Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK jeg lover at jeg ikke skal gnåle og syte hehehe..

Hvis det viser seg at Win7 er for ustabilt til å fly så kjøper jeg bare Vista 64-bits og trøkker det inn for siden å oppgradere til Win7 når det har vært ute litt og blitt testet.

@ Åge, når det nærmer seg august så kan du jo bare stille klokken i BIOS til å tro at du er i mars 2009 eller noe ;) Husker det var sånn jeg lurte Shareware-programmer med tidsbegrensing før.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Joda, mulig det funker frem til Windowsen skal se etter oppdatering eller noe, og finner ut at datoen til Microsoft er annerledes enn PCn's.

Er ikke så mye stress med det, enten så finner man noe crack eller så bruker jeg XP / OS X noe jeg gjør i dag.

Har 3 fysiske disker med 3 forskjellige OS ;)

Skrevet
OK jeg lover at jeg ikke skal gnåle og syte hehehe..

hehe' date=' flotte greier Stian, da ønsker jeg bare lykke til! ;)

Ville bare nevne det, siden jeg ikke helt klarer å la vær og irritere meg litt over sutring fra folk som åpenbart ikke vet forskjellen på en [i']beta[/i] og en demo.

Men jeg håper og tror du vil klare deg fint, og mitt intrykk etter å ha brukt både pre-beta, og nå denne beta versjonen, er som for mange andre; at det virker relativt robust så langt. Dette virker jo mer som en litt stor servicepack for Vista, mens fra XP til Vista jo hadde store dramatiske endringer i forhold til bla kontroll av enheter/drivere, minnehåndtering, og brukerrettigheter. Det var med andre ord duket for betydelige mer problemer enn hva det ser ut som denne gangen, og man var i stor grad prisgitt driverprodusenter og programutviklere. Store produsenter som Nvidia og Creative brukte ufattelig lang tid på å tilpasse seg, og i FS verden ser vi jo at produsenter som Saitek, og diverse flyprodusenter enda ikke har klart å tilpasse seg forbedringene ifht ting som brukerettigheter.

Det ser ut til at man har fjernet og optimalisert en hel del, og 7-Ultimate kjører feks tilsynelatende noe rundt 10 prosesser mindre enn Vista-Ultimate, og det er vel færre services på som standard. Og andelen minne til kjernen ser vesentlig lavere ut, såvidt jeg kan se.

Driver å setter inn en ny disk på spillmaskinen her selv også, så skal bli spennende å se hvordan dette fungerer i praksis med FSX på en high-end maskin. 7 er definitivt mer snappy på svakere maskiner, mer som XP, men på min godt overklokkede Ci7 må jeg si at FSX nå kjører meget godt med Vista Business 64-bit.

@ Åge, når det nærmer seg august så kan du jo bare stille klokken i BIOS til å tro at du er i mars 2009 eller noe ;) Husker det var sånn jeg lurte Shareware-programmer med tidsbegrensing før.

Ja det kan hende, men poenget mitt i tidligere innlegg var i grunn at når tiden renner ut med de nøkler man nå får gratis av Microsoft, så har det kommet nye versjoner av Windows-7 som gjør videre aktivering av denne beta-versjonen lite attraktiv. Altså omtrent på samme måte som at jeg har Vista beta-1 fra 2005, (som kan aktiveres) liggende her, men jeg tror ikke du vil ha den... :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...