Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg trodde også at det var en 744, men det er vel kanskje mest inspirert av filmen med samme navn, der det er en 744 som er brukt, i allefall i cockpit

Skrevet

Er vel lite sansynlig at det går for 380. Ikke bare pga Europeisk/Amerikans diskusjonen, men oxo fordi jeg tror det ligger for mange begrensninger i steder som kan ta imot 380 kontra 744.

Skrevet

Tror ikke begrensingene er like store på AF1 som på et vanlig passasjerfly. Etter som jeg har forstått så er det helst gatene som er den største begrensingen for å ta imot A380.

AF1 står sjeldent, eller aldri på en gate.

 

Men har selv en følelse på at det blir en 747-800, eller eventuelt en 787, for å reklamere litt for moderne amerikansk flyindustri. :)

Skrevet

 

 

Herregud, en amerikansk president må da kunne velge en amerikansk Boeing???

hva er da galt med den maskinen som flyr for det hvite hus i dag?

 

(Boeing er veien å gå :grin:)

Skrevet

 

så får de kjøpe en ny en da..

men håper virkelig at amerikanerne kjøper Boeing det er jo det som er flyet i våre dager :grin:!

Skrevet

Hei

 

Airforce One er helt riktig, en Boeing 747-200B for og være korrekt.. Men er ikke så gammel som man måtte tro i og med at det første flyet ble levert i 1989, og det andre i 1990-91, og jeg vil tro at USAF holder Airforce One i så fine former at den er som ny uansett... Men som det pekes på, det begynner og bli deleproblemer med 747-200 selv om jeg tror USAF nok hadde fått kanibalisert noen pent brukte fly som står rundt omkring om de hadde spurt pent...

 

Nå vet jeg ikke hva USAF velger og gjøre, eller skal vi si den nåværende Kongress og Senat ønsker og gjøre. Dette fordi det er jo tross alt de som skal betale for den nye herligheten når den tid kommer.. Og jeg tror det kanskje i dagens budsjetter kan bli vanskelig og tute inn en ny Airforce One. Men man kan aldri vite, ledere har brukt milliarder på adskillig mindre ting en airforce one gjennom historien..

 

Airbus A380 tror jeg neppe har noen fremtid i USAF som Airforce One, dette fordi det politisk vil være umulig og få detg gjennom i kongressen eller senatet.. Og på de fleste andre områder vil det også være umulig.. Du er ikke president lenge, hvis du bestemmer at det nye flyet skal være bygd i utlandet.. Og uansett, dersom man hadde kjøpt A380, er det vel bare skroget som hadde vært europerisk, innmaten hadde nok vært strippet rent og erstattet med alle slags nødvendigheter som en amerikansk President har behov for, i sitt arbeid..

 

Det blir noke n 747-XXX follow up, kanskje 747-800 som er under bygging nå i følge airliners.net.. Den hadde ikke sett dårlig ut i livery til USAF nei..

 

Oddvar.

Skrevet
Tviler nok på at Obama vil fly rundt med et europeisk fly...
Obama selv bryr seg nok ikke, men jeg tror ikke man lar en så stor kontrakt gå til et europeisk selskap når tilstanden på den amerikanske økonomien er slik den er...
Skrevet

Ja, det blir nok Boeing. Kan ikke tenke meg at presidenten i USA går for europeisk fly når han har snakket så gjevt om å bygge opp økonomien i USA.

 

Hvor lenge er det til Stoltenberg kjøper A380 mon tro ? :grin:

Skrevet
Tviler nok på at Obama vil fly rundt med et europeisk fly...
Obama selv bryr seg nok ikke' date=' men jeg tror ikke man lar en så stor kontrakt gå til et europeisk selskap når tilstanden på den amerikanske økonomien er slik den er... [/quote']

 

Ja, det var det jeg prøvde å få fram.

Jeg mente ikke "vil" i den forstand ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …