Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei,

Driver i disse dager og kikker på et lite multimediasenter til bilen til madamen. Men, er så usikker på hvordan man skal kunne få dette til og passe inn. Ser flere steder at de er integrert i selve dashbordet, men skjønner ikke hvordan jeg skal kunne få til dette.

Vet det er mange kloke hjerner her på forumet, så tenkte og spørre litt etter løsninger :)

Bilen er en 2004 mod. Audi A3 og multimedieenheten det er snakk om er en Pioneer AVH-P4000DVD

Skrevet

Jeg ser at den spilleren er Dobbel-DIN. Jeg veit ikke helt hva DIN står for, men det er en standard størrelse bilradio. Mange biler bruker enkel DIN og dobbel DIN til sine origiale spillere, og da er det som regel veldig lett å få satt inn en uoriginal en. Audi har jeg minimalt med peil på, men hvis den har Dobbel-DIN spiller, så kan det være du bare trenger å ta den gamle ut, sette inn en ramme som følger med spilleren, sette på noen kabel-adaptere / koble ledningene selv (risiko for uerfarne), og putte inn den nye spilleren..

Lykke til uansett! :)

Skrevet

Enkel DIN er 180x50mm og dobbel DIN er 180x100mm åpning.

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_7736

Det finnes egne rammesett til A3 for montering av 2 DIN spiller, også tilgjengelig i Norge

Billigere løsning finnes også her

Det største aberet er vel at en må flytte litt om på brytere i dashbordet, som ser ut til å være nokså omfattende i Audi A3

Det enkleste alternativet er vel å gå for en motorisert 1-DIN spiller

Skrevet
  • Forfatter

Takker for meget gode svar :) Ser helt klart at montering av dobbel DIN blir en alt for omfattende jobb til at jeg skal gjøre det. Da spytter jeg heller i en tusenlapp ekstra :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …