Arild Oldervoll Skrevet 25. januar 2002 Skrevet 25. januar 2002 1. Hva brukes opplysningene om dew-point til 2. Når bruker du "Autofeather"? Siter
Stian Vaaden Skrevet 25. januar 2002 Skrevet 25. januar 2002 Dew point er den temperaturen lufttememperaturen må senkes til for at lufta skal bli mettet. Dvs det vil da dannes tåke når lufttemperaturen synker til dewpoint. Hvis f.eks dewpoint er 2 grader og luftemperaturen er 3 grader skal det ikke mye avkjøling til for at det dannes tåke. Ligger dewpoint og aktuell luftemp. svært nær hverandre er det stor fare for tåke.. Ble litt klønete sagt men håper du forsto [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 25. januar 2002 Skrevet 25. januar 2002 Autofeather er vel normalt armert under take-off og landing på flermotors turboprop fly. Skulle du miste en motor under f.eks. avgangen vil den automatisk gå i feather, altså kantstilles, for å minske luftmotstanden. Kan være kjekt å ha i en fase av flygingen hvor du gjerne er en smule opptatt med andre ting [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Clamer Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.