Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Har nå installert Microsoft sin ny release nemlig Windows 7 Beta 1 Build 7000 Jeg håper flere har gjort det samme men om ikke så bør dere virkelig teste dette fantastiske produktet ut.. Jeg må innrømme at jeg " hater " Vista.. Vil ikke inn i noen diskusjon der men jeg har mine erfaringer og meninger som helt sikkert ikke passer med noen andre så ta det for det det er. Men.. Windows 7 mine venner, dæven døtte sier jeg bare.. Som Windows XP Fan er jeg super overrasket over kvaliteten og ytelsen i Windows 7, alle de nye intuitive produktene som f.eks den geniale utforskeren, Aero Shake osv.. Til og med den nye Windows Media Player har fått en et par nye tekniske utbedringer.. Jeg har heller aldri likt eller brukt IE men nå har denne fått sin velfortjente hastighetsøkning som artig nok heter IE Accleration ( noen likheter? ) Utseende og den totale forandring av ulike elementer er for meg her helt imponerende og godt gjennomtenkt. Må si jeg er skrekkelig overrasket. Denne tråden håper jeg kan stå om noen ønsker å diskutere Windows sin nye flaggskip, hva Vista egentlig skulle vært.. Vista er et banneord, et dårlig flekk på Microsoft OS rekken, men dæven folkens, Windows 7 er slik jeg oppfatter den og ser den nå, et gigantsik steg i riktig retning. Håper bare full versjonen holder samme mål.. Vel bare et lite innspill om en ny erfaring. Siter
Frode Skibrek Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ser virkelig frem til Windows 7 ,med ett lite forbehold....Det må gå ann å fortsette å bruke FS 2004 på det. Hvis ikke går jeg nok heller tilbake til XP. Har Vista per i dag og vil HA DET VEKK :mad: Du kan kanskje gi meg svaret på om jeg trygt kan legge inn Windows 7 når det slippes og fortsatt bruke FS2004? Siter
Enok Liknes Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Har selv gått over til XP igjen, etter harde prøvelser med Vista. Mangler bare å "nedgradere" en bærbar igjen nå så er det fullkomment. Vista ser både fint og brukende ut, men det var ei sau i ulveklær. Når det gjelder Windows 7 beta, er dette kun brukende en begrenset tidsperiode eller slutter den å virke når windows 7 er lansert? Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg må bare spørre. Hvordan er nye Windows 7 kontra Vista når det gjelder harddiskplass? Jeg er så fedup på Vista som spiser det lille jeg har av tilgjengelig diskplass på laptopen min. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Windows 7 tar rundt 16 GB, altså 1 GB mer en vista. Siter
Johan Luiggi Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg mener â ha hört at 7'ern tar mindre plass enn Vista fra flere kilder? Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg mener â ha hört at 7'ern tar mindre plass enn Vista fra flere kilder? Det jeg også mente, at 7 skulle være kraftig slanket ifh. Vista. Prøver bare og få bekreftet dette Siter
Johan Luiggi Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Downloaden er pâ 2 GB, tviler pâ at det tar 16. Men skal sjekke med mine sikreste kilder(MS) Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Installasjon Windows 7 Beta 1 = 23,8 GB - Da er kun flash installert utenom.. Glem dette, Windows 7 i installasjon har lagret alt fra Windows XP som Windows.old sikkert pga at dette er en beta.. Denne mappen inneholder 12GB pluss en ekstra mappe som er den gamle programfiler mappen som har 800MB Så ca 10GB tar da Windows 7 basic installasjon. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg blir jo nysgjerrig. Hvor laster man ned betaen? Så kan jeg teste på Mac Pro og MacBook via Bootcamp. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx Etterhvert kan du få tak i den her. Hvis denne ser ut til å virke mye bedre enn Vista, og i bootcamp, så er det over og ut med Vista! Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Sitat:Installasjon Windows 7 Beta 1 = 23,8 GB - Da er kun flash installert utenom.. Glem dette, Windows 7 i installasjon har lagret alt fra Windows XP som Windows.old sikkert pga at dette er en beta.. Denne mappen inneholder 12GB pluss en ekstra mappe som er den gamle programfiler mappen som har 800MB Så ca 10GB tar da Windows 7 basic installasjon. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Ikke gled dere for tidlig nå da! Selv om "Windows 7" sikkert er rask og virker langt mindre ressurskrevende enn Vista er i dag, er det stor forskjell på Final Release og Beta-versjon. De versjonene som folk kan prøve nå er vel rimelig strippet, og jeg vil tro når alle applikasjoner og rutiner er lagt til - i den endelige versjonen (som man faktisk kan kjøpe), er jeg svært redd for (men jeg håper virkelig jeg tar feil!!) at ting ikke går like raskt og smidig. Den som lever får se, personlig venter jeg uansett med å bli helt "vill i trusa" før man sitter med den endelige versjonen - og kan sammenligne utgitt versjon av Win7 med Vista. Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Windows 7 nå er hva Vista egentlig skulle ha vært. Brukere av Vista i dag surmuler og sverter ny os produkt bare pga dårlig erfaring fra Vista er min mening. De smarte som har beholdt XP eller valgt å reinstallere XP vil etter min mening å dømme se ytelsefortjenesten i Windows 7. Det dårlige rykte til Vista tror jeg forhåpentligvis blir snudd nå.. Jeg ville forøvrig ikke kjøpt Vista om det så kostet 1 kr og jeg bare antar at det støttes av flere. Finner lite spor i Windows 7 av de ting som irriterte meg i Vista og gleder meg over det jeg kjenner igjen fra XP. Selvsagt er det små ting som er likt nå også, så det er alltid noe som fortsatt er bedre i XP som f.eks dette med avinstallering av program osv. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg liker Vista veldig godt jeg. Eneste jeg plages med er at en harddisk ikke gjenkjennes og initialiseres fra tid til annen - men for alt jeg vet kan det være hardware-relatert også. Jeg så en gang en video om en Mac-fanboy som klikka helt amok på Windows 7. Denne er litt morro - og sørstat-dialekten samt entusiasmen hans gjør det jo bare enda morsommere :grin: Søren - kontoen til brukeren er suspendert. Men det var en forrykende sint ung mann som påpekte at han mente docken i OS X og Windows 7 var for like, og lagde syte-stemme til "Ooooh Mac OS 10 is so boring. It sucks ass. And the dock sucks" og fortsatte med egen mening og stemme "but when the windows fans sees the dock in the new Windows 7, they're gonna be like" -> sytestemme -> "ooh, the dock is so fancy, it's so new and techy - I love it, I love it". Grådig morro. :grin: Forsåvidt står det på den siden det er linket til lenger opp her Hard drive: 16 GB of available disk space Edit: Nå får jeg søren ikke lasta ned sulamitten en gang. Prøvde først i Firefox, deretter i IE. Står det skal dukke opp en ActiveX greie - joda, den er installert - browseren er restarta - men ingen forskjell - får ikke lastet ned. :crazy: Edit igjen: Prøvde med Internet explorer 32-bit - da gikk det med en gang... Merkelig så forbanna vanskelig MS skal gjøre det. :cool: Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Hard drive: 16 GB of available disk space Sikkert pga av at Windows 7 lagrer 6gb med gammel os informasjon for roll-back, ikke sikker men hos meg nå ligger program filer fra XP og windows.log Får ikke testet fs9 da windows 7 ikke har ati drivere til min laptop enda som er ATI Mobility X300 ( ja den er gammel ) Siter
Steinar Grindstein Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Da er den instaleert på en annen partisjon en XP hos meg og dual boot fungerer utmerket. Nå instalerer jeg FS9 for å teste hvordan den flyter i dette os. Skal bruke samme fs9.cfg som jeg har inne i XP for å få samme settings for å ha noe å samenligne med. Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Gleder meg til resultatet... Siter
Steinar Grindstein Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Da har jeg tatt en kjapp test. Brukte samme FS9.cfg som jeg bruker i simmen som jeg har inne i XP. Brukte dagtid OSL med norske flyplasser og alt av ai var av, og FPS var satt til uendelig. Jeg registrerte en liten økning i FPS når jeg kjørte den i Windows 7. Det kan være snakk om 2 til 5 FPS. Det skal dog sies at i den utgaven som er inne i XP har jeg inne andre bakketexturer, annet vann, skyer texturer samt at Global mesh 2008 er aktivert. Jeg registrerte også at FS9 hadde problemer med å godta at man la til nye scenery. Slet en del med å få aktivert norske flyplasser når jeg kjørte den i Windows 7. Brukte nHacer for å styre grafikken, og satte den opp likt som jeg har gjort i XP. Brukte den nyeste Vista driveren til nvidia. Må også legge till at jeg hadde problemer med å få inn chipsettdrivere i Win 7, noe som kan påvirke ytelsen. Skal utforske mere med Win7 og FS9. Men jeg tror at Win 7 kan bli en god FS9 plattform når alt er 100% på plass med sikkelige drivere til den. Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 Husk at Windows 7 har egne grafikk drivere, ATI har nettopp utgitt drivere for windows 7 beta og disse er nå installert med suksess. Nå skal FS9 installeres å testes på laptopen som forøvrig har max score 2.0 i windows 7 / vista.. Ikke verdens beste he he... Men Windows 7 ble i alle fall utrolig mye bedre.. En liten styggsak er touchpad scroll hastighet og følsomhet, har ikke drivere men antar eller håper dette blir ordnet Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Da er jeg i gang med installasjon av Windows 7 på Mac Pro! Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Ikke nødvendigvis. Du kan bruke et verktøy for å endre partisjoneringstabellen. F.eks. PartitionMagic. Instinktene mine sier meg at det kan være en fordel å defragmentere disken før du gjør dette. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det var ikke bare problemfritt dette.. Satte i gang installasjon - alt gikk forsåvidt fint - inntil den kom til "completing installation" - da ble det litt hikke, svarte pixler og full stans - men musepekeren kunne jeg bevege. Etter reboot fikk jeg beskjed om at "hello hello, her har det skjedd noe galt - så du må starte installasjon på nytt. Trykk OK for å reboote nå og starte installasjon". Spennende, er det ikke? :grin: Siter
Tom Knudsen Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Skrevet 11. januar 2009 Windows og MAC, hmmm blir ikke det som å parre neshorn og flodhest? Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Instinktene mine sier meg at det kan være en fordel å defragmentere disken før du gjør dette. di instinktene dine er ganske gode da :grin: Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Windows og MAC' date=' hmmm blir ikke det som å parre neshorn og flodhest? [/quote'] Ser ingen grunn til det. Dagens Mac-maskiner benytter Intel x86-prosessorer, og er da for alle praktiske formål lik en hvilken som helst annen PC, med unntak av at de bruker EFI i stedet for BIOS. Men den problematikken ordner Bootcamp opp i. Siter
Tom Knudsen Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Skrevet 11. januar 2009 Greit nok det Børge, allmenn kunnskap.. Men hvorfor kjøre Windows på en Mac, det er for meg som å blande religioner, noe går ut over det normale oppfattningsbildet he he.. MAC er MAC og er flott som det er, hvorfor ødelegge dette med Windows, neida, går sikkert bra det ja. Hva blir det neste, linux distro på Windows, ops.. done allready. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Hehe.. Tom, det å kunne kjøre Windows på en Apple-bygd maskin er toppers. Godt sammensatte komponenter, saftig bra kabinett (med tanke på kjøling og støy..!) og det beste fra to verdener. Men den diskusjonen kan vi ta en annen dag. Er i gang med installasjon på nytt nå. Er kommet til "Completing installation" igjen - ting tar tid.. :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.