er bra den....RDP er jo også bra, men problemet er i de tilfellene man ikke ønsker og lukke et skjermbilde etter end session, for RDP går i påloggings modus når du slipper session....det gjør ikke Logmein, og eventuelt VNC etc. Ha en fin dag

Skrevet

[/quote']

Neh, er da bare hyggelig det Ola. ;)

Men si meg, hva heter dette egentlig i "epleland", i-...?

Jeg kjører Mac OS på engelsk - norske oversettelser av programvare gjør meg mer kokko enn klok! Her leser man "Share screen..." på knappen.

Jeg kan også, når jeg er i en samtale med noen via iChat, dele min eller be den andre dele skjermen sin. Har faktisk hjulpet en kamerat via iChat og kunne løst noen problemer i Final Cut som han stod fast med - og dette over helt ordinært bredbånd. Forbløffet over hvor god flyt og kvalitet det var på det.

Klipp/lim funker fint, og man kan laste ned gratis programvare som legger til nye funksjoner. :)

Skrevet
Geir Finstad

Men softwaren er bra den....RDP er jo også bra, men problemet er i de tilfellene man ikke ønsker og lukke et skjermbilde etter end session, for RDP går i påloggings modus når du slipper session....det gjør ikke Logmein, og eventuelt VNC etc. Ha en fin dag

Javisst er det bra, jeg prøver ikke å si noe annet jeg heller. ;)

Både Windows RDP og logmein har begge sine klare fordeler og ulemper, hvilken av de som er mest velegnet kommer an på bruksmåten. Men det problemet du nevner med å lukke skjermbildet forstår jeg ikke helt.

Som en sikkerhets- funksjon så vil maskinen man logger seg inn på, altså den eksterne, etter en fjernstyring-sesjon vise velkomstskjerm og man må logge inn igjen ved neste bruk. Dette er fordi det ikke skal være mulig for uvedkommende å ta i bruk feks min jobb-arbeidstasjon etter at jeg har logget meg inn på den hjemmefra. Men ingen viduer lukkes, eller oppgaver stoppes. Så om du setter i gang nedlastning av en fil, et virus-søk, eller hva som helst, så fortsetter jo dette selv om man lukker forbindelsen. Så jeg ser ikke helt problemet? :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det er noen ganger man ikke ønsker og lukke windows etter rdp, kan ikke nevne eksempler her på forum... men belive me, det finnes grunner til dette...og når du slipper rdp så gjør rdp det...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...