Andreas Grindvoll Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Jeg sparte penger i løpet av førstegangstjenesten, men jeg var jo nesten befaaaal i førstegangstjenesten så jeg hadde korporaltillegg :-) (oooooou) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Skrevet 23. januar 2009 Er nok surt ja og forlate kone og barn etter 10-12 år for å springe ute i skauen 1 år. Men pappa pleide alltid å si at de som ikke gikk inn i militæret' date=' eller skulka unna var noe STORE pingler så vi turte ikke si nei :grin: (Selfølgelig hvis en har helseproblomer O.L er det ikke det samme ) [/quote'] Jeg kan aldri tro at en voksen person på ca. 30 blir kalt inn til førstegangstjeneste. Om så skulle hende vil jeg nok tro at VPV ville latt saken gå. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Men nå er det bare meg som ikke liker å krype i gjørma. Liker meg best i godstolen med TV'n og PC'n rett foran meg. Kanskje derfor jeg har gått opp 10kg det siste halvannet året.. Også har jeg fått nok av brakkeliv etter snart 2 år på internat. Men så spørs det hvor jeg kommer, ettersom jeg har flyteknisk utdannelse så blir det vel noe slikt. Hæren holder jeg meg langt unna :grin: Men det som blir spennende er jo seff skytetreninga Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Hvor melder man seg frivillig til HV tjeneste? Blir vel ikke innkalt siden jeg har vært utover vanlig førstegangstjeneste i Luftforsvaret, men kjenner jeg savner militæret, så må enten bli HV eller befalskole. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Skrevet 23. januar 2009 Hvis du savner forsvaret og har lyst til å operere "aktivt" med trening som virkelig gir mening er HV-Innsats det rette valget for deg! I løpet av året er du inne 24 tjenestedager, men til gjengjeld får du noen sabla artige dager med trening som gir mening og ca. 1000,- i dagpenger som menig/korporal. Din avdeling er HV-09, Bergenhus. Mer informasjon her! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.