Øystein Haugan Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Ett par bilder av nattens jobb...! Åja de er hakkete,men hvordan får jeg det bort?? :confused: painten har jeg laget til Fifty north b733,mangler reg.under vingen så er den fedig Øystein Siter
Simon Trefjord Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Fine bilder! Skru på AA(Anti-Aliasing) hvis Pc-en tåler det. Da fjerner du de hakkete kantene. Du finner instilingene for AA på Settings/Customize/Graphics. Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Litt mer AA på bilde nr1 og det hadde sett ekte ut Siter
Øystein Haugan Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Jo det rare er at den står på.. muli at man må bruke andre ting i stede for print knappen på tastaturet . Hva bruker dere? Ellers takk for komentarer..alltid hyggelig Øystein Siter
Harald Strand Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du bruker FS9 så er ikke den i selve spillmenyen noe tess Har du et senter for instillinger til skjermkortet ditt? Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hvilke speccs er det i pcen din? Er det Nvidia geforce skjermkort kan du bruke noe som kalles nHancer. Er det ATI får du noe lignende men ikke helt det samme. Husker ikke hva det het. Siter
A L Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Nhancer støtter ikke alle Nvida skjmkort, tror den støtter fra 8 serien og oppover... Siter
Øystein Haugan Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Kjører fs 9 ja.. Min pc: Skjermkort :GeForce 8800GTX 768MB Hovedkort: ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI Strømforsyning: Antec TPQ 850-EC, 850w PSU, SLI, 80Plus ja i det hele tatt en bra maskin med god ytelse.. Siter
A L Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Neida gutter.. Det er bare feile instillinger dere har i nhancer. Ok.. Her tar vi fra scratch alt.. -Vi har installert nhancer nå og den funker å starter. -Åpne nhancer å finn default fs9 eller den kan være kallt MS Flight Simulator 2004 i listen der inne. -Den fs9 profilen går ikke å slette' date=' så da sletter vi heller Executablen som ligger i ruten under profilen. -Da var det i boks, så da opretter vi vår egen. Kall den bare noe annet enn originalen som allerede var der inne. -Trykk å add en executable til den nye profilen din. Bla deg til root folder i fs å velg fs9 eller fsx.exe -Når det er gjort så hopper vi over til høyre siden av panelet i nhancer. Men først trykker vi på "Options" taben helt øverst i nhancer ruta, å forsikrer oss om at "Allow override of predefined settings" ikke er haket av. Veldig viktig.! -Så begynner vi med å velge å vrake instillingene våre. Under "Profile" haker vi av på følgende: Antialiasing: -Combined-8xS Gamma correction og super sampling. Anisotropic Filtering: 16x Vertical sync: Off Klikk deretter Optimizations taben oppe, å vi velger: Texture filtering: High quality Negative LOD BIAS: Clamp Adjust LOD BIAS: 0.000 Force DXT3(OpenGL): On, men ikke haket av Prerender Limit: 3 Viss noen av dere har vært å rota inne i Global, så må vi vel rydde litt der igjen grin -Så.. Klikk global helt øverst inne i settings ruta. -Anti aliasing står på Application. gamma correction og Multi sampling. -Anisotropic filtering står på 16x -Vertical sync står på Application. Trykk på Optimizations taben igjen. Forsikre deg igjen om at vi jobber under Global settings. "Den kan hoppe tilbake til Profile sånn nu å da" -Texture filtering: High quality -Trilinear optimization: off -Aniso sample optimization: Off -Negative LOD BIAS: Clamp -Adjust LOD BIAS: 0.000 -Force DXT3: On -Prerender Limit: 3 Så hopper vi inn i simulatoren å slår av Antialiasing og velger trilinear. Vips så har vi Anti aliasing i fly ruta inne i FS menyen! "Noe jeg ikke har hatt på lengre tid" Hehe.. Nå skal AA også funke inne i Vatsim også.. Men husk. Dette er mine instillinger. Når du har fått alt til å funke, så kan du begynne å sette dine egne instillinger i nhancer som du selv vil. Men min FS finnes ikke et eneste hakk i, å alt flyter som vin inne i simmen. Så disse instillingene skulle funke fint. Lykke til med instillingene. Vennlig hilsen Kjetil.. [/quote'] Her er Kjetil sin Nhancer guide! pg her kan dui laste ned Nhancer http://www.nhancer.com/?dat=downloads Lykke til! Siter
Øystein Haugan Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Takk Alexander...for linken nu ble det andre boller... Siter
A L Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Næmmen! se der ja nå snakker vi fine bilder Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.