Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Allmenn kunnskap er vel noe allmuen vet, så det var vell litt skivebom. Men jeg skal ikke gå videre inn på din måte å føre en dialog.

Når det er sagt, så er vel det er et spørsmål du må stille deg selv, ettersom det er ditt syn på saken. OS X er jo ikke annet enn et UNIX-avkom, så jeg ser ikke på det som et vidunderbarn som har enerett på Mac-lekeplassen, sett i lys av at maskinvaren har endret seg. Jeg mistolket det som at du mente det ville føre til et grønnsaks-avkom.

Jeg skjønner at du har et ensidig syn på saken, og det er du selvsagt berettiget til å ha. Men å sammenligne Apple/Mac/OS X med en religion blir litt i drøyeste laget, spør du meg. En religiøs holdning til maskinvare/programvare fører sjelden til fremskritt ;) .

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Da var Windows 7 inne, og jeg går gjennom de første prosedyrene med å sette opp brukerkonto. Hurra! Et steg videre, så får vi se hvor langt jeg kommer i natt. Nå skal jeg teste maskina med X-plane, LightWave og kanskje muligens noen spill i Steam!

Skrevet

Uff. Var så likt Vista i de tingene jeg bruker mest. Så trur jeg skal formatere tilbake til vista innen en uke. Grei vare!

Selv kan det hende jeg kjøper det når det kommer ut..

Men greit å ha noe jeg har om dere forstår :=

Skrevet

For all del, hverken installer MagicISO eller MagicDisc, da kræsjer Windows 7

Installere FS9 går ikke her på beta med iso filer..

Edit,, he he faktisk ikke mange problem som skal til i Windows 7 før man kjenner kvalmen fra Vista brer over seg.. Nei godt man har Windows XP enda og så får man bare krysse fingrene og be til Gates at final holder hastighet, nye finesser og likheten til XP, og til slutt kompabiliteten.

- Så nå blir det bare å installere Linux Kubuntu, så lar vi Windows 7 være til full release..

Skrevet
Tom, det å kunne kjøre Windows på en Apple-bygd maskin er toppers. Godt sammensatte komponenter, saftig bra kabinett (med tanke på kjøling og støy..!) og det beste fra to verdener.

Flott :)

Jeg mistolket det som at du mente det ville føre til et grønnsaks-avkom.

Neida Børge he he.. Alt i orden, bare at jeg har en sær mening om at Mac bør brukes til Mac på et litt mer proft nivå og så har man Windows til spill og lek.

Jeg ønsker meg selv Mac kun til bildebehandling og en maskin kun til FS og ser nytten av dem begge på hver sin måte.

Skrevet

Grunnen til at jeg bruker Macen til dette er at det er så lekende lett å lage dual-boot - og fjerne det igjen dersom jeg ikke ønsker det. I tillegg er det kun den jeg har en ledig disk til "lek og tull" som f.eks. å installere og teste Windows på. :)

PCen skal få stå rock solid som den gjør, og tjene mine behov for simulasjon og 3D-greier, og evt. andre spill.

Skrevet

Sliter litt med installasjonen av betaen her... Selve installasjonen (filkopieringa fra DVD til HD) går kjempefint, og alt ser ut til å være greit, men når jeg første gang skal restarte dataen får jeg opp ei melding som sier noe sånt som at Windows ikke klarer å få det til å funke med den hardwaren jeg har. Hvorfor kommer den meldinga etter at jeg har hatt en lang installasjon, og ikke med ei gang? Er det noe feil med installasjonen eller? Kjører jo Vista nå, og skulle tro den er god nok til å klare Windows 7...

Skrevet

Fikk ordna det! Installerte ei gang til, og da gikk det greit. Jobber bare med å få internett til å funke nå...

Helt ferdig installert tok Windows 7 i underkant av 9 gb (8,9 for å være nøyaktig). Installerte på en formatert harddisk, så det var lett å se hvor mye plass som ble brukt. Ganske mange nye fikse løsninger må jeg si! Blir gøy å teste ut litt mer :)

...og da er internett oppe og går! Kan endelig begynne å utforske Windows 7 for fullt :)

Skrevet

Etter å ha sett litt på Windows 7 i et par timer nå kan jeg ikke si jeg ser helt de store forandringene fra Vista altså. Det føles litt raskere, og det er jo bra! All ære til Microsoft pga. det, men det har skjedd tre-fire ganger allerede (på den korte tida) at program (ofte de som er laget av Microsoft selv) fryser i noen sekunder til et halvt minutts tid. Sånn har iallfall jeg alltid hatt det i Vista også.

Jeg vil så langt si at det er en fin forbedring fra Vista, men at det er et helt nytt OS føler jeg ikke. Mange mener jo at det kanskje heller skulle vært en gratis, stor oppdatering, men jeg vet ikke helt. Kanskje jeg kryper litt over på den tanken, jeg og.

Sjekk ut nye Paint :) Litt mer gøy nå enn før iallfall.

Skrevet

FS9 fungerer glimrende her på windows7. Fikk en framerate på den bærbare rundt 40 med Intel X3100, i forhold til 15-20fps på Vista. Går utfra det har med driveren som følger med å gjøre. Ikke fått testet windows7 på hovedpc`en med Nvidia-kort ennå. Skal straks skje

Skrevet

Har lasta ned Windows 7 og fått cdkey osv av microsoft, og bruker det nå. ganske fornøyd, virker bra. Skal prøve med litt photoshop og lightroomarbeid i løpet av uka. Også spill.

En ting jeg lurer på. Mulig jeg har ikke har lest eller fått det med meg, eller at det ikke har stått i det hele tatt:

Hvor lenge varer betaen? Regner med det ikke er som en 30dagers trial eller noe.... Noen som vet?

Skrevet
Betaen varer til August 2009' date=' du må aktivere innen 3o dager..

Det finnes en patch som cracker activation, bare å søke på google [/quote']

Hm, når jeg fikk cdkey av microsoft. Jeg sa at den skulle aktivere rett etter installasjon. Så regner med det er i orden?

Skrevet
Joda' date=' det finnes en oppgraderingsmulighet i Windows 7 som lar deg oppgradere fra Vista/XP.

Har ikke testet denne selv, men det er iallefall et valg under innstallasjonen når den finner et tidligere OS innstallert. [/quote']Flott. Takker for raskt svar,Jan Arild.

Skrevet

Har nettopp kjørt igang Windows 7 og fra DXDiag kan følgende informasjon hentes, gjør oppmerksom på at Windows 7 leveres med DirectX 11! Dette gjør at jeg ikke uten videre får startet FSX i Windows 7:

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 1/11/2009, 22:52:08

Machine name: WHEELI-PC

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7000) (7000.winmain_win7beta.081212-1400)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: Maximus Formula

BIOS: BIOS Date: 07/23/08 17:03:01 Ver: 08.00.12

Processor: Intel® Core2 Quad CPU Q6700 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz

Memory: 4094MB RAM

Page File: 1582MB used, 6904MB available

Windows Dir: C:\\Windows

DirectX Version: DirectX 11

DX Setup Parameters: Not found

User DPI Setting: Using System DPI

System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)

DWM DPI Scaling: Disabled

DxDiag Version: 6.01.7000.0000 64bit Unicode

---------------

Display Devices

---------------

Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 (Prerelease - WDDM 1.1)

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce 8800 GTS 512

DAC type: Integrated RAMDAC

Device Key: Enum\\PCI\\VEN_10DE&DEV_0600&SUBSYS_23321682&REV_A2

Display Memory: 2289 MB

Dedicated Memory: 497 MB

Shared Memory: 1791 MB

Current Mode: 1920 x 1200 (32 bit) (59Hz)

Monitor: S2431W Digital

Native Mode: 1920 x 1200 (59.950Hz)

Driver Name: nvd3dumx.dll,nvd3dum,nvwgf2umx.dll, nvwgf2um

Driver Version: 7.15.0011.7923 (English)

DDI Version: 10

Driver Model: WDDM 1.1

Driver Attributes: Final Retail

Driver Date/Size: 11/20/2008 21:25:00, 7770624 bytes

WHQL Logo'd: Yes

WHQL Date Stamp:

Device Identifier: {D7B71E3E-4540-11CF-C16B-390302C2CA35}

Vendor ID: 0x10DE

Device ID: 0x0600

SubSys ID: 0x23321682

Revision ID: 0x00A2

Revision ID: 0x00A2

Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C ModeVC1_C ModeWMV9_C ModeVC1_B ModeWMV9_B ModeVC1_A ModeWMV9_A

-------------

Sound Devices (Dette er i utgangspunket en Win Vista-driver)

-------------

Description: Speakers (Creative SB X-Fi)

Default Sound Playback: Yes

Default Voice Playback: Yes

Hardware ID: PCI\\VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_002C1102&REV_00

Manufacturer ID: 1

Product ID: 100

Type: WDM

Driver Name: ctaud2k.sys

Driver Version: 6.00.0001.1368 (English)

WHQL Logo'd: No

Date and Size: 10/8/2008 01:22:22, 684312 bytes

Other Files:

Driver Provider: Creative

HW Accel Level: Basic

Cap Flags: 0xF1F

Min/Max Sample Rate: 100, 200000

Static/Strm HW Mix Bufs: 1, 0

Static/Strm HW 3D Bufs: 0, 0

HW Memory: 0

Voice Management: No

EAX 2.0 Listen/Src: No, No

I3DL2 Listen/Src: No, No

Sensaura ZoomFX: No

Description: SPDIF Out (Creative SB X-Fi)

Default Sound Playback: No

Default Voice Playback: No

Hardware ID: PCI\\VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_002C1102&REV_00

Manufacturer ID: 1

Product ID: 100

Type: WDM

Driver Name: ctaud2k.sys

Driver Version: 6.00.0001.1368 (English)

WHQL Logo'd: No

Date and Size: 10/8/2008 01:22:22, 684312 bytes

Other Files:

Driver Provider: Creative

HW Accel Level: Basic

Cap Flags: 0xF1F

Min/Max Sample Rate: 100, 200000

Static/Strm HW Mix Bufs: 1, 0

Static/Strm HW 3D Bufs: 0, 0

HW Memory: 0

Voice Management: No

EAX 2.0 Listen/Src: No, No

I3DL2 Listen/Src: No, No

Sensaura ZoomFX: No

------------------------

Disk & DVD/CD-ROM Drives

------------------------

Drive: C:

Free Space: 6.2 GB

Total Space: 60.0 GB

File System: NTFS

Model: WDC WD1500ADFD-00NLR5 ATA Device

Drive: D:

Free Space: 9.3 GB

Total Space: 83.1 GB

Model: WDC WD1500ADFD-00NLR5 ATA Device

Drive: F:

Free Space: 360.0 GB

Total Space: 953.9 GB

Model: WDC WD5000AAKS-00YGA0 ATA Device

Skrevet

Windows 7 Activation keys / Product Keys

JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4

482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M

7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3

D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9

RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

Please Note that 32-bit and 64-bit Product keys are same so you can use above keys to activate your 32 bit/64 bit windows 7

Only difference between activated and non-activated windows 7 is that Non- Activated Windows 7 beta will work for only 30 days and geniunly activated Windows 7 will expiry on 1 August, 2009.

So activate your windows 7 with above keys and enjoy next generating Microsoft Windows 7 till 1 August, 2009.

Skrevet
Windows 7 Beta Genuine Activation Patcher allows those who has the unofficial Windows 7 Beta 1 Build 7000 to extends the limit period. Not only it activates, it also capable of removing the watermarks, sending feedback and even better rearming Windows 7 up to 5 times.

Ikke noe jeg vil anbefale men vidrefører informasjon etter google søk for ordenskyld..

Om det forlenger lenger en august er jeg ikke sikker på men poenget er vel heller ikke det, da kommer det nok enten ny beta eller en eller annen release kandidat siden Windows 7 er spekulert å utgis til jul.

Skrevet

Jeg prøvte build 6801 på min bærbare pc, og den virker ganske "dau" med Vista, og mye kjappere med Win7. Men som dere sier, er nok mye dilldall utelatt foreløpig og gjør det lettere å kjøre kun operativsystemet.

Hvis det viser seg å fungere 100% brukbart å ha Beta-versjonen og spille FSX, lurer jeg på om jeg gir blaffen i å kjøpe Vista til min nye pc.. og bare holder ut til Win7 er i butikken :P Er det helt på trynet å tenke sånn? Eller fikk jeg en lur idé?

Skrevet

Hvis det viser seg å fungere 100% brukbart å ha Beta-versjonen og spille FSX' date=' lurer jeg på om jeg gir blaffen i å kjøpe Vista til min nye pc.. og bare holder ut til Win7 er i butikken :P Er det helt på trynet å tenke sånn? Eller fikk jeg en lur idé? [/quote']

Du fikk en lur ide hvis du lover å ikke komme her å gnåle når FSX/addons krasjer, programmer ikke virker, eller bildesamlingen din har blitt uleselig... ;)

Når man tar i bruk en beta-versjon aksepterer man en høy risiko og forventer det uventede. Så lenge man har det klart for seg, ser ikke jeg noen grunn til å ikke prøve.

men den patchen du snakker om, er det for å få den til å vare lengre?

For å kalle en spade en spade, så er det vel en Windows Crack på lik linje med alle andre cracks for å få aktivert Windows uten nøkkel. Jeg ville ikke brukt den da det ikke er interessant å bruke denne betaen noe lenger enn den er gyldig med nøkkel alle får gratis og lovlig av Microsoft. Man kan sende feedbak uten crack, og "rearm" funksjonen (slmgr -rearm) som forlenger 30 dagers perioden uten aktivering, er også tilgjengelig i både Vista og 7 uten noe "patch".

Så hvorfor noen pr i dag vil bruke en ulovlig ikke offesiell versjon av Windows 7, og kjøre en tvilsom patch på den, skjønner ikke jeg.

Til slutt, siden det er så populært å sammenlikne så er det kanskje verdt å nevne at både installasjons-størrelse og minnebruk, er systemavhengig i både Vista og Windows-7, så det er egentlig ikke så mye verdt å sammelikne på ulike maskiner.

Og som de fleste kanskje vet, men nevner det likevel; akkurat som med Vista vil 64bit versjonen både ta en del mer plass og ha en høyere minnebruk enn 32bit versjonen.

Skrevet

Som nevnt, jeg fikk en egen cdkey av Microsoft, men lurte på om hvor lenge betaperioden varte.

Og dermed kom spørsmålet om cracken ville gjøre at jeg kunne bruke Windows 7 lengre enn til 1. august.

Uansett skal jeg ikke ta ibruk noe patch ettersom jeg har lovlig ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...