Skrevet 23. januar 2002 22 år Hei! Har lenge lurt på om hvor mange som er piloter, eller har en drøm om det, her på forumet. Det er sikkert mange, så hvis dere kunne tenke dere å bare skrive nedenfor om dere er piloter, eller har en drøm om å bli det, så ville det ha vært fint. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Med vennlig hilsen Johan Hana
Skrevet 23. januar 2002 22 år Jeg vil ikke være pilot, men flyveleder [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
Skrevet 23. januar 2002 22 år Komisk men sant [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Jeg ville bli flyvert helt til jeg ble fem år etter det ville jeg være pilot. Det vil jeg fortsatt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 23. januar 2002 22 år Hei, Min store drøm er å bli pilot! Enten i USA, eller her i Europa. Er ute å flyr C172 et par ganger i året, og det gjør at jeg står på med drømmen min! JAV [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]
Skrevet 23. januar 2002 22 år Hei! Pappa kjenner en type i Bergen Aeroklubb som skal ta meg med på en gratis VFR tur [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] quote: Min store drøm er å bli pilot! Enten i USA, eller her i Europa. Er vel billigere å ta "lappen" i USA enn i Europa sånn som jeg har forstått det?
Skrevet 23. januar 2002 22 år Nei jeg er ikke pilot ,men min store lidenskap og drøm er det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 23. januar 2002 22 år Jeg er propell-pilot for Heartland Aviation (www.heartland-aviation.com). Jeg vet ikke om det er saa mye billigere aa fly i USA. Her koster det rundt $4000-$5000 for privatflysertifikat. Hos oss koster det per time: C-172: $65 uten pilot C-182: $98 uten pilot C-310: $300 C-402: $400 C-414: $500 C-550 (jet): $1500 C-650 (jet): $2500 Er det noen som har lignende priser for Norge?
Skrevet 23. januar 2002 22 år Kjekt å høre at vi har også medlemmer fra USA. Jeg ville helst jobbe om bord ,men pilot. Tja. hvorfor ikke ? Hvor mye koster det her i Norge ?
Skrevet 24. januar 2002 22 år Har alltid drømt om det, og som 14-åring! begynte jeg på teorien, men ukelønna holdt ikke lenger enn til Lover og Regler [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Snuser på å begynne igjen, men trenger litt startkapital. Ambisjonene er noe mindre nå da, PPL, kanskje IR og CPL. Lov å håpe [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Skrevet 24. januar 2002 22 år Selvfølgelig har jeg lyst til å bli flyger!!! Men nå holder det med billappen forløpig, hadde første kjøretime idag. Prisen for trafikkflygersertifikat her i Norge er rundt 400-500.000kr, så du må nok punge litt ut, og Lånekassen vil ikke støtte deg i dine valg, så her er det sjølfinansiering... Men til gjengjeld er begynnerlønna hos Braathens, og kanskje hos SAS, 400.000kr, så der tar du det igjen, men så er man ikke forsikret jobb med en gang, da!
Skrevet 24. januar 2002 22 år Hei Jeg er pilot og arbeidet det siste året på en Beech 1900 Airliner (19 seat) Flyr c og d modellen. Rutene : Charter fra sør i italia til nord i norge [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] . Mvh Jan Roger
Skrevet 24. januar 2002 22 år quote: Har du en drøm om å bli pilot? Kan si det sånn ja [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 24-01-2002: Endret av: Espen Søderstrøm ]
Skrevet 25. januar 2002 22 år PPL - ja IR - ja Mørke ja Twin ja CPL - lite sannsynlig ATPL veldig lite sannsynlig Flytekniker - JA!
Skrevet 25. januar 2002 22 år Min drøm er å fly F-22, men jeg har tenkt til å satse på å bli F-16 flyver i Forsvaret. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Noen andre som har drøm om å bli F-22 pilot?
Skrevet 26. januar 2002 22 år Har veldig lyst til å fly F-16 men bruker briller så jeg tror ikke jeg har sjangs til det da. Har lest at man heller ikke kan bruke linser eller ha foretatt laseroperasjon hvis du skal fly det. Men lurer på om man kan bruke briller/linser for å fly vanlig rutefly (SAS,Widerøe osv.)? Jeg har hatt n drøm om å fly siden jeg var bare noen par år gammel. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. januar 2002 22 år Fordi, hvis du tar laseroperasjon blir øynene dine IKKE 100% Bra... Men man kan ta laseroperasjon for å bli sivilflykaptein!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. januar 2002 22 år Du kan også få et Class 1 Medical selv om du bruker briller. Man kan vel ha inntil +/- 3 og ikke altfor skjeve hornhinner, sålenge det lar seg korrigere med briller/linser til akseptabelt syn. Clamer med briller [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
Skrevet 26. januar 2002 22 år OK. Nå skal jeg logge meg av fra PCn i OPS-bua Clamer! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Ha en god dag? Eivind Spirit 79 / TFN79
Skrevet 26. januar 2002 22 år Jeg har alltid vært opptatt av fly, og har lenge villet bli pilot.... Det er noe spennende med fly som ikke helt kan beskrives.
Skrevet 26. januar 2002 22 år Øh, hvem var jeg nå? Eivind? Øh, nei! Må visst følge litt bedre med hvem jeg er logget på som... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Clamer som tydeligvis burde ha pusset ha brillene
Skrevet 26. januar 2002 22 år Hmmmm. Lurer på om jeg skal legge fra meg pc'en da... Veldig dumt å ødelegge en drøm med pc som ødelegger øynene.
Skrevet 27. januar 2002 22 år Hei Jeg bruker Linser til det dagelige men sover med dem ig du merker det snaut men dette er et tips til dere som 100%hater briller like mye som jeg gjør ha Venstre øyne -2.75 og høyre øyne -2.25 ikke mye men sist jeg var i cockpitt på en braathens 737-500maskin satt begge pilotene me briller sikkert ikke farligt som sivil flyvere men på sesjon så er de nøye optikeren min prøvde som helo pilot som Rnoaf men kom ikke inn pga synet han vil ha PPl lappen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] . Hvor mye koster teori bøkene for PPL snakket med Coast air pilot han sa det var lurt og begynne tidlig med å lese og han sa også det var lurt å gjør prosedyre turns osv på fsim. Håper jeg klarer det [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Skrevet 31. januar 2002 22 år Er /akkurat/ ferdig med et 3 maaneder langt program her borte i Unaiten (Har vaert hjemme i 12 timer) som tok meg fra PPL til CFI AMSE IA (Certificated Flight Instructor Airplane Multi & Single Engine, Instrument Airplane). Programmet kostet ca. 300,000.- NKr, og jeg kom ut av det med ca. 145 timer, hvorav 135 timer Multi Engine (132 timer Piper Seminole og 3 timer Citation I). Tviler paa du kunne faatt samme utdannelsen i Norge for samme prisen. Men naar det er sakt, forskjellen er ikke saa stor som den engang var. Uansett, det foeles utrolig deilig aa realisere barndomsdroemmen sin! =) Helge
Skrevet 31. januar 2002 22 år hehe [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Er snart 32 år, og etter mange år i arbeidslivet og diverse utdannelse, (blandt annet sjøoffiser). Har jeg bestemt meg for å satse på flygerutdannelse, har begynt på PPL. Ser på meg selv som resurssterk og har en startkapital på ca 200 000,- kr, regner med å måtte låne 300 000,-, men man lever jo bare en gang, og den som intet våger, intet vinner. Uansett er det verdt å prøve hvis det er det man drømmer om. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
Skrevet 3. februar 2002 22 år quote: man lever jo bare en gang, og den som intet våger, intet vinner. Uansett er det verdt å prøve hvis det er det man drømmer om. That's the spirit [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
Skrevet 4. februar 2002 22 år Etter at jeg var på flyshow på Gamle Gardermoen når jeg var 4 år har jeg hatt lyst til å bli pilot, og jeg skal bli pilot. [ 04-02-2002: Endret av: Michael Rosland ]
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.