Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Fløy ENBR-ENVA på vatsim i kveld. Fløy med 757-300,og fikk gate 33 av ATC på Værnes. Der stod det en NAX733,på nabo Gaten,og fikk Aircraft collision. HUSK ALLE SAMMEN:SLÅ AV AIRCRAFT COLLISION,OG EVT FSPASSENGERS COLLISIONS DETECTION. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Tja, muligens også en påminnelse til ATC om at vi må ta hensyn til flyenes størrelse når vi gir gate-assignments; større fly trenger mer plass. En 757 på gate 33 mens en 737 står på enten gate 32 eller gate 34 høres for meg ut som en dårlig idé fra starten av. Uansett er det å skru av "traffic collision" en god idé, ikke nødvendigvis på grunn av flyet på gaten ved siden av, men på grunn av f.eks. folk som "plutselig" logger på ved "din" gate mens du står der (eller at du logger på ved en gate som en annen allerede står ved), nettverksproblemer (manglende oppdateringer, eller at "den andre" ikke kan se deg), mm. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Tja' date=' muligens også en påminnelse til ATC om at vi må ta hensyn til flyenes størrelse når vi gir gate-assignments; større fly trenger mer plass. En 757 på gate 33 mens en 737 står på enten gate 32 eller gate 34 høres for meg ut som en dårlig idé fra starten av. Uansett er det å skru av "traffic collision" en god idé, ikke nødvendigvis på grunn av flyet på gaten ved siden av, men på grunn av f.eks. folk som "plutselig" logger på ved "din" gate mens du står der (eller at du logger på ved en gate som en annen allerede står ved), nettverksproblemer (manglende oppdateringer, eller at "den andre" ikke kan se deg), mm. [/quote'] Gunnar.SUNEXPRESS 757 har stått på gate på Værnes den,sammen maed de vanlige sliterne.757 er slank den,ikke brei over rævva :grin: Siter
Aleksander Maaland Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Grunnen til at du fikk aircrash, er at når du flyr/taxer er ikke flyet de formene det har, alle fly har firkantete bokser rundt seg som er "flyets" område:) Derfor bes alle om å ta av crash på FS og eventuel FSP. Siter
Sindre Holberg Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kjempebra! Men når vi er inne på det: hvordan slår man av C.D i FSP? :whistle: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Grunnen til at du fikk aircrash' date=' er at når du flyr/taxer er ikke flyet de formene det har, alle fly har firkantete bokser rundt seg som er "flyets" område:) Derfor bes alle om å ta av crash på FS og eventuel FSP. [/quote'] Var muligens litt uklart forklart,men det var ikke jeg som fikk aircraft collision.Men NAX 737èn Siter
Aleksander Maaland Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Altså,På fs går det helt fint og stå f eks 2 737 på gate på oslo, men før jeg tok av C.D på FSP så sto jeg vedsiden av en 737 på nabogate og fikk crash, det jeg vil fortelle er at når du flyr går ikke formen langs formene på flyet ditt, men det er en stor firkantet boks rundt flyet ditt og når min boks traff naboens boks fikk ejg krasj for boksene er litt store, naboen hadde crash på FSP av men jeg fikk det for det om, så det hjelper ikke at EN har av crash på FS/FSP. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Altså' date='På fs går det helt fint og stå f eks 2 737 på gate på oslo, men før jeg tok av C.D på FSP så sto jeg vedsiden av en 737 på nabogate og fikk crash, det jeg vil fortelle er at når du flyr går ikke formen langs formene på flyet ditt, men det er en stor firkantet boks rundt flyet ditt og når min boks traff naboens boks fikk ejg krasj for boksene er litt store, naboen hadde crash på FSP av men jeg fikk det for det om, så det hjelper ikke at EN har av crash på FS/FSP. [/quote'] Jeg har opplevd at folk taxer rett igjennom meg.Uten at jeg har fått crash.fscrash var av,også fspassengers. Siter
Aleksander Maaland Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kjempebra! Men når vi er inne på det: hvordan slår man av C.D i FSP? :whistle: se denne: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=272509&Searchpage=5&Main=37818&Words=passengers&Search=true#Post272509 Siter
Aleksander Maaland Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Altså' date='På fs går det helt fint og stå f eks 2 737 på gate på oslo, men før jeg tok av C.D på FSP så sto jeg vedsiden av en 737 på nabogate og fikk crash, det jeg vil fortelle er at når du flyr går ikke formen langs formene på flyet ditt, men det er en stor firkantet boks rundt flyet ditt og når min boks traff naboens boks fikk ejg krasj for boksene er litt store, naboen hadde crash på FSP av men jeg fikk det for det om, så det hjelper ikke at EN har av crash på FS/FSP. [/quote'] Jeg har opplevd at folk taxer rett igjennom meg.Uten at jeg har fått crash.fscrash var av,også fspassengers. Jaja, jeg også, men da har du jo tatt Crash av begge plasser.) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.