Stian Alexander Hoddevik Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Tok nokon bilder i frå hurtigbåtsimulatoren "M/S Kommandøren" ved Fagskulen i Måløy, der eg for tida er elev på nautisk linje. Dei er ikkje av beste kvalitet, då dei er tatt med mobilkameraet mitt.. Simulatoren er levert i fra Transas for dei som kjenner til det. Navigatørposisjon og styrepult Styrmannens posisjon. I motseting til fly sitt styrmannen på babord side og skipparen på styrbord. Frå skipparstolen.. Radarskjerm, EDCIS (kartmaskin) og VHF. Under seilas. Radar og hovedkontrollpanel. Hovedkontroll-konsoll. Robertson AP MK45II autopilot og main engine controllers. Dagens skipper: Meg sjøl :grin: Under utseiling frå Florø havn. Styrmann Håkon Seim under command. Manouvering. Florø havn. Planlegging av seilas. Skulens litt mindre trenings simulator "Fjordtroll". Tilsammen er det fire simulatorer. To små, ein hurtigbåt, og ein 360 graders gassferge simulator, som forøvrig er den einaste i verden av sitt slag. Denne er skalamodell av Fjord1 Fylkesbaatane sine nye gassferjer. Skal få teke bilde av denne og med littt bedre kvalitet etterkvart. Kurs/briefing rommet.. Somsagt beklagar eg dårleg bildekvalitet, men skal sjå etterkvert å få teke fleire med skikkelig kamerutstyr. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Tja, hva kan man si. Synes ikke bildekvaliteten er noe å klage så mye på, motivene som teller! Utrolig tøff simulator. Kunne tenkt meg å prøve en sånn en gang. jaja, har ship simulator iminstefall! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Dette så jo meget bra ut! Har alltid vært litt nyskjerrig på slike skip simulatorer, må vel se til å starte litt i det små med ShipSimulator før jeg gjør ett forsøk på de store fartøyene. :grin: Siter
Sindre Holberg Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hmm! Flott detta! Men det skal nevnes at jeg synes simmen på skolen i trondheim er end bedre da, hvis du har besøkt den Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Simulatoren i Trondheim er vel også av en helt annen dimensjon! Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Skrevet 18. januar 2009 Joda, den er nok det, men husk at vi har flere over et større område. Gassferje simmen er ganske imponerende.. skal få lagt ut litt bilder av denne og i nærmeste fremtid Siter
Lars B. Frostad Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Virkelig interessant å se dette her ja, så utrolig flott og lekkert ut!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.